Ga naar inhoud


Nieuwe parameters vanaf morgen 11/8 voor Joyne


M_Z

Aanbevolen berichten

We dwalen af, maar cd kan ook komen met flexibele abonnementen en 5€ goedkoper maken, en dan zien we.

Maar ik vind sneller de 23 dan de 9 die me tot nu toe, zelfs gisteren met een 85 cm niet is gelukt met een camper schotel. Maar dat kan wel aan de skew liggen.

Maar als we een lock krijgen op hotbird, krijg je dan zonder wijzigen skew geen lock op 9 graden? Maar dan wel met te weinig signaal?

Want 23 geeft wel een lock als de skew niet 100% is.

P.s. geprobeerd met de frequentie van sprietje en de zender god channel.

 

Vergeet niet dat het niet alleen een beetje draaien van de schotel is.

 

Je moet ook een beetje de elevatie bijstellen en de skew.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Behalve deze provider, Joyne claimt namelijk dat je met die kleine 45 cm schotel overal prima ontvangst hebt, ook tijdens regenbuien.

Vandaar de discussie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

das waar, zuppelan

maar tussentijds (sinds de start en nu ) hebben we een testfase en geen stabiliteit kunnen zien

en toch ook veel te veel ongebruikelijk (zo denkt men m.b.t. een niet reële klimaatverandering) slecht weer

die regenreserve zal t.o.v. 5 jaar geleden gemiddeld extreem veel afgenomen hebben.

 

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het veroordelen van een provider op slechte ontvangst resultaten vind ik laag bij de grond. 

50 jaar geleden keek ik de nts met een flinke hark op het dak bij mist en sneeuw zag je alleen maar sneeuw maar toch kijkgeld betalen. 

Nu hebben we andere technieken waarbij door de natuur af en toe uitval is. 

Ik kan met een fiat 500 van Maastricht naar Amsterdam rijden en kom aan met pijn in mijn rug, met een bmw met airco en super stoelen kom ik ook in Amsterdam aan zonder pijn in mijn rug. 

Wil je iets goeds dan geef je iets meer geld uit grotere schotel goede lnb enz. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k) schrijft:

"En dat is nu het probleem met een breedbandige schotel als de T55 die kun je niet lekker pieken zoals met een prime focus schotel.
Met vlak ernaast een satelliet op 10 oost en vlak daarnaast weer 13 oost waar een transponder op dezelfde frequentie zit, weliswaar op een andere polarisatie maar toch."

Wat een onzin.
De 10 oost gebruikt totaal andere transponderfrequenties dan de 9 oost. Als de 10 oost op 9 oost had gehangen dan nog zou je er geen last van hebben.

En hoezo kun je met een Toroidal schotel niet kunnen pieken. Door de hulpreflector met zijn gebogen toroidal  vorm, worden de signalen van verschillende satellieten veel verder uit elkaar gebracht dan van een normale ofset schotel.
Een Wavefrontier T55 kun je wat dat betreft vergelijken met een normale schotel van veel grotere afmetingen.

En waarom heeft de B&R42 dan geen last van naburige satellieten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuppelan schrijft:

"Een Wavefrontier is voor hetzelfde oppervlak efficiënter dan een offsetschotel."

Ik neem aan Zuppelan dat je bedoeld als een normale offsetschotel.
Een normale offsetschotel van 55cm is ongeveer 60cm breed inclusief rand, de T55 echter 74cm. Dat is toch meer schoteloppervlak en dan vergeet je zeker de hulpreflector van 25x50cm maar even.

Het grotere oppervlak van een T55 komt echter wel ten goede van een veel bredere ontvangsthoek.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje in menig oud bericht waar je ons hebt ingelicht over de torrO-idal :) geef je ook de afname in dB indien de LNB voor desbetreffende satelliet positie uit het midden staat

zogezegd de nulpositie van de uitrichting op 9 Oost zal zeker goed met een 74 cm diameter Offset vergeleken kunnen worden

ik ben nog aan het twijfelen of ik eens een 13 kies als midden dan is de afwijking 4~5

 

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...