Ga naar inhoud


Kan bleutooth verbinding vu werking verstoren?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb hier een vu duo staan, die ondanks zijn leeftijd en herstellingen nog best goed werkt.

echter merk ik op, als ik in dezelfde kamer zelf op 6 meter afstand een bleutooch verbinding maak met het bt oortje en mijn telefoon, gebeurd het dat de klank een halve seconde onderbreek.

ga ik nu mugenziften, daarover vallen? Nee, maar wilde weten, of een bt verbinding maken een geringe storing kan geven?

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zit ongeveer in de richting....

Maar net niet helemaal

 

Voor degenen die het precies willen weten,

 

De DECT-guardband betreft de frequentieband van 1877 - 1880 MHz (en de bijbehorende duplexband 1782 - 1785 MHz).

De MF van satelliet ontvangst is 950 - 2100 Mhz.

Met een vermogen van zo een illegale DECT telefoon om 2 km te overbruggen weet je zeker dat het klachten gaat regenen bij satelliet ontvangst.

De opsporingsinstanties nemen zulke klachten serieus, en hebben ervaring en equiment, om in de kortste keren de oorzaak te peilen.

 

Zelfs met een goedgekeurde Dect telefoon kan je nog problemen krijgen.

Ik ben eens 180 km naar kennissen gereden die ontvangst problemen hadden.

Toen ik mijn spectrum analyser had aangesloten zag ik een paar gemene pieken op het scherm en toen ik nog eens goed keek stond het goedgekeurde dect basis station bovenop de satelliet ontvanger.

Na het dect station verplaatst te hebben was het beeld weer terug, 2 minuten werk en 360 km rijden.

 

En voor degenen, die een niet goedgekeurde DECt telefoon willen gebruiken....

 

http://www.bipt.be/nl/consumenten/press-release/57-het-bipt-waarschuwt-voor-illegale-dect-6-0-draadloze-telefoons

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesvceesv deze vraag heeft NIKS te maken met die mogelijk illegale draadloze (dect) telefoon in een ander draadje.

Mijn bleutooth oortje is van jabra.

Mijn gsm is een p8 lite.

Op de achterkant staat er ce0197 op, wat ik vermoed, dat mijn gsm conform de Europese richtlijn is.

Maar mijn dank voor de link. Maar dect's haal ik niet van buiten Belgische schops, ondanks een .be verre van garant een belgische webwinkel. Meestal Nederlands dit terzijde.

Terug on toppic.

Eens de koppeling er is, geen probleem.

Het is als ze koppelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden zei sattv4iedereen:

ceesv deze vraag heeft NIKS te maken met die mogelijk illegale draadloze (dect) telefoon in een ander draadje.

Je hebt gelijk, ik haal 2 onderwerpen door elkaar.

Maar blijft onverlet, dat de dect frequenties samenvallen met mf transponderfrequenties in de satteliet ontvanger.

een aantal jaren geleden is Pro7 daarom verhuisd naar een andere frequentie op Astra 1.

 

29 minuten geleden zei luisteraar:

Het zijn digitale transmissies daar is de uitzend frequentie niet doorslaggevend.

Digitaal of analoog, het kan allebei storing veroorzaken.

Ook een frequentie die hoger ligt als de UHF band kan toch storing veroorzaken, al eens van spiegel frequenties gehoord?

Je ontvangt namelijk de LO frequentie - de MF en de LO frequentie + de mf.

De selectiviteit van je ingangs versterker bepaalt welke van die 2 frequenties je ontvangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bluetooth zit op 2.4 Ghz, dat kan hoogstens de WiFi dwars zitten.

De opmerkingen die ik over Dect maakte horen in een ander onderwerp thuis.

PA0 is een uitstervend ras.

Ik heb in de vorige eeuw nog mondeling examen gedaan in Den Haag en heb voor de voorschriften nog Meneer Neuteboom als examinator gehad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei ceesv:

Meneer Neuteboom als examinator gehad.

WEL offtopic bij deze naam komen veel herinneringen boven.

hij was een tijd baas van mijn vader (hi)

En de luisterpost is de buurt ken ik van a tot z

Toen bestond geen bleutooch wifi dect storingen.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei luisteraar:

Toen bestond geen bleutooch wifi dect storingen.

 

 

Hier nog zo'n ouwe PA0'er...:)

Toen had je inderdaad nog geen dect etc. storingen maar wel problemen gehad met een buurjongetje met zijn een kl*te orgel...

Daar kwam ik door met 555 en kon met de sleutel de maat aangeven...:lol:

Na komst van de RCD  zendtijd beperking opgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Joepje:

Na komst van de RCD  zendtijd beperking opgelegd.

evt een nieuw topic maken over storing zendamateurs.

Had een eindtrapje met 4 qqe0640 met 5 kv anode spanning tijdens het

testen kreeg ik opeens loproep op 2m van de deutsche bundespost met dat

dat het goed werkte tot 170mhz goede ontvangst:)

Bitte etwas weniger leistung (vermogen verminderen)

Iedere VU+ zal bij 5kw in de buurt over de nek gaan.

Maar zoals al gemeld bleuthooth met niet te veel vermogen  zal geen invloed hebben op de VU+

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...