Ga naar inhoud


4k tv kijken via Canal Digitaal


EV1

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei tv-fan:

Terzijde, julie hebben mischien wel gelezen dat ik zowel met de CD lijst, als vrije zender installatie, nog steeds geen beeld, op de OLED873, alleen de audio kanalen krijg bij 3 UHD zenders (CD lijst nrs  693, 694 en 697) Astra en SES UHD kanalen, hoe lopen die bij jullie?  Op mijn 2e TV PUS 7601 komen de beelden prima door, via dezelfde schotel.

 

op alle SES UHD DEMO kanalen heb ik beeld en geluid.

Op het het kanaal waar NPO1 UHD komt heb ik geen stil image meer maar  loopt bij mij momenteel een korte promo "Amsterdam" in HDR[PQ]. Echter wel zonder geluid.

Ik kan de witte module nog omruilen voor een oranje, doen?

aangepast door trinity1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Giant2000:

Ik heb een M7 CAM701, maar heb geen beeld op zowel Insight HD als UHD. Ook geen geluid, dus gewoon gecodeerd.

Dan mischien verschillen abonnement?  

Ik gebruik het Entertainment HD pakket ter waarde van 34,95 in de maand. 

Tot jaartje terug had ik "TOP" all in pakket, maar de film kwaliteit, geluidsbeleving, en de weinige nieuwere films op Film1 heeft me doen besluiten stapje terg te doen. Ben overgestapt naar Netflix. UHD en Dolby Atmos ondersteuning, en nu ook PRIME VIDEO.

8 uur geleden zei trinity1:

op alle SES UHD DEMO kanalen heb ik beeld en geluid.

Op het het kanaal waar NPO1 UHD komt heb ik geen stil image meer maar  loopt bij mij momenteel een korte promo "Amsterdam" in HDR[PQ]. Echter wel zonder geluid.

Ik kan de witte module nog omruilen voor een oranje, doen?

Denk dat de video detail instellingen bij mijn OLED niet helemaal correct staan, echter hoe deze bij de Philips correct instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Canal Digitaal opgezegd, ben die dwingelands meer dan zat. Maar liefst 3 codeersystemen en wil je alles zien dan MOET je naar hun fijne CI+ met Viaccess ORCA. Dus met alle beperkingen. Zelfde truc als met de overgang van Irdeto naar Seca, Seca naar Seca2 en weer van Seca2 naar Seca3. Heb nu gewoon een Ziggo kaart waar ik alles met 1 kaart kan zien. De schotel gebruik ik nog voor FTA. Ziggo zal op den duur ook wel 4K gaan aanbieden en daar wacht ik dan wel op..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei trinity1:

op alle SES UHD DEMO kanalen heb ik beeld en geluid.

Op het het kanaal waar NPO1 UHD komt heb ik geen stil image meer maar  loopt bij mij momenteel een korte promo "Amsterdam" in HDR[PQ]. Echter wel zonder geluid.

Ik kan de witte module nog omruilen voor een oranje, doen?

Bij mijn is op de ene NPO1 UHD (nr 700 in de CD lijst) nog de dia te zien welke sinds de start erop staat. De andere NPO1UHD blijft gecodeerd.

Of is er tijdelijk even op te zien (geweest)?

De Test 2 Amsterdam zit op Astra 19,2 op 11023 toch andere sateliet dan waarop de NPO1 UHD zit, 23,5 en andere frequentie 11914.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei tv-fan:

Dan mischien verschillen abonnement?  

Ik gebruik het Entertainment HD pakket ter waarde van 34,95 in de maand. 

Tot jaartje terug had ik "TOP" all in pakket, maar de film kwaliteit, geluidsbeleving, en de weinige nieuwere films op Film1 heeft me doen besluiten stapje terg te doen. Ben overgestapt naar Netflix. UHD en Dolby Atmos ondersteuning, en nu ook PRIME VIDEO.

Denk dat de video detail instellingen bij mijn OLED niet helemaal correct staan, echter hoe deze bij de Philips correct instellen?

Ik heb basis, maar Insight hoort het daarin gewoon te doen.

Het UHD kanaal heb ik net als meerdere met geluid maar zonder beeld. Andere UHD zenders doen het wel.

Van Canal Digitaal nog steeds geen antwoord na hun bevestiging dat ook ZIJ geen beeld en geluid hadden. Kennelijk is er toch iets aan de hand.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad jammer, maar ligt niet alleen aan CD, ook bij KPN UHD op kanaal 690 loopt geluid niet gelijk op.

Effe ARD gecheckt, hier geluid wel synchroon aan de beelden....

 

Hoe vindt je de HDR weergave, heb het in tv menu wat aangepast, kijk via een OLED873 van Philips, jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei tv-fan:

Inderdaad jammer, maar ligt niet alleen aan CD, ook bij KPN UHD op kanaal 690 loopt geluid niet gelijk op.

Effe ARD gecheckt, hier geluid wel synchroon aan de beelden....

 

Hoe vindt je de HDR weergave, heb het in tv menu wat aangepast, kijk via een OLED873 van Philips, jullie?

Ik heb nog niet liggen spelen met de HDR[HLG] instellingen. Ik kijk via een Panasonic FZW954

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alleen het laatste deel van de voetbalmatch in 4K gezien. Prachtig beeld. Het geluid wordt in 2 sporen uitgezonden. Één gewoon in MPEG en één in Dolby. Bij Dolby is het net of het geluid uit de kelder komt. Dat het geluid niet synchroon was heb ik niet gemerkt.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dan vanmiddag eens het DD signaal vergelijken met de MPEG, was het standaard Dolby of is het een verrijkt signaal, er zou met Dolby Atmos gewerkt worden? 

Met het voetbal commentaar viel de niet synchroon lopende geluiden niet op, veel stadion geluid. Viel voornamelijk op bij de diverse openings toespraken.

 

Bij het Sky DE waren er geen problemen met de niet in de pas lopende geluidsverbinding op hun UHD kanaal. Zij hebben echter geen HDR - HLG, de SKY PRO box ondersteunt dat nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens de zender is gewoon te ontvangen met de oranje smartcard zonder ci module.  Hij zit in de kaartlezer van mijn vu+ solo 4k in combinatie met Oscam met open pli 6.2 

20180614_182851.jpg

  • Bedankt 1

Philips 55/9036+ OLED - VU+ Solo 4K - Samsung 55 KS 9090 +  XTrend ET7500 alles op Open PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...