Ga naar inhoud


Card activering


Andrija

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen. Kan geen canaaldigitaal meer ontvangen. Kaart opnieuw geactiveerd. Niets. Geflasht ook niets. 

Heb toen PLI terug gezet en kaart geactiveerd. Maar ik wil geen PLI maar VTI. 

Vraag dus wat gaat er mis BIJ MIJ in VTI.

Help a.u.b.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je wel fta zenders ontvangt zal je softcam niet gestart of geconfigureerd zijn.

 

Even de tutorial van Jürgen doorlezen aan het begin van het Vu+ forum.

Met Oscam butler is het een fluitje van een cent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar misschien toch eerst even vertellen wat je gedaan hebt om het probleem op te sporen.

 

Kun  je wel de FTA zenders zien?

Heb jij gecontroleerd of de (Oscam) SoftCam gestart is?

 

Oh ja, je schrijft het weliswaar niet zo expliciet maar ik veronderstel dat je de CD kanalen onder Openpli wel kon bekijken, correct?

 

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1. cardacivering en uren gewacht. Daarvoor alleen de laatste updated VTI geplaatst.

Ontvang wel FTA zenders zoals BVN.

Oscam geïnstalleerde en opnieuw geinstalleerd. Noppes

Uiteindelijk PLI geïnstalleerd en weer geactiveerd en hup beeld.

 

Wel heb ik gezien dat de oscam butler aangaf "niet"wat je in het voorbeeld hebt staan. Er stonden Hd+HD1 waar bij jouw canaldigitaal staat.

Zou dat het geweest zijn? Maar hoe dat veranderd is zal ik niet weten.

Misschien VTI terug plaatsen en de Oscam aanpassen ?

Alvast mijn dank Jurgen

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerstens is het een beetje verwarrend wat jij met ‘Cardactivering’ bedoeld.

Voor het activeren van een CD kaart heb jij geen box nodig want dat kan op verschillende manieren zonder een box zoals o.a. via Internet...

 

Het is inderdaad de bedoeling dat Oscam Butler in VTI o.a. de keuze Canaldigitaal moet aangeven want anders zal het inderdaad niet lukken.

Misschien na de nieuwe installatie (flah) van VTI de plug-in Oscam Butler én de bijbehorende Butler configuratiefile opnieuw uit de feed downloaden..

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Card activering bedoelde ik abonnement canaldigitaal. Aangezien DCC weigert om VU te lezen. Krijg daar de melding Box heeft  IP adres geweigerd. Dus kan niet kijken of mijn card actief is. Ik ga nu maar de laatste VTI downloaden en dan een avondje alles terug zetten. Het werken met de Oscam butler moet maar even zoeken. Zag wel dat je het kan veranderen. Maar hoe de instelling vast te leggen weet ik nog niet. Na afsluiten blijft alles bij het oude. Ga nog even proberen de blauwe enz knop in de oscambutler gebruiken.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

boxinfo netwerk en je hebt het ip adres.Zet je box op een fix ip  dan heb je die miserie niet meer.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij Oscam Butler de laatste tijd is gewijzigd hoef jij na het invullen van de keuze ‘ Canal Digitaal’ geen toets of dergelijke in te drukken om dit op te slaan / vast te leggen, dit gaat automatisch en daarop moet je dan maar vertrouwen.

Je kunt de juistheid ban de vastlegging helaas ook niet zonder meer controleren want zodra jij Oscam Butler opnieuw oproept staat die weer op de standaardinstelling HD+.

 

Controleer jij wel of de Oscam softcam is opgestart?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard doe ik dat. Inmiddels VTI opnieuw geflash en daar is beeld. Blijf van Oscam af.

Helaas weigert de BOX nog steeds benadering vab DCC-E2 . Alles laat wel maar kan boven niet naar Live TV enz.

Hier zou ik kunnen kijken naar mijn canaalcard status. Box weigert mijn PC met DCC terwijl de IP adressen kloppen.

Maar bedankt heb weer beeld. Prettige avond verder

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de opmerking van de nog steeds niet goed werkende DCC-E2 kan ik niet helemaal volgen.

 

In een ander topic, zie link, schreef jij dit ook al maar afgelopen dinsdag schreef jij in het laatste bericht dat dit opgelost waar en ging dat weer ergens anders over?

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens dcc 2.96

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...