Ga naar inhoud


4k tv kijken via Canal Digitaal


EV1

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Tonskidutch:

maikel7, een SOLO4K heeft geen passende tuner ingebouwd

dat moet een DVB-S2X zijn en de vaste twin in de SOLO4K is dat niet

 

dat is dus alleen mogelijk met de modellen die een DVB-S2X tuner hebben

 

 

dit is natuurlijk  onzin. daar heb je geen S2X tuners voor nodig

HDR HLG werkt gewoon op een vu+ 4K. In mijn geval de Ultimo4K

@maikel7

Heb je de nieuwste drivers en  heb je je image up to date?

Je kan dit testen op de Zender 4K1 op hotbird. De tv schakelt dan automatisch naar HDR-HLG

aangepast door trinity1
Link naar reactie
Delen op andere sites


28 minuten geleden zei trinity1:

dit is natuurlijk  onzin. daar heb je geen S2X tuners voor nodig

HDR HLG werkt gewoon op een vu+ 4K. In mijn geval de Ultimo4K

@maikel7

Heb je de nieuwste drivers en  heb je je image up to date?

Je kan dit testen op de Zender 4K1 op hotbird. De tv schakelt dan automatisch naar HDR-HLG

 

Heb de meest recente versie van de image, maar zie wel dat dit Openpli 4 is. Werkt het niet onder Openpli 4 wellicht? En moet ik naar 6.2?

Hotbird heb ik (helaas) niet, alleen Astra 1, 2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met VTi werkt het in ieder geval wel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment is de enige VU+ decoder met S2X tuner de Zero4K (DUO4K volgt rond de Kerst).

De vraag is natuurlijk of HDR HLG op een VU+Solo4K (met FBC tuners) werkt.

Ik lees tegenstrijdige berichten.

De ene zegt dat het werkt en de andere van niet.

Wat is het nou?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een oudere witte CI+ module vandaag ook de NPO1 UHD aan het werk kunnen krijgen, zelfs met de verouderde software van 2014. Updaten van de CI+ module wilde niet, ondanks de aanwijzingen van CD op hen eigen site, via de Canal Digitaal info pagina.

Kan dus allemaal prima werken....  

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Satdorus:

Op dit moment is de enige VU+ decoder met S2X tuner de Zero4K (DUO4K volgt rond de Kerst).

De vraag is natuurlijk of HDR HLG op een VU+Solo4K (met FBC tuners) werkt.

Ik lees tegenstrijdige berichten.

De ene zegt dat het werkt en de andere van niet.

Wat is het nou?

de HVEC - h265 compatibele tuner is ten dele een hardware issue en ten andere is het een firmware issue (je mag het ook bij satco navragen)

op de oudere tuners stond ook al dvb-s2x  dus een sattuner maar die gaf per firmware niet het volle spectrum en geen beeld op die eerste UHD zenders met HDR HLG

 

de norm kwam later dan de tuner en de firmware is dus aangepast met nieuwe driver

 

bovendien zijn alle UHD TV's verschillend, ja zo gek het klinkt

niet alle UHD TV's hebben de HDCP versie die nodig is uitzendingen met HDR HLG te tonen

 

dat moet je weten en daarom is niet op elke receiver beeld via de bijpassende SmartTV

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor iemand die nooit de correcte uitleg geeft in mijn ogen is er nu toch eens de behoefte aan een tegenvraag;

 

leg jij het maar eens uit @luisteraar!

probeer het maar eens duidelijk te maken

 

ik ben heel benieuwd welke antwoorden we krijgen van jou over de weergave of het ontbreken ervan van de diverse UHD TV's die in omloop zijn betreffende de HDR HLG en/of HDR HLG+

(anders dan wat ik reeds noemde betreffende de norm en het gegeven van de BCM chip)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

de HVEC - h265 compatibele tuner is ten dele een hardware issue en ten andere is het een firmware issue (je mag het ook bij satco navragen)

op de oudere tuners stond ook al dvb-s2x  dus een sattuner maar die gaf per firmware niet het volle spectrum en geen beeld op die eerste UHD zenders met HDR HLG

 

de norm kwam later dan de tuner en de firmware is dus aangepast met nieuwe driver

 

bovendien zijn alle UHD TV's verschillend, ja zo gek het klinkt

niet alle UHD TV's hebben de HDCP versie die nodig is uitzendingen met HDR HLG te tonen

 

dat moet je weten en daarom is niet op elke receiver beeld via de bijpassende SmartTV

 

Ik snap het hele welles nietes spelletje niet. Duidelijker kan ik niet zijn.Zie het plaatje. HDR HLG op een Vu+ met FBC tuners. en het openATV image erop. Zoals je kan zien geeft de TV duidelijk aan dat de HDMI ingang een DHR HLG signaal heeft. Ik hoef bij niemand iets na te vragen ik heb het gewoon live op het scherm!!!HDRHLG.thumb.jpg.45920cca16083cfc6afd1af0a71cc04d.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn Vu+ Solo 4k op dezelfde zender dezelfde informatie.

Tuner is de vaste tuner in de Solo 4k

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...