Ga naar inhoud


De zin van een dab+ radio met 1 luidspreker en hoofdtelefoon uitgang?


Aanbevolen berichten

Hi,

nu zaterdag staat in een warenhuis een dab+ radio in aanbieding.

die heeft 1 luidspreker en o.a. Een hoofdtelefoonuitgang.

langs de ene kant reclame kristalhelder geluid, maar slechts 1 luidspreker? Stereo niet meer van deze tijd?

wat is het nut van kristalhelder geluidsontvangst, als er geen digitale uitgang aanwezig is om,op een ( surround) versterker aan te sluiten?

men kan de koptelefoonuitgang gebruiken om naar een versterker te gaan, maar doet men dan niet het verwachte geluid teniet door deze analoge verbinding?

lijkt me net also je een (U)HD ontvanger te verbinden met tulppluggen op je tv.

het lijkt alsof stereo op radio’s een bijzaak komt. Of is de huidige koopkracht al snel tevreden als er iets uitkomt?

van een internet radio, kan ik die situatie nog begrijpen, omdat niet iedere stream glashelder is.

 

aangepast door sattv4iedereen
Typfout

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kunt er met meerdere luidsprekers kopen ,voor echt stereo en ook met enkel een als minimum...

met of zonder bleutooth

 

de meeste soundbars en versterkers hebben een aux in per minijack

allemaal een prijskwestie en dus niet een vraag over de zin van iets maar gewoon een sobere minimale uitrusting / standaard om DAB+ te kunnen gebruiken 

 

met een minijack naar cinch gaat die ik heb in de Denon AVR X2000 of QNAP en speel prachtig analoog stereo over de 7 in 1 speakers multichannel

(ook eenvoudig een keuze daar de Denon FM en AM tuners heeft waar ik niets meer mee kan aanvangen, maar een perfecte versterker)

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste van die kleine DAB ontvangers hebben maar één LS.

Ze zijn zelfs niet mono, maar geven één kanaal door.

Via hoofdtelefoon zijn ze wel stereo.

 

Of je bij dergelijke kleine radio's met twee luidsprekers, die naast elkaar staan, het stereo effect hoorbaar is, is nog maar de vraag.

 

En de prijs die zit ergens in

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een kijkje neem op de site van een bekende radiowinkel in Nederland zie ik honderden verschillende DAB+-radio's staan.

In prijzen variërend van 45 euro tot 899 euro. 

 

Oftewel van een kleine portable met een blikken geluid tot een stereo-HiFi muzieksysteem met alles erop en eraan.  

Dit fenomeen zie je ook als je gaat zoeken naar FM-radio's.

 

Kortom : Als je goed geluid belangrijk vind, kijk even rond en besteed dan iets meer voor een mooie DAB+-radio. 

 

Zelf heb ik inmiddels zes DAB+-radio's in huis. Van een simpel klein wekkerradiootje tot mooie stereo-ontvangers van Pure en Philips. Die laatsten waren dan ook duurder dan de wekkerradio..... 

 

Het summum van een goedklinkende ontvangstkwaliteit schijnt het merk Ruark te zijn. Want 'goedklinkend' is een understatement. Een Ruark DAB-radio werd door de Sunday Telegraph niet voor niets de 'Aston Martin onder de DAB radio's' genoemd.  

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...