Ga naar inhoud


Radio Caroline test AM 648


jellesbode

Aanbevolen berichten

Ja enorme hekel aan die dingen.

Optimods kunnen niet beter klinken. Ze kunnen wel harder klinken.

De bandbreedte is 4,5 kHz en daar ligt niet het 3dB punt. Dat betekent dat het in de praktijk al bij 4 kHz zo goed als afgelopen is met het hoog.

Ga je boven de 4,5 kHz dan ben je illegaal bezig. Maar dat waren de piraten sowieso. Die trokken zich niet veel aan wat betreft internationale afspraken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Ga je boven de 4,5 kHz dan ben je illegaal bezig. Maar dat waren de piraten sowieso. Die trokken zich niet veel aan wat betreft internationale afspraken.

Op het Britse vasteland is het anders nog steeds niet veel beter m.b.t. bepaalde AM-zenders:

http://members7.boardhost.com/PirateRadio/msg/1512247189.html

aangaande de 9 kHz bandbreedte, bijvoorbeeld.  

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bandbreedte van een dubbel zijband AM zender bedraagt 9 kHz, de hoogste modulatie frequentie is dan 4,5 kHz.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei astro iris:

Radio signalen zijn van betere kwaliteit bij overvloedige aanwezigheid van zeewater in de omgeving van het zendstation, zoals bijvoorbeeld bij Caroline.. Nu vraag ik mij af of de samenstelling van de bodem ook invloed heeft op de ontvangst.

Hoe natter hoe beter:D

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de slechte ontvangst bij bijvoorbeeld coockie monster en Tonskidutch (Kempense zandgronden) een oorzaak kunnen zijn? Hier in de Westhoek zitten we met zware kleigrond en veel ijzerhoudende metalen in de grond. Ook is het hier heel drassig en bij droogte heel vlug een verzilting van de grond,  ook door de nabijheid van de zee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Emekli:

 

Veel gelul en zelfverheerlijking en dit heeft niets te maken met mijn muziek smaak.

 

 

Hoewel ik het hele format van Caroline ronduit waardeloos vind, ben ik het met deze opmerking grondig eens. Als ik een zender hoor waar de DJ´s zichzelf maar al te leuk vinden en om hun eigen domme grappen als keukenmeiden zitten te lachen .... dan gaat die zender er gelijk af ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...