Ga naar inhoud


Telenet start binnenkort met testpubliek voor nieuwste box met Netflix


Aanbevolen berichten

wie een e-mail heeft ontvangen kan tester worden van de nieuwe tv-box zoals ze het noemen,
inschrijven voor 25 april

Wat mag je verwachten van de nieuwe TV‑box?

Een nieuwe generatie TV‑box met mogelijkheden als stembediening en apps zoals Netflix (waarvoor je natuurlijk wel een abonnement nodig hebt) en YouTube.

Opnames worden in de cloud bewaard: je verliest geen opnames meer als je TV‑box stuk gaat en je kan meerdere programma’s tegelijkertijd opnemen.

Je TV‑box mag in de kast zitten, je afstandsbediening blijft werken. 

Je zal een volledig vernieuwd tv-menu ontdekken.


Wat moet je vooraf weten? 

Een Telenet-installateur komt de nieuwe TV‑box bij jou thuis installeren.

Alle ondersteuning gebeurt online, via de Netweters. We voorzien een gesloten omgeving op het platform waar je terecht kan voor feedback of vragen.

In de testversie zal nog geen tv-app beschikbaar zijn om op je smartphone, tablet of pc te kijken. Ook de Yelo Play‑app en website zullen niet meer werken zolang je de nieuwe TV‑box test. 

Er wordt nog continu gewerkt aan de TV‑box. Er kunnen dus helaas tijdelijke onderbrekingen zijn.

Na de testperiode kan je de TV‑box behouden (tegen de normale huurprijs).
 

Opgelet!
 
Je moet je huidige Digibox/Digicorder inleveren.
Bij de installatie van de nieuwe TV‑box zal de installateur je huidige Digibox/ Digicorder meenemen. 
Dat betekent dat je je huidige en geplande opnames verliest. Bekijk dus zeker al je opnames en plan je nieuwe opnames opnieuw op je nieuwe TV‑box.

Om jou te bedanken voor je inzet als tester 
krijg je tot eind december 2018...

gratis play more abonnement
gratis play sports abonnement
gratis kabelabonement

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooi, ze spreken hun eigen tegen.

Vroeger al veel opmerkingen gegeven, van verlies opnames bij defecte box, plaats ze op een online cloud.

Antwoordt: we mogen dat niet vanwege auteursrechtelijke reden

Nu gaan ze wel met een online cloud werken :D

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Mooi, ze spreken hun eigen tegen.

Vroeger al veel opmerkingen gegeven, van verlies opnames bij defecte box, plaats ze op een online cloud.

Antwoordt: we mogen dat niet vanwege auteursrechtelijke reden

Nu gaan ze wel met een online cloud werken :D

 

Dat is de toekomst en ook de oplossing voor wie zijn opnames niet kwijt wilt 

maar ook nadeel, stel dat ze een limiet zetten van zoveel dagen bewaren op de cloud dan ben je uw opnames die je misschien langer wil bewaren kwijt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, een stap dichter, hoe de tv aanbieder en content provider baas is over je opnames (recente discussie van gatz wil reclame doorspoelen verbieden)

Nu zouden ze dat wettelijk nog niet mogen doen, maar de vraag is, of een opname op een online cloud dezelde wetgeving van toepassing is dan je deze lokaal opslaat.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cloud opnames bewaren?

 

Hebben ze bij Belgacom/Proximus ook niet een dergelijke ontvanger; en zijn die klanten hun opnames van bepaalde zenders niet kwijt geraakt toen beslist werd om enkel nog via Telenet verdeeld te worden? Meen me te herinneren van wel in het geval van HBO.

 

Dus het is geen verbetering, maar men probeert het zo wel voor te stellen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De commerciële zenders, klagen minder inkomsten reclame wegens doorspoelen reclame. Ik zie hier nieuwe graten in. Gratis gebruik online cloud, mits je extra reclame aanvaard.

Dus bij iedere start van een opname bvb 30 sec verplichte reclame en voila, nieuwe reclame inkomsten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Vanaf fabruari 2019 word deze nieuwe Telenet box aangeboden aan de gewone klanten.

de box zal dezelfde huur kosten als de digicorder en vanaf de 2de telenetbox betaal je 4.20 euro per maand per box.

cloud opname is 200 uur en word dan verdeeld over alle boxen die je hebt. Dus men zal die 200 uur moeten delen over alle boxen in huis.

voordeel is, je kan tot 6 opnames tegelijk doen.

heb je dagelijkse of wekelijkse opnames en je bent een weekje op reis dan mag je de elektriciteit afzetten, de cloud blijft de opnames doen voor je box.

heb je een Telenet box en die is opeens kapot na enkele maanden dan haal je een nieuwe en heb je uw opnames niet kwijt van de cloud.

opnames worden 60 dagen bewaard maar je kan instellen dat ze altijd worden bewaard op de cloud.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat alleen de registratie wordt vastgelegd wat je wil bewaren, ze gaan niet tig keer b.v. het Journaal opslaan, die hebben ze maar een keer ergens op schijf staan.

Kost dus niet zoveel ruimte.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe het werkt weet ik niet maar de cloud word in Nederland gebruikt voor belgie, dus alles word daar opgeslagen ;) 

wel voordeel dat je geen limieten meer hebt bij opnames, al tot 6 opnames tegelijk kunnen doen, al is dat niet altijd van toepassing, is iets uitzonderlijk momenteel...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog geen limiet kunnen ontdekken qua AANTAL opnames in het echte IPTV gebeuren, zoals bij KPN en XS4ALL, wel dat die een beperking heeft qua GIGAbyte aan opgeslagen opnames.

zoveel heb ik er nu nog niet opgeslagen dus ben de limiet nog niet tegen gekomen

dat is idem bij telenet begreep ik van de support

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Tonskidutch:

ik heb nog geen limiet kunnen ontdekken qua AANTAL opnames in het echte IPTV gebeuren, zoals bij KPN en XS4ALL, wel dat die een beperking heeft qua GIGAbyte aan opgeslagen opnames.

zoveel heb ik er nu nog niet opgeslagen dus ben de limiet nog niet tegen gekomen

dat is idem bij telenet begreep ik van de support

 

 

op de kabel digicorders bij telenet ben je momenteel met de gebruikte box (niet de testbox) beperkt tot 2 opname's tegelijk en een 3de kijken.

via de telenet box heb je die beperkingen niet meer, maar dan heb je wel andere dingen die niet meer ondersteund worden wat wel op de oude digicorders kan.

zal beetje afhangen wat de klant belangrijk vind en of ze deze beperkingen kunnen oplossen en zo niet dit bespreken zodat klanten daarvan op de hoogte zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tonskidutch:

oké, helder....

meer beperkingen dus dan bij mij met een poep simpele arris box

 

 

Qua beperkingen zal dit behoorlijk meevallen, lijkt mij.

 

Hier wat meer info over de box. Telenet klanten kunnen zich overigens nog steeds opgeven als proefpersoon voor de tweede fase.

 

https://radiovisie.eu/nieuwe-set-top-box-telenet-wordt-neusje-van-de-zalm/

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou je eens wat testers van telenet moeten horen welke problemen ze hebben ermee, 

tv die niet compatibel is, ook al is het een nieuwe 4K TV, de telenet box dat andere apparaten ziet en dan niet meer te bedienen is met de afstandsbediening, resultaat, uitzetten met knopje vanachter, 

lees het telenet forum maar eens netweters, dan zal je al veel lezen wat er nog fout gaat.

ik zou hem voorlopig nog niet aanraden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei digitaal kijker:

ik zou hem voorlopig nog niet aanraden.

 

Ja inderdaad. Blijkbaar zijn dé grootste nadelen dat je intussen je klassieke digicorder moet inleveren (kan dus enkel met de nieuwe werken), er is nog af en toe beelduitval en je kan bovendien ook de Yelo Play app (om op laptops, gsm, tablets etc...) niet meer gebruiken. Vooral die laatste is toch wel een afknapper - die niet wordt gecompenseerd door 3 maanden gratis play more (de rest van de gratis plays hebben ze intussen geschrapt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...