Ga naar inhoud


Tuner B laat geen beeld zien


Hensat

Aanbevolen berichten

Wegens defect is mijn vu-duo vervangen door een duo2. Heb nu een probleem dat hij bij opnames geen beeld laat zien op tuner B. Dus tijdens het kijken kan ik niets doen met andere zenders. De tuner configuratie is helemaal in orde zoals bij mijn oude tuner. Tuner B laat wel signaal zien alleen de softcam decodeert niet. Wie weet hier een oplossing voor?  Mijn tunerconfiguratie: Tuner A Rotor Usuals

Tuner B 2e kabel van draaibare lnb tuner A. Heb een draaibaar systeem. Een andere instelling in dit menu heeft geen zin. Ook heb ik voorkeurstuners geprobeerd met veranderen. ik draai openPLI 4

 

groet,Henry

aangepast door Hensat
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb tuner B in het menu van mijn NanoXX gewoon op hetzelfde als tuner A gezet in het menu, dus als er een zender van freq verandert hoef ik dit alleen in tuner A aan te passen; niks doorgelust, gewoon 2 coax-kabels; neemt op als een tierelier, bij de derde gelijktijdige opname heb ik een beperkte keuze, dan speelt de freq een rol.

 

Maar Hensat, van jouw ontvanger heb ik geen verstand, en van OpenPLI al helemaal niet; ik deel je alleen mijn bevindingen mee van mijn NanoXX (ik gebruik de softcam van Kampfrollie)

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zou ook niet weten waarom een softcam werkt op slechst 1 tuner :) tenzij het cccam was want die geeft met moderne images soms problemen op multidecodering.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...