Ga naar inhoud


Extension Automatic_Fullbackup een prima Plug-in


Jürgen

Aanbevolen berichten


hij gaf met de update aan dat het 10-15min kon duren. na 50 minuten stond dat er nog steeds. gestopt en de usb aangesloten op de pc. er staan bestanden op dus hoop ik dat dit de volledige update is. 325mb lijkt me goed.....

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de tijd dat deze ontvangers op de markt zijn vallen gebreken nog steeds onder garantie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de firma waar ik gekocht had, leverde tot een week na garantie toch nog een nieuwe HDD

het kan verkeren, maar het heeft geen zin Pedro4 nu al slechte zin te bezorgen

 

ik zie dat veel eenvoudiger...

laat je backup nog een keer lopen als test voor je avond programma start op TV

 

misschien dat @Jürgen iets kan zeggen over de benodigde tijd

(ik zelf heb de plugin der niet op maar weet dat ie goed werkt)

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Pedro4:

ik weet eigenlijk nog niet hoe mik straks de backup terug moet zetten.

flashen met de usb erin ?

 

Jij kunt altijd elke goed gemaakte en niet corrupte backup via de USB stick terugzetten.

Elke backup wordt in een map gezet die meestal de naam draagt waarin de datum en de tijd staat.

In deze map staat altijd de map ‘vuplus’, daaronder een map met de typenaam van de ontvanger waarvan de backup gemaakt is zoals b.v. SOLO2 en daaronder staan 4 of 5 bestanden met o.a. de backup van de root, kernel, etc.

 

Dus voordat jij de VU naar de dealer ter reparatie aanbiedt even de backup die op de interne HDD staat veilig stellen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Pedro4:

dit staat erop. in de mappen staat ook nog veel. al een indruk of dit goed gegaan is?

inhoud usb.png

 

Kijk even wat in de map Automatic_Fullbackup staat en of dit klopt met datgene wat ik hierboven heb geschreven.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij klopt het met de usb.  of denk je dat ik nog iets mis?

zie foto

 

als de ontvanger terug komt dan de usb erin en dan de vu aanzetten? komt dan de backup erop of moet ik het anders doen?

in map fullbackup enz.png

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij moet eerst het backup bestand met de naam van vandaag op een lege USB stick plaatsen.

Als de ontvanger terugkomt dan de USB stick voorin plaatsen en net zo handelen alsof ji opnieuw flasht.

Onder voorwaarde dat de backup in orde is zal de Restore van de backup worden uitgevoerd.

 

Een andere optie is om na terugkomst van de ontvanger de IPK file op de ontvanger installeren en dan via de app de juiste backup restoren.

 

Ik heb 3 files meer in mijn backup staan maar volgens mij boeit dat verder niet.

 

 

 

Schermafbeelding 2018-02-12 om 17.32.08.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

die rootfs.tar lijkt wel behoorlijk te verschillen qua grootte bij Pedro en Jürgen.

 

Pedro4 => 65MB

Jürgen => 119MB

 

Ik zou er dus vanuit gaan dat die backup nog niet voltooid was....

 

aangepast door De_Perre
typo in Pedro4

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei De_Perre:

die rootfs.tar lijkt wel behoorlijk te verschillen qua grootte bij Pedro en Jürgen.

 

Perdo4 => 65MB

Jürgen => 119MB

 

Ik zou er dus vanuit gaan dat die backup nog niet voltooid was....

aiiiii   te laat.  ik zie wel als hij terug komt van de reparatie. anders maar een avondje (misschien2) aan de gang. :D:D toch bedankt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei De_Perre:

die rootfs.tar lijkt wel behoorlijk te verschillen qua grootte bij Pedro en Jürgen.

 

Pedro4 => 65MB

Jürgen => 119MB

 

Ik zou er dus vanuit gaan dat die backup nog niet voltooid was....

 

 

De oorzaak zou kunnen zijn dat Pedro4 VTI 11 gebruikt en ik VTI 13 maar dat is maar een aanname die ik niet kan onderbouwen..

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...