Ga naar inhoud


is streamen naar 2e tv technisch mogelijk?


holles

Aanbevolen berichten

Op de Vu (en andere) toestellen kun je het satelliet kanaal streamen naar mobiel. Via mobiel kun je volgens mij dan via ChromeCast of Apple TV de stream op een 2e TV tonen. Aangezien ik op een thuisnetwerk zit zou het technisch toch ook mogelijk moeten zijn om het satelliet kanaal rechtstreeks te streamen naar een 2e TV via een wifi dongle? Weet iemand of dit kan of dat er andere mogelijkheden zijn om draadloos zonder receiver/ontvanger apparatuur te werken?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik kijk op mijn laptop WiFi via de webif naar mijn Solo 4K naar een alternatief programma, terwijl de monitor in de huiskamer via de HDMI ios aangesloten.

De Solo 4K heeft een stream-out optie onder VTi.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn zelfs speciale tv's voor die sat-IP tv mogelijk maken (panasonic heeft er enkele)

om zonder voorbereide TV met deze speciale voorziening dit mogelijk te kunnen maken gebruiken er veel mensen

1 een raspberry met kodi erop en gebruiken dus de Receiver als back-end

2 een kodi applicatie op android TV

3 een 2e VU+ receiver voor weinig geld (bijvoorbeeld een tweedehandsje of de goedkoopste telg een ZERO)

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen mogelijkheid hebt om de 2e TV via een HDMI kabel op de VU+ aan te sluiten dan kun je ook nog Apple TV 4 gebruiken.

Je sluit de Apple TV 4 aan op de 2e TV,  installeert daarop de SPECIAAL voor de Apple TV gebouwde app vuplusTV, zie bijlage.

Althans zo doe ik dat en het functioneert uitstekend, zelf de Instellingen kun je hiermee aanpassen.

 

47F7A62D-A0F1-4C09-856E-F38C7CBD7C27.jpeg

2D24950C-695C-4445-AD8C-438B2ECED35C.jpeg

0549E208-DA28-4113-8FFA-A3F572C50634.jpeg

aangepast door Jürgen
  • Bedankt 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook pas geleden achter gekomen doordat ik een situatie had waarbij de TV circa 10m van de ontvanger opgesteld was.

Ik las over deze app op het Duitse forum en ik had toch een Apple TV 4 dus deze kwam nu echt van pas.

Nog even een toevoeging, het vereist wel een goede WiFi verbinding tussen de VU+ en de Apple TV 4 maar dat lijkt mij evident.

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb LAN cat5 kabel van mijn router naar mijn VU Solo2 en ook een kabel van die router naar tv in andere kamer.

Kan ik dan ook streamen via de LAN kabels, dus uit Solo2 naar router en dan verder van router naar andere tv via LAN kabels ?

Kan de special Apple VU app ook op een Apple 3 geinstalleerd worden ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een apple 3 kan je geen apps instaleren.

ik gebruik soms een raspberry, en als je tv hdmi cec ondersteund, kan je met de ab van de tv je raspberry bedienen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple TV 3 ondersteund geen iOS applicaties

volgens de Apple TV wiki (daar kunt u ook die informatie vinden, tante google en ome Bing)

daarvoor is minstens de Apple TV 4 nodig -> let wel hoe lang Apple die ten volle blijft ondersteunen is altijd maar de vraag.

@Jürgen,

mijn broer heeft die methode van jou eens getest op mijn Ultimo 4K en een tweede TV met die Applicatie

werkt perfect, grandioos kan ik ziggo, satelliet, en InternetTV allemaal op een TV kijken. ^_^

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@...daarvoor is minstens de Apple TV 4 nodig -> let wel hoe lang Apple die ten volle blijft ondersteunen is altijd maar de vraag.

ik las in een recent artikel, kan deze helaas niet meer vinden, dat Apple juist het toevoegen van apps op de AppleTV versies van derden steeds meer omarmd, dit blijkt ook uiteindelijk met het type 4.

De vraag is denk ik meer of de ontwikkelaar Jabbela deze app blijft ondersteunen, maar ja de tijd zal het leren, dit is feitelijk voor elke app van toepassing.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...