Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 10-7-2018 om 22:36 zei Sprietje:

Als je de ontvangst van de Eutelsat 9  oost en de Astra 19,2 voldoende vindt, is er ook een prima oplossing door een B&R65 schotel te nemen met dit verstelbare block.

P1050598.JPG

Hallo Sprietje ik weet dat je geen reclame mag maken maar heb je enig idee waar zo iets te vinden is. ik heb er wel een gevonden van het merk Dintel maar die gaat maar tot

8 graden er staat alleen niet bij op welke schotelmaat dat gebaseerd is.

Geplaatst:

Ach, er zijn er zo veel.
Ja die grades die ze aangeven zegt inderdaad helemaal niets want je weet niet op welke schotelmaat dit gebaseerd is.
Bedenk wel dat dit geen echte monoblocken zijn want er zit geen diseqc-switch in.
Op elke lnb zit een F-aansluiting en die moet je eerst op een 2/1 diseqc-switch aansluiten.
De meeste hebben slechts 1 aansluiting, er bestaat er ook een met op elke lnb 2 aansluitingen.

best signal-monoblock-dual-twin-ku-band-lnb-received-two-satellitete.jpg

Dintel GKF-2201.png

Dintel GKF-2203.png

Octagon flex-feed.jpg

P1050592.JPG

gt-s40-01.png

Geplaatst:

Dat er een hele hoop onzin geschreven wordt over de flexibele instelling bewijst Octagon wel. Ze schrijven doodleuk dat het Flex-Feed Monoblock tussen 4 en 15 graden in te stellen is. "Mit den neuen Flex-Feed LNB’s lässt sich der Abstand zwischen den beiden Konvertern bequem zwischen 4 und 15 Grad flexibel einstellen."
Moet je nagaan. De koppen hebben een diameter van 60mm. Als je die strak tegen elkaar zet, vertegenwoordigt dit een satellietafstand van 4 graden. Ze staan dan hart op hart 60mm van elkaar. Wil je dus op 15 graden afstellen, dan moeten ze op 15/4x60= 225mm afstand hart op hart gezet worden.
Als je dan op een tekening van hun zie dat de Octagon Flex-Feed slechts 37mm versteld kan worden. Dat is dus maximaal 60+37=97mm. Hoezo 225mm voor 15 graden satellietafstand?

Op welke schotel wil je een verstelbaar block plaatsen?

OCTAGON-Flex-Feed-4-15-Degree-LNB-Green-HQ-b2.JPG

Geplaatst:

ik kijk nu reeds een viertal maanden naar Joyne met een 80 cm schotel en inverto quadblock LNB. (9-13-19-23) Ik heb een kleine aanpassing moeten aanbrengen aan de LNB-houder om het maximum uit deze configuratie te halen (zie bijdrage in schotelpark) Slechts bij onweer had ik wat signaalverlies. Ik ben zeer tevreden over deze LNB.  De positie 23° Oost heb ik niet echt nodig, 28 oost zou leuker zijn. (ik weet niet of 14° tussen de uiterste koppen nog zou lukken.)

gn, marc

Geplaatst:

Tussen 9e en 28e is geen 14° maar 19°.
Hoe verder de buitenste twee lnb's uit elkaar staan, hoe moeilijker het wordt om de lnb op een schotel te laten passen. Deze lnb past ook alleen maar op een Triax 78, Inverto 80 en SAB 80 waarvan de spiegels gelijk zijn. Het gaat dus om schotel van 70cm (breed).
Ook wordt het signaal steeds zwakker als de lnb's verder uit het midden komen en het signaal van de Eutelsat 9 is al niet echt sterk te noemen.

Geplaatst:

Heb je daar voldoende signaal mee om Joyne goed te ontvangen?

Gebruik je de schotel in Nederland of in het buitenland?

Zou je dan maat "X" voor me willen opmeten, zie bijlage.

Ik denk dat ik een mooie oplossing voor je heb.

maat X die ik wil weten.PNG

Geplaatst:

Ik heb uitgerekend dat de afstand van de twee lnb's voor jou schotel 80mm moet zijn.
Daarvoor zijn 2 flex monoblokken geschikt.
Dat is de Dintel GKF-2203 met de blauwe koppen. Die zie ik echter in Spanje niet te koop staan, wel de Dintel GKF-2201 maar die hebben kleinere koppen en kunnen niet ver genoeg uit elkaar.
De Octagon flex-feed met de groene koppen zijn wel te koop in Duitsland en kost €10,48 en is op voorraad. Wel €13,90 verzendkosten met DHL naar Nederland

Geplaatst:

sup.gif Eutelsat 9B (9E) - tv.gif Joyne: Ketnet HD heeft 11727.00MHz, pol.V (DVB-S2 SID:812 PID:2201[MPEG-4]/2202 Dutch) verlaten, en is vanaf heden in Europa niet meer te ontvangen via satelliet. (16h43)

sup.gif Eutelsat 9B (9E) - tv.gif Joyne: Canvas HD heeft 11727.00MHz, pol.V verlaten (DVB-S2 SID:803 PID:1301[MPEG-4]/1302 Dutch,1303 English) (16h43)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...