Ga naar inhoud


multi stream probleem


luisteraar

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik heb dit nog nooit meegemaakt op mijn 2 stuks Vu+ Solo4K ontvangers.

 

Kijken op het grote scherm, tegelijk met een opname en daarnaast een derde zender via de webif streamen naar de laptop.

 

Ik gebruik VTi 11.x

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedoel je dat je 2 streams tegelijk transcodeert?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dat heb ik nooit geprobeerd.

Ik kan mij voorstellen dat je daar afhankelijk van de resolutie en bitrate van die transcoding tegen limieten van de hardware gaat lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het transcoden van streams behoorlijk intensief is.

Wanneer je een paar keer van stream/zender verandert, had ik de indruk dat er toch nog een en ander op de achtergrond bleef doorlopen; op de Solo 4K.

 

Maar gebruik transcode-streaming niet al te vaak, dus niet echt verder onderzocht.

Meestal via browser (Webif) naar de pc...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ SOLO2 doet transcoderen softwarematig en dat is erg hoge CPU belasting.

gelijktijdig transcoderen van twee streams kan de SOLO2 inderdaad laten crashen.

 

een SOLO4K is een heel andere soort hardware en dus niet vergelijkbaar

twee streams is nog nooit gecrashed bij mij (maar zonder transcoderen)

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reden gevonden voor het ophangen van de vu+

Mijn wederhelft kijkt op tablet tv als ze klaar is met kijken drukt ze de home toets android. 

Resultaat de app gaat in achtergrond en slaapstand. 

De data die nu binnenkomt wordt niet verwerkt en de vu komt de data niet kwijt en moet bufferen tot geen geheugen meer is dus vast lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...