Ga naar inhoud



pollegazon

Aanbevolen berichten

Heb me dit weekend als tweede ontvanger een tweedehands vu+ zero aangeschaft. Omdat je hiermee makkelijk zou kunnen streamen naar laptop-tablet, via webif.

 

Zelf geen ervaring met webif, vandaar mijn vraag hoe ik dat het makkelijkst voor elkaar krijg. Op de zero (gewone versie) staat VTi. Iemand een link naar een easy how to? Of kan ik beter iets anders dan Vti installeren? Tweede ontvanger blijft in living, is een gewone Clarke Tech 4100 plus.

 

Bedoeling is bij thuiswerken (2 dagen in de week) op mijn bureau (waar er geen sat aansluiting is) af en toe op de laptop ter afwisseling even kan kijken naar wat tennis of zo. Dit kan nu al via de app yelo play van Telenet, maar dan heb ik geen sat zenders en die zou ik er via een app toch wel graag bij hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


PAU even installeren en je kunt streamen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerk ziet ook zonder PAU de VU+Zero wel. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku: PAU? Wat is dat?

Makkelijkste is als je VU+ een vast IP-adres heeft, dit kan je in de VU+ instellen of in de DHCP-server in je netwerk (meestal het modem van je provider).
Als je het instelt in de VU+ moet je ook controleren (in de DHCP-server) wat de IP-reeks in je netwerk is en welke adressen door de DHCP-server uitgedeelt worden. Deze wil je niet gebruiken voor een vast adres wat je in de VU+ instelt.
Als je een reservering kan maken in de DHCP-server, dan is dat het mooiste.
Hoe dat allemaal in je DHCP-server /modem moet is afhankelijk van welk modem je hebt.

 

Om dan te kunnen streamen typ je in je browser het IP-adres van de VU+, in de webinterface zie je dan je bouqetten.
Klik op het bouquet waarvan je de zender wil bekijken.

Klik op het TV-symbooltje voor de zendernaam van de zender waar je naar wilt kijken.

Zie gele cirkel in de screenshot:

 

Knipsel.JPG.56b0e48226da942735d1e61e208421dc.JPG

 

Dan krijg je de vraag waarmee de stream geopend moet worden, ik geef de voorkeur aan VLC.


stream_openen.jpg.d9794317c3ce6b5a4d319bbcda1f84e4.jpg

 

De stream start daarna in VLC, je kan deze ev. full screen zetten image.png.e605d2fbe7e115ea71ea67a0e2058b95.png en ik heb gemerkt dat je het beste op stop image.png.b6740403fcbb6bd7437e147361616b7c.png kan drukken als je wilt stoppen voordat je VLC afsluit. (Mijn receiver bleef nog wel eens de tuner bezet houden als ik dat niet deed).

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Alex1970:


Hoe dat allemaal in je DHCP-server /modem moet is afhankelijk van welk modem je hebt.

 

 

Thanks, hier kan ik mee aan de slag.

 

Heb een gewone Telenet HGW modem, weet niet meteen hoe ik daar instellingen moet veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je iets aan dit:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47895

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Beperken-DHCP-range-op-wireless-router-telenet/td-p/3093

 

Voor zover ik het gelezen heb kan je geen ipadres reserveren in de DHCP-server van een Telenet-modem.

Je kan dan wel in de VU+, bij netwerkinstellingen, een vast ip-adres invullen. Je moet dan wel een  IP-adres nemen die niet door het Telenet modem gebruikt wordt voor DHCP.

 

Het streamen werkt uiteraard ook goed zonder vast IP adres, maar als dit ooit zou veranderen loop jij je rot te zoeken waarom niet werkt.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat streamen werkt pas als PAU geïnstalleerd is! De VU+Zero wordt als zapper verkocht en streamt 'af fabriek' dus gewoon niet. Kun je instellen wat je wil, er gebeurt gewoon niets. PAU kun je downloaden via de feed.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. We hebben hier in de logeerkamer ook nog een philips android tv staan. Als ik die daar zet/hang (luxe voor de werkkamer :))) dan kan ik dat wellicht ook via een Android app.

 

Is dat makkelijker? Ik heb op die tv ook kodi staan, wat heel soepel werkt. Hebben ongelimiteerde data. Dacht dat er voor kodi een vu+ addon was.

 

Vermijd ik dan dat gedoe met de ip adressen of komt het op hetzelfde neer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Mimisiku:

En dat streamen werkt pas als PAU geïnstalleerd is! De VU+Zero wordt als zapper verkocht en streamt 'af fabriek' dus gewoon niet. Kun je instellen wat je wil, er gebeurt gewoon niets. PAU kun je downloaden via de feed.

Dat wist ik niet en goed dat ik het weet want ik wil een Zero 4k gaan kopen.

 

Ik heb (nog) geen ervaring met Android apps voor de VU+, maar als je die ook verbinding maken middels het IP adres dan heb je hetzelfde probleem als het adres veranderd is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Mimisiku:

En dat streamen werkt pas als PAU geïnstalleerd is! De VU+Zero wordt als zapper verkocht en streamt 'af fabriek' dus gewoon niet. Kun je instellen wat je wil, er gebeurt gewoon niets. PAU kun je downloaden via de feed.

 

Volgens mij gold dit alleen voor OpenPLi daar mensen klaagden dat ze niet konden opnemen. In BlackHole is dit nooit een probleem geweest.

10 minuten geleden zei pollegazon:

Is dat makkelijker? Ik heb op die tv ook kodi staan, wat heel soepel werkt. Hebben ongelimiteerde data. Dacht dat er voor kodi een vu+ addon was.

 

Er is inderdaad de plugin VU+ / Enigma2 Client. Hier is een YT-filmpje over hoe je deze moet installeren in Kodi: https://youtu.be/fzCuNFRn-QA

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei pollegazon:

Op de zero (gewone versie) staat VTi

het is weer hutsepot hier...

 

van de oude VU+ ZERO naar een VU+ ZERO4K

 

op VTI hoef je geen PAU te installeren voor die oude zero indien er VTI op staat, dat geld enkel bij Openpli de puristen

op ZERO4K is dat ook nergens voor nodig met VTI image erop dat het receivertje hardwarematig als beste ondersteunt

  • Like 1

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...