Ga naar inhoud


Decodeer problemen HD+ op ZERO 4K


tv-fan

Aanbevolen berichten

Sinds de nieuwe Update van Vti 13.09...., is de nieuwste denk ik, werken de te decoderen zenders in mijn HD+ niet meer erg vlekkeloos. 

Het vrijgeven van het beeld van o.á RTL HD, TRAVELXP UHD, etc duurt langer als voorheen. Ook loopt het ongecodeerde beeld regelmatig tijdens het kijken vast.

Terug zappen naar een SD zenders en dan weer de HD versie wil soms helpen.

In menu al de CI interface opnieuw opgestart, ook de reboot met de blauwe knop voor een restart van de CAM center helpt niet. 

Wat kan de oorzaak zijn, en hoe te verhelpen? Voor de laatste Update werkte het decoderen van de HD+ zenders  door middel van een HD+ CI module vlekkeloos, echter nu niet meer. 

Trouwens met alleen een smartcard via GBOX zouden de HD+ zenders ook te descrambelen te zijn? 

Kan mijn CI module van Canal Digitaal mooi in de CI sleuf.

aangepast door wiz
pli in vti gewijzigd
Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessant issue...

Dat soort dingen/problemen ben ik zelf ook aan het onderzoeken... en dan de beslissing te nemen of een vu+ überhaupt een goed idee is om te kopen (voor mij dan).

Afhankelijk van het kaart type weet ik intussen dat het via gbox zou moeten lukken in de interne cardreader...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al gemeld bij vuplus dat de CI implementatie nog niet helemaal goed werkt. Maar daar kan maanden overheen gaan.. Overigens met de Canal Digitaal kaart geen enkel probleem en ook niet met Ziggo...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed werkt, vrag ik me af, waarom je steeds moet updaten?

dat staat ook in een ander draadje.

mijn firmware wordt enkel geupdated bij problemen.

maar ja, misschien had t.s. Een reden om dat te doen.

misschien een oudere pli erop zetten?

@Sverige als het goed werkt, is een update niet nodig. Mijn ouders hun e2 draait al 4 jaar op dezelfde firmware, en nog steeds perfect beeld 😊

ik heb na oscam problemen geupdated. Nu nog altijd problemen met pli. Chrascht, zelfs al na 3 updates.

al lang, komt er in een versie wel eens een bug, en daar kan t.s., nu het slachtofer van zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slip of the toetsenbord :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanavond wat rond getest met de codeer problematiek op mijn Zero 4K. 

Herstarten en van alles met de HD+ CI+ module gaf constant vastlopende HD+ zenders. 

Uiteindelijk de Module eruit gehaald, een herstart voor de Gbox 8.11K gedaan, en slechts de HD+003 versie kaart erin, en YES. het loopt nou zonder enige storingen of haperingen.... Beeldweergave blijft een plaatje, ULTRA scherp, zeker de UHD met de HDR-HLG uitzendingen.... 

Ook beide UHD zenders van HD+ lopen zonder storingen of haperingen vlekkeloos door. Van weekend effe kijken hoe de RTL UHD zich verhoudt. 

 

Trouwens welke favorietenlijst kunnen jullie me aanraden? 

Deze via een USB stick op de decoder plaatsen? 

In huidige menu zie ik o.a. een NaseDEC`s favoritenliste voor 19,2 en 13 Oost, Schomi`s favoritenliste staan. 

Gaat mij voornamelijk om de Duitse en Italiaanse HD zenders. 

aangepast door tv-fan
tekst geactualiseerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het erop dat de CI+ module zelf niet helemaal lekker is. Wellicht onder garantie laten omruilen?

Heb hier een HD+02 kaart die gelukkig zelfs onder OScam loopt :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei tv-fan:

HD+003

dat moet je bij aanvang vermelden, bij aanvang van je probleem en vraag

maar mooi dat het nu werkt met gbox

 

(settings) zenderlijsten en dus favorieten zijn er te over

dat kun je ook heel eenvoudig laden en ongedaan maken

maak van je huidige een backup en laad die van NaseDC en daarna Schomi

dan weet je het

 

ik maak altijd mijn eigen settings, dat kun je doen op basis van andermans lijst of from scratch

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...