Ga naar inhoud


Radio Caroline test AM 648


jellesbode

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

 

Omdat bij jou op de Veluwe de ontvangst slecht is, daar hoeft dan niet DAB+ een slechte beoordeling voor te krijgen. Je zou er ook aan kunnen denken om een buiten-antenne voor DAB te (laten) installeren. Een eenvoudige Band III antenne, 3 of 4 elements vertikaal opgesteld, dan moet je eens zien wat je ontvangt.

Iedereen verwacht tegenwoordig dat alles binnenshuis ontvangen moet worden.  Terwijl dat een aantal jaren geleden ook niet vanzelfsprekend was.

Had ik maar buitenshuis ontvangst dan was ik al blij. Verticale antenne geprobeerd gaf beter resultaat maar dan valt het signaal nog steeds weg. Zal eens gaan kijken voor een 4 elements.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden zei Beetle:

Ook hier hetzelfde, goede ontvangst in de auto, het verbaasde mij. 

Lijkt wel zelfde ontvangst als vroeger van de MiAmigo, vanaf de Ross Revenge was het signaal wel sterker, totdat de mast brak.

De loop nu maximaal uitgericht, dus minder last  later in de middag van de andere zender erdoor heen.

Rond de middag wat onderbrekingen in hun uitzendingen, waarschijnlijk wat testen. Nu terug goed.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei freeguy100:

Nou ben anders vorige week nog door die tunnel gereden en radio ontvangst was even foetsie, ook door andere tunnel in Amsterdam geen radio meer..op fm dus

Westerschelde tunnel bij Terneuzen ook geen ontvangst, althans verleden jaar, ware dat er nu al ontvangst is want ben er dit jaar nog niet doorgereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎4‎-‎12‎-‎2017 om 19:10 zei Sjaak(k):

Dan ben je niet goed op de hoogte, in de meeste tunnels zit een rebroadcast systeem dat heet TRT X12 Road Tunnel FM-radio Re-Broadcast System, dat zit oa in de in de Schiphol tunnel.;)

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/radio-ontvangst-in-tunnels/

 

Dit betreft alleen de calamiteitenzender. In Duitsland idem. De rest is (bijna) weg.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze nog wel langer zo non-stop uitzenden, erg goede muziek keuze voor mij :-)

Maar inderdaad lees je dat ze waarschijnlijk in het weekend van 16/17 dec zullen beginnen.

Ben benieuwd welke stream ze op deze zender zetten, zal wel de "normale" Caroline zijn.

Van mij mogen ze ook de stream van Caroline Flashback erop zetten.

We zullen het meemaken wat het zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-12-2017 om 13:15 zei Drs. IJzerbout:

 

Omdat bij jou op de Veluwe de ontvangst slecht is, daar hoeft dan niet DAB+ een slechte beoordeling voor te krijgen. Je zou er ook aan kunnen denken om een buiten-antenne voor DAB te (laten) installeren. Een eenvoudige Band III antenne, 3 of 4 elements vertikaal opgesteld, dan moet je eens zien wat je ontvangt.

Iedereen verwacht tegenwoordig dat alles binnenshuis ontvangen moet worden.  Terwijl dat een aantal jaren geleden ook niet vanzelfsprekend was.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Beetle:

Van mij mogen ze nog wel langer zo non-stop uitzenden, erg goede muziek keuze voor mij :-)

Maar inderdaad lees je dat ze waarschijnlijk in het weekend van 16/17 dec zullen beginnen.

Ben benieuwd welke stream ze op deze zender zetten, zal wel de "normale" Caroline zijn.

Van mij mogen ze ook de stream van Caroline Flashback erop zetten.

We zullen het meemaken wat het zal worden.

Heb mail gestuurd of ze Caroline flashback op 648 komen doen kreeg de volgende reaktie.

Thanks for your query. The answer is ‘no’ as we are bound by our application to the UK regulator OfCom. Flashback is an ‘oldies’ only service and our 648 AM service (when it starts) will run an ‘album' format as we do on the main channel.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei jellesbode:

Heb mail gestuurd of ze Caroline flashback op 648 komen doen kreeg de volgende reaktie.

Thanks for your query. The answer is ‘no’ as we are bound by our application to the UK regulator OfCom. Flashback is an ‘oldies’ only service and our 648 AM service (when it starts) will run an ‘album' format as we do on the main channel.

Bedankt dat is dan nu ook duidelijk dan!

Dacht het eigenlijk al wel.

Nou ja ben er blij mee dat ze zo wie zo nu op de 648 kc zitten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-12-2017 om 14:30 zei Sjaak(k):

Dan luister je (jullie) zeker alleen naar de commerciëlen, de PO worden al jaren doorgegeven in tunnels door de Nozema.

Citaat Radio Freak:

''Nozema zal niet automatisch de ontvangst in tunnels voor haar commerciële klanten zoals Sky Radio en Radio Veronica verbeteren nu concurrent Broadcast Partners dat ook doet voor sommige klanten. Dat heeft een woordvoerder van de zenderoperator aan RadioFreak laten weten. “Het is aan de klant op te bepalen of ze dat willen. De klant moet daar opdracht voor gegeven. En bij ons is dat niet gebeurd”, zo zegt de woordvoerder.

De publieke radiozenders die op de FM-band uitzenden maken standaard al gebruik van het systeem in de tunnels wat door Rijkswaterstaat wordt beheerd. “Er wordt in de tunnel een zogenaamde ‘stralende kabel’ gelegd. Dit is een coaxkabel die niet hoogfrequent dicht is. Normale coaxkabels zijn dat wel. Hierdoor wordt het signaal uitgezonden. Aan het uiteinde van deze kabels zit weer ontvangstaparatuur die het signaal van het radiostation oppikt. Ook de politie en brandweer maken gebruik van dit systeem”, zo legt Nozema aan ons uit.

Nozema heeft een aantal jaren geleden in opdracht van Sky Radio uitgezocht wat het zou kosten om het ‘tunnel-systeem’ te activeren. “De kosten werden te hoog bevonden. Dus dat is toen niet doorgegaan”, aldus de woordvoerder''.

Ja je hebt helemaal gelijk ik luister alleen maar in de auto naar de commerciëlen ,ben niet van plan omdat ik dan zo nodig ontvangst in een tunnel moet hebben om naar NPO o.i.d te gaan zoeken en is trouwens ook te gevaarlijk als je alleen in de auto zit om dan zenders te gaan zoeken.Kom niet dagelijks door die tunnels heen gelukkig ,alleen in noodzaak als je dus naar b.v schiphol moet .Dus heb het niet gecontroleerd of er inderdaad wel een zender te beluisteren is.

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies één week na kortstondige uitval, wederom deze morgen uit de lucht, omstreeks 9u terug on air, testen zijn dus nog altijd bezig ,er is nu wel al een melding dat ze op vrijdag 22 december starten met reguliere uitzendingen.:)

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-12-2017 om 13:15 zei Drs. IJzerbout:

 

Omdat bij jou op de Veluwe de ontvangst slecht is, daar hoeft dan niet DAB+ een slechte beoordeling voor te krijgen. Je zou er ook aan kunnen denken om een buiten-antenne voor DAB te (laten) installeren. Een eenvoudige Band III antenne, 3 of 4 elements vertikaal opgesteld, dan moet je eens zien wat je ontvangt.

Iedereen verwacht tegenwoordig dat alles binnenshuis ontvangen moet worden.  Terwijl dat een aantal jaren geleden ook niet vanzelfsprekend was.

 

Is het probleem niet veel eerder dat men door vroegtijdig op dat DAB+ te drammen ervoor zorgt dat mensen die meer aan FM hebben moorddadig de pest in krijgen? Ik zie net dat Ziggo binnen drie jaar alles wat analoog is van de kabel wil halen. Voor TV is dat te begrijpen maar voor radio dupeer je ongelofelijk veel mensen. Van hen die een prachtige stereo installatie hebben tot hen die een eigen analoog netje in huis gemaakt hebben om in elke kamer waar dat gewenst is een radio toestel op aan te kunnen haken. Veel van de radioprogramma's op de analoge kabel haal je niet zomaar met een eigen antenne uit de lucht (overigens, hadden we de kabel niet uitgevonden om geen antennewouden meer op daken te hoeven hebben of zien?) en om nu maar even alles wat je aan radio toestellen hebt in de kliko te donderen omdat meneer Ziggo en de DAB+ mafia dat verordonneren vind ik ook behoorlijk grof. En dan heb ik het nog niet eens over de povere, vaak zelfs mono-, weergave van een DAB+ toestel of internet radio. Je mag onnodig heel veel geld uit gaan geven voor wat in feite een minder goede klank geeft. Zeker, voor Ziggo een financieel voordeel maar ik ben niet zo dwaas om te denken dat ze dat voordeel dan aan de klant doorgeven. Die krijgt alleen maar minder voor hetzelfde abonnementsgeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over Caroline, want hierover gaat dit item toch?   Sinds de laatste onderbreking gisterenmorgen komt hier nu een nog beter signaal binnen. Volgens  David Ayling op FB hebben ze de testloop veranderd. De echte radiokenners hier zullen wel weten wat dit betekent.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...