Ga naar inhoud


TVV : Antenne TV welke frequenties Kanalen ?


on1bes

Aanbevolen berichten

Weet iemand welke frequenties/kanalen/zendmasten TVV gebruikt voor Antenne TV ? Hier tussen Gent en Antwerpen NIETS te vinden van signaal. In Nieuwkerken staat een DBV-T mast (Norkring-Telenet) van 75m hoog , maar die staat momenteel werkloos. De VRT is met moeite én een buiten-antenne op 506MHz te ontvangen. De VRT frequentie op 482 is te zwak. TVV helemaal niets.

TV Vlaanderen:  Antenne-TV dikke flop.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


zendmasten_in_kaart.png

 

Antwerpen
FM
DAB+
DVB-T (VRT)
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Attenrode Wever
DAB+
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Bellegem
DAB+

Brussegem
FM

Brussel
FM
DAB+
DVB-T (VRT)
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Brustem
DAB+

Diest
FM

Egem
FM
DAB+
DVB-T (VRT)
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Genk
FM
DAB+
DVB-T (VRT)
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Gent
FM
DAB+
DVB-T (VRT)
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Leuven
FM

Meerhout
DAB+
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Millen
DAB+

Nieuwkerken-Waas
FM
DAB+
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Oostvleteren
DAB+
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Oostende
DAB+

Oud Turnhout
DAB+
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Overpelt
DAB+

Schoten
FM
DAB+
DVB-T (VRT)
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Sint-Pieters-Leeuw
FM
DAB+
DVB-T (VRT)
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Veltem
FM
DAB+
DVB-T (VRT)
DVB-T2 (TV Vlaanderen Antenne TV)

Vloesberg (Flobecq)
DAB+

Waver
DAB+

 
 
 
 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je geen DVB-T2 ontvanger hebt ga je ze niet ontvangen, 

mits een goeie buitenantenne kan je iets ontvangen als het signaal te zwak is,

VRT mag geen probleem zijn, wel zien dat je in de juiste richting staat en de H of V polarisatie van de antenne.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de kaart. De zendmasten daarop wijzen echter op de masten van Norkring. En zoals ik al zei, die mast van 75m hoog staat al een jaar uit. Er zijn voordien uitzendingen op geweest ( via Telenet en hun geflopte Digitenne ), en dit voor DVB-T , gedurende 3 jaar , met ons belastinggeld. De VRT heeft daar niet op uitgezonden, maar als ik me niet vergis, hebben die geen DVB-T2.  Staat trouwens duidelijk op hun website. Het zou nu zelfs heel straf zijn dat TVV in T2 gaat uitzenden, want dat is HD. Tenzij natuurlijk dat ze het zo noemen, maar eigenlijk in SD uitzenden .

Heel raar dus dat op de kaart/lijst "DVB-T2 TV Antenne" staat aangegeven. Waar ik wel zeker van ben , is dat er op de mast van 75m (Blindestraat) GEEN DVB-T of T2 signaal meer op zit, anders zou ik dat onmidellijk zien op de spectrum, en ik woon daar maar 1 km van.

Een andere mogelijkheid zou zijn, op de Watertoren hier op 2km, oude baan Gent-Antwerpen N70 . Daar zit de VRT WEL op, maar met FM en DAB+ en niet met DVB-T. Als DAAR een DVB-T signaal op zou zitten, zou ik het ook zeker moeten gezien hebben. Schrijnend is dat de lokale "promotor/verkoper" van TV Antenne (ken ik persoonlijk), zelf nog niet eens het getest heeft, niet weet van welke zendmast wordt uitgezonden (beweerd Haasdonk, maar dat klop niet), en niet eens de frequentie weet ! Vandaar mijn oproep hier.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar er zijn dus wel streken met signaal op hun DVB-T2 ontvanger.

 

heel M7 belgisch is dit;

Citaat

Gratis te ontvangen zenders: De gratis zenders worden niet door TV VLAANDEREN aangeboden, maar maken deel uit van het aanbod dat vrij via DVB-T verkrijgbaar is. De beschikbaarheid van deze zenders is niet afhankelijk van TV VLAANDEREN

 

het komt allemaal goed , komt tijd komt raad

het is nog geen einde jaar

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 uur geleden zei on1bes:

Het zou nu zelfs heel straf zijn dat TVV in T2 gaat uitzenden, want dat is HD.

DVB-T2 geeft meer bandbreedte, en kan daarom ook HD uitzendingen weergeven, maar men zal de ruimte over het algemeen voor meer SD uitzendingen gebruiken.

 

DVB-T2 staat voor DVB-T second generation.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In W-Vlaanderen in regio 8920, heb ik het in het weekend getest. Op 2 stroringetjes na, werkt het perfect. 

Om nu te zeggen een flop is wel heel vroeg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu van mijn contact persoon de frequentie 650MHz gekregen. Maar uit welke richting of mast ze zenden kon hij niet zeggen.

Ik zie op de spectrum nog steeds geen signaal hier in de omgeving (buiten een zwakke VRT op 506MHz) .

Op mijn Samsung TV (met CI sleuf) heb ik wel de VRT TV/Radio zenders (506MHz) , maar zou het kunnen dat de ontvanger in de Samsung geen signaal vind, omdat de TVV zenders gecodeerd zijn ?

En kan men enkel de T2 uitzendingen zien met de CI kaart en interface, ook al zend TVV niet uit in T2 ?

Ik dacht dat alle moderne TV's met DVB-T al een T2 tuner aan boord hadden.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, de meeste tv's zullen nog een DVB-T tuner hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds begin december, net na de lancering, ook een ci+ module besteld omdat ik een tv heb waar deze in past. Het is nog een recent toestel. Na meerdere antennes geprobeerd te hebben met ook de antenne binnen en buiten geplaatst te hebben, had ik geen ontvangst van de gecodeerde zenders. Ik dacht eerst aan een defecte smartcard/module. Om een lang verhaal kort te maken, verre van alle tv's hebben een dvb-t2 tuner. De zenders (uitgezonderd VRT en RTBF) zijn enkel zichtbaar op een toestel met een dvb-t2 tuner. Ik heb thuis en bij de dealer uiteindelijk 7 toestellen getest. LG, Philips, Salora, Finlux vanaf 40inch en mogelijk andere hebben die dvb-t2 tuner. Samsung zelden! Er is een verschil tussen DVB-T en dvb-t2. Je kan uiteraard de aparte decoder kopen, maar als je zoals ik liefst een toestel gebruikt dat je al hebt, gaat het vaak om een DVB-T compatibel toestel maar mis je de dvb-t2 tuner. Erg frustrerend, een hele middag bezig geweest met scannen, richten, scannen en opnieuw richten. Als je toestel wel dvb-t2 hebt, ga je ongeacht de africhting de zenders zien. Na scannen kun je dan richten. De smartcard/module is om de zenders te decoderen, je ziet de zenders dus in je lijst staan zonder de smartcard als je toestel dvb-t2 ondersteund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg bedankt voor deze info mhe. Dat zou al veel verklaren (en mij ook op kosten jagen waarschijnlijk). Momenteel kan ik nog niet uitmaken of mijn Samsung T2 aan kan omdat ik de handleiding nog moet opzoeken (eigenlijk is het een computer-monitor, en als 2de functie als TV gebruikt voor mijn Dreambox) . Maar de kans is dus klein dat hij dat aan kan.

Voorts ben ik er nog niet uit van welke mast/zender ze uitzenden, want hier staat een 75m hoge mast die 3 jaar geleden DVB-T van Telenet uitzond . Deze zenders zijn echter uitgezet ergens vorig jaar dacht ik. Daar kon ik wel DVB-T met de Samsung TV/monitor mee ontvangen. Dat project is ondertussen een stille dood gestorven. :)

 

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van de vrt staat op welke frequentie de zendmasten uitzenden: https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-luister/radio-luisteren/dvbt/

Ik woon sinds kort in Tienen en ik ontvang in mijn appartement de kanalen van de vrt op kanaal 25, dat zou dan Genk moeten zijn, lijkt me vreemd.

Bij mijn ouders in Gingelom onvang ik zowel op kanaal 22 als 25 de zenders van de vrt. Daar ontvang ik ook de Waalse zenders.

De antenne van TV-Vlaanderen van Fluke is trouwens erg goed, zonder ontvang ik in Tienen enkel de zenderlijst en heb ik af en toe signaal als ik de antenne vastpak en richt.

Ik begrijp niet goed waarom men voor de nieuwe dvb-t2 standaard heeft gekozen. Een technologie die nog maar zelden aangetroffen wordt in de huidige tuners van je tv. Je zou denken omdat men dan in HD kan uitzenden, maar ook dat doet men niet.

In onze buurlanden zendt men al langer in HD uit via dvb-t. Ik mag dus ook een nieuwe tv/monitor aanschaffen, ik heb hem morgen en dan zal ik kunnen bevestigen of het wel of niet werkt.

Ik heb een Philips 24inch besteld die ook dienst zal doen als pc-monitor.

Voor een lijst van tv's kun je hier terecht: http://www.televisies.nl/vergelijken/televisies-met-dvb-t-dvb-t2-tuner/#digitaletuner=3|9

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2017 om 05:18 zei mhe:

Ik heb sinds begin december, net na de lancering, ook een ci+ module besteld omdat ik een tv heb waar deze in past. Het is nog een recent toestel. Na meerdere antennes geprobeerd te hebben met ook de antenne binnen en buiten geplaatst te hebben, had ik geen ontvangst van de gecodeerde zenders. Ik dacht eerst aan een defecte smartcard/module. Om een lang verhaal kort te maken, verre van alle tv's hebben een dvb-t2 tuner. De zenders (uitgezonderd VRT en RTBF) zijn enkel zichtbaar op een toestel met een dvb-t2 tuner. Ik heb thuis en bij de dealer uiteindelijk 7 toestellen getest. LG, Philips, Salora, Finlux vanaf 40inch en mogelijk andere hebben die dvb-t2 tuner. Samsung zelden! Er is een verschil tussen DVB-T en dvb-t2. Je kan uiteraard de aparte decoder kopen, maar als je zoals ik liefst een toestel gebruikt dat je al hebt, gaat het vaak om een DVB-T compatibel toestel maar mis je de dvb-t2 tuner. Erg frustrerend, een hele middag bezig geweest met scannen, richten, scannen en opnieuw richten. Als je toestel wel dvb-t2 hebt, ga je ongeacht de africhting de zenders zien. Na scannen kun je dan richten. De smartcard/module is om de zenders te decoderen, je ziet de zenders dus in je lijst staan zonder de smartcard als je toestel dvb-t2 ondersteund.

En er is een GROOT verschil tussen DVB-T2 en DVB-T2HEVC ....! Ook dat nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...