Ga naar inhoud


Afneembare antenne DAB+ radio


dunhans

Aanbevolen berichten

Ik wil graag te weten komen of deze radio's voorzien zijn van een afneembare telescoopantenne en of ze de slideshow van onze nationale radiozenders kunnen weergeven.

 

Uit de omschrijving kan ik het niet halen en goed zichtbaar op de foto's is het niet. Omdat bij mij in het zuiden van NoordBrabant  de DAB ontvangst niet echt goed is, heb ik mijn  DAB radio's op mijn DAB dipool buitenantenne aangesloten dmv een F-connector.............

 

Heb al een grote teleurstelling met mijn Pioneer microset, deze heeft een prachtig groot display, maar een zendernaam of slideshow weergeven, nee dat kan niet op dit toestel, ook voorkeuzezenders heeft ie niet, zap maar eens door een lijstje van meer dan 100 zenders naar je favoriete station........

numan mini one.jpg

LeMega M1.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ja, da habe ich auch an gedacht,  ik schrijf een beetje in steenkolenduits, maar ik ga ze mailen.

 

Bedankt Tonskidutch!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik kan terugvinden is de telescoop-antenne niet los te koppelen. Ook geen slide-show.   

 

Kleurenscherm

  • 6 cm (2,4") TFT kleurendisplay met overzichtelijke symboolweergave, tijd en datum


 

  • Aansluitingen: 1x micro USB poort, 1x 3,5 mm klink AUX ingang, 1x 3,5 mm klink line uitgang, 1x 3,5 mm klink koptelefoonuitgang

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een beetje handig bent kan je de antenne slopen en zelf een connector plaatsen. 

in hoogste nood een coax kabel achter naar binnen voeren een aansolderen

zet er wel een condensatortje er tussen van een paar pfff om evt potentiaal verschillen op te vangen. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een ontvanger zoekt met een slide-show

 

De Revo PiXiS RX Internet, DAB+ en FM radio met Spotify Connect en MultiRoom is nog te koop. 

(Maar dan wel zonder externe antenne-uitgang.) 

 

Ik heb ook een ontvanger gevonden met een externe antenne-uitgang en een kleurenscherm : 

Ik weet alleen niet zeker of het kleurenscherm het DAB-Logo laat zien. 

Tiny Audio M7+ Muziekstreamer met internetradio, DAB+, FM en Spotify

 

 

En deze ontvanger voldoet aan al jouw eisen

 

TechniSat DigitRadio 110 IR settopbox met internet, DAB+, FM, Spotify, Bluetooth en Multiroom

Met kleurenscherm, dus mooi beeld en u ziet ook DAB slideshows en plaatjes van internetradiostations. 

  • Inclusief draad antenne voor DAB+ / FM, afneembaar, dus er is ook een eigen antenne aan te sluiten

 

 

Al deze radio's zijn te koop in een Nederlandse radiowinkel. 

Ik zou zelf voor de Technisat gaan. Dat lijkt me een geweldige radio. 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een mail gestuurd naar Numan en Le Mega, maar nog géén antwoord gehad.

 

Ik heb al je toestellen bekeken @Noordzee, maar géén enkele kan me bekoren.

 

Mijn Ruark Vita R1 staat nu in de keuken en die speelt zelfstandig, en de -line out- is aangesloten op de Sony cinema set, dus die kan ik daar ook op weergeven.

 

Wil toch zoiets terug, maar dan een upgrade naar een toestel met kleuren scherm en slideshow en aangesloten op de buitenantenne en dus ook weer een line out of optical out.

En dan in het zwart of wit en niet zo'n gezellig duf eiken kastje erom.......    Pure heeft ook zoiets, maar alleen leverbaar in licht of donker eiken en die heeft ook weer géén afneembare telescoopantenne en ook géén line- out, wel een koptelefoonaansluiting, maar dan schakelt de ingebouwde speaker weer uit, zucht......

Zo, wat ben ik veeleisend!.............

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei dunhans:

Heb een mail gestuurd naar Numan en Le Mega, maar nog géén antwoord gehad.

 

Ik heb al je toestellen bekeken @Noordzee, maar géén enkele kan me bekoren.

 

Mijn Ruark Vita R1 staat nu in de keuken en die speelt zelfstandig, en de -line out- is aangesloten op de Sony cinema set, dus die kan ik daar ook op weergeven.

 

Wil toch zoiets terug, maar dan een upgrade naar een toestel met kleuren scherm en slideshow en aangesloten op de buitenantenne en dus ook weer een line out of optical out.

En dan in het zwart of wit en niet zo'n gezellig duf eiken kastje erom.......    Pure heeft ook zoiets, maar alleen leverbaar in licht of donker eiken en die heeft ook weer géén afneembare telescoopantenne en ook géén line- out, wel een koptelefoonaansluiting, maar dan schakelt de ingebouwde speaker weer uit, zucht......

Zo, wat ben ik veeleisend!.............

 

Tsjaa, jij hebt inderdaad hele hoge eisen. Een betere geluidskwaliteit dan een Ruark-radio ga je sowieso niet zo snel vinden. 

 

Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze. 

 

Een nieuwe poging,

Het nieuwere model van Technisat

 

TechniSat DigitRadio 120 IR settopbox met internet, DAB+, FM, Spotify, Bluetooth en Multiroom

 

Super multifunctionele set top box radio. Dus eentje die u gebruikt om uw bestaande stereo installatie uit te breiden met internetradio, DAB+ radio, Bluetooth ontvangst en deel te laten uit maken van een multiroom netwerk. Deze heeft ook een optische uitgang, dus u kunt de audio van de 120IR deze in hoge kwaliteit doorzetten naar uw stereo installatie. Met kleurenscherm, dus mooi beeld en u ziet ook DAB slideshows en plaatjes van internetradiostations. Deze geweldige radio heeft (dus) geen eigen luidsprekers en is echt bedoeld om aan te sluiten op een setje actieve speakers of een bestaande stereo installatie...

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ding, maar de Ruark staat in de keuken en ook de nieuwe moet zelfstandig kunnen spelen.

 

Eigenlijk kan ik niks vinden wat de kwaliteit van de Ruark benaderd.

 

Zal moeten wachten op de 4e generatie van Ruark, die hopelijk dan is voorzien van een kleurenscherm met slideshow. 

 

Ik ga eens mailen naar Ruark

 

Van Numan en Le Mega nog niks gehoord....

 

Bedankt voor jullie support in mijn zoektocht. 

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van  NUMAN  heb ik antwoord gekregen:

 

Allerdings müssen wir Ihnen leider mitteilen, dass die Teleskopantenne, nicht abnehmbar ist.

 

Ze maken mooie radio's, maar ik ga niet een nieuwe radio open maken en met een soldeerbout een connector of coax eraan solderen.

 

Jammer dat er zo weinig DAB radio's zijn met zo'n aansluiting, want je kan er ook gewoon een telescoopantenne op schroeven, zoals bij Ruark.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch  een opmerking voor de Technisat.   F aansluiting voor buitenantenne. Heb op verschillende locaties getest. Niet erg "gevoelig" toestel op DAB.

Als je dit toestel volledig wil benutten,dan is de ontvangst met de   "wurf-antenne" erg pover !!!

En daar is alleen de gebruikte chipset verantwoordelijk voor.

(idem voor de Imperial dabman I250 )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een goede keuze maken is best moeilijk. Zelf vind ik het kleurenscherm met de slideshow een erg leuke aanvulling op mijn Pure-radio. Als je niet wilt DX-en, maar genoegen neemt met de landelijke zenders heb je niet persé een gevoelig toestel nodig. Is ook wel afhankelijk van je locatie t.o.v. de zendmasten. 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

JA!  EINDELIJK!     KebWakWou,   Ik heb een DAB+ radio aangeschaft die aan mijn strenge eisen voldoet!

 

Het is een Auna iAdapt 320 geworden,  deze heeft een F-connector aansluiting voor een buitenantenne, en ook een optische uitgang, als ook een analoge, en de slideshows doen het prima  (veel beter dan op de Pure Elan E3) en ook nog eens 10 voorkeuze zenders in te stellen.

 

Het internetradio gedeelte gebruik ik niet, heb ik gewoon niet aangemeld/ingesteld, ik heb heb een Pioneer microset met internetradio.

 

Aangesloten met een optische kabel op mijn JBL 5.1 soundbar, schitterend geluid, ben er blij en tevreden mee.........

10031869_yy_0004_back___auna_iAdapt_320_Internetradio_Adapter_weiss.jpg

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooie ontvanger.

 

Wat ontvang je nu op je buiten antenne?

Is het een verticaal gepolariseerde antenne?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...