Ga naar inhoud


Vu+ zero 4k streamen via 4G


Benkenks

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Via wifi op mijn android smartphone kan in naar mijn ontvanger de VU + zero 4k kijken met de app VU+ player. Maar nu zou ik ook af en toe even via 4g willen kijken. De player stel ik dan met ander ipadres in, en de player ziet dan de kanasllijst van de ontvanger, maar bij afspelen van de zender krijg ik na poost zoeken de foutmelding zie afbeelding. Misschien is het niet mogelijk om via 4g te kijken, maar zelf denk ik dat ik op ontvanger wat moet aanpassen! Wie heeft de gouden tip?

Screenshot_20180607-103829.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


4G is buiten je deur en is een publiek net (hier gelden veiligheidsprotocols)

wifi per router is binnen / achter je deur (dus daar kun je altijd streamen)

in veel gevallen wordt via het publieke net absoluut geen toegang verleent tot het prive netwerk

 

logisch toch anders heb je altijd hackers op je thuisnetwerk

dat gaat met IPv4 volgens NAT en bij IPv6 per apparaat

 

mocht ik zo iets wel heel nadrukkelijk willen DAN moet ik van het publieke net naar een thuisnetwerk een portforwarding instellen op mijn router voor die 4G gebruiker indien zijn WAN IP-adres bekend is en dat moet in sommige gevallen een IPv6 WAN adres zijn dat aan jou uniek verleend is.

naast dat er dan een netwerk grens overschreden wordt die risico's met zich brengt moet je heel goed weten wat je doet bij het doorsluizen

 

feitelijk moet je de ISP vragen of hij daar voorbeelden bij heeft en mee kan helpen...

 

 

 

 

 

 

 

A Girl Called Johnny

The Waterboys

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan op je telefoon een vpn installeren zodat die verbinding maakt met jou internet modem thuis.

Of dat in de praktijk goed gaat werken weet ik niet hangt af van stabiliteit internet verbinding (de snelheid0

En of je 4g inet adres niet veranderd dan zou je iedere keen een nieuwe vpn moetn opbouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

via vpn werkt dat prima, tenminste, op mijn android telefoon. Maar wat Jurgen al zegt, je gaat aardig door je budget heen als je 4k content niet getranscode kijkt via 4G.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opgelost wat betreft de mogelijkheid om te kijken, ik moest nog een poirt forwarden. Maar ja uren kijken zal niet gebeuren. Uurtje kijken kost 2 gb mobile data. Nu nog uitzoeken of er een programma is welke de stream met minder data ophaald. De vu+ zero 4 k kan het zelf niet lager uitsturem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...