Ga naar inhoud


Welke softcam voor CanalDigital Zweden?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 281
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beide auprovid heb ik aangepast. 

Nu de box een restart gegeven...   Hij is aan het opstarten.

Dan eens kijken wat er allemaal in de log komt 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de log hier even helemaal neergezet , vanaf het begin.

Het lijkt nu wel goed te zijn!!

 

log1.jpg.31ff012e4ee7351e76679c07f5fc2e85.jpg

log2.jpg.c6ea9402c7f62d3aca5cbbfb823fd218.jpg

log3.jpg.258a1e18c2790892b824df1e8802e2d0.jpg

log4.jpg.5de87908b5bd0eb107641327166f4648.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja... tot nu toe geen verschil met voor de veranderingen.

Maar de log ziet er inderdaad goed uit.

 

Ik ga die oscam server (bij files) even kopieren in een word documentje, dat ik dit altijd kan terug vinden.

Als ik eens een grote update moet doen, en ik dan de settings kwijt ben, zou ik die moeten kunnen terugplaatsen zonder veel problemen...

 

Maar nu eerst inderdaad blijven controleren of de update komt...

 

Ik wil iedereen nog een keer hartelijk danken voor het oneindige geduld wat jullie met me hadden....

(en er komen daarna nog vragen voor HD+....  wat ik las, lijkt dat ook niet eenvoudig te zijn met die externe reader)

 

 

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Dat valt reuze mee.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Sverige:

wil iedereen nog een keer hartelijk danken voor het oneindige geduld wat jullie met me hadden...

niet nodig ik vind het leuk werk. 

jou iq moet erg goed zijn jij snapt direct alles en je hebt heel veel en snel geleerd. 

zou je eens de reader pagina kunnen plaatsen ben erg benieuwd naar de emm

Link naar reactie
Delen op andere sites

De receiver heeft heel even op ORF gestaan, om te kijken of die het ook nog deed ;)

Nu staat het journaal op, op SVT1...

 

Hier de reader pagina:

oscam18.jpg.94d49e1296c19be5506a1898bdde66e3.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Sverige:

ja... tot nu toe geen verschil met voor de veranderingen.

Maar de log ziet er inderdaad goed uit.

 

Ik ga die oscam server (bij files) even kopieren in een word documentje, dat ik dit altijd kan terug vinden.

Als ik eens een grote update moet doen, en ik dan de settings kwijt ben, zou ik die moeten kunnen terugplaatsen zonder veel problemen...

 

Maar nu eerst inderdaad blijven controleren of de update komt...

 

Ik wil iedereen nog een keer hartelijk danken voor het oneindige geduld wat jullie met me hadden....

(en er komen daarna nog vragen voor HD+....  wat ik las, lijkt dat ook niet eenvoudig te zijn met die externe reader)

 

 

 

 

 

Als er (zoals je al eerder had laten zien in een screenshot) in de WebIf Status ACTIVE staat in de kolom AU bij zowel de reader als de user (dvbapi_local in jouw geval) dan is het updaten geactiveerd.

 

Je kunt via FTP (ik gebruik daar het programma WinSCP voor) een backup maken van de hele OSCam config map. Ik weet niet waar die staat bij de VTi image maar bij de door mij gebruikte BlackHole staat de map 'config'  in de directory /etc/tuxbox/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met FTP moet ik later nog eens bekijken. Ik heb ooit eens voor iemand een forum geupdate... en daar had ik ook FTP voor nodig, maar dat is lang geleden... dat moet ik nog eens uitzoeken.... of wellicht wat tips krijgen.

 

Voorlopig heb ik de gegevens even met copy/paste in een documentje neergezet...

 

Beehap, het is dat wat je bedoelt he?

ACTIVE voor de client (dvbapi_local), en de 2 readers...

 

oscam20.jpg.d9491249afac55338723643870c46cf9.jpg

 

OK....

 

ik vermoed dat dit voorlopig even genoeg was voor vandaag...

Ik ben erg tevreden met het resultaat wat er bereikt is.

Wat wel zo is... dit soort receivers is heel erg ingewikkeld, het is niet echt 'plug and play' ;)

In je eentje kom je nooit tot een goed resultaat denk ik.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Sverige:

Dat met FTP moet ik later nog eens bekijken. Ik heb ooit eens voor iemand een forum geupdate... en daar had ik ook FTP voor nodig, maar dat is lang geleden... dat moet ik nog eens uitzoeken.... of wellicht wat tips krijgen.

 

Voorlopig heb ik de gegevens even met copy/paste in een documentje neergezet...

 

Beehap, het is dat wat je bedoelt he?

ACTIVE voor de client (dvbapi_local), en de 2 readers...

 

oscam20.jpg.d9491249afac55338723643870c46cf9.jpg

 

OK....

 

ik vermoed dat dit voorlopig even genoeg was voor vandaag...

Ik ben erg tevreden met het resultaat wat er bereikt is.

Wat wel zo is... dit soort receivers is heel erg ingewikkeld, het is niet echt 'plug and play' ;)

In je eentje kom je nooit tot een goed resultaat denk ik.

 

 

Om de naam van de zender te zien in de kolom Last Channel, kan je nog de het volgende instellen:

 

image.png.b63526ee686df802d511a7daafae64fb.png

 

 

FTP connection is simpelweg inloggen op het IP-adres van de Vu+ (indien je hem op een router hebt aangesloten) wat je onder Network kan vinden plus de port (dus bijv. 192.168.0.10:16600) die in oscam.conf > [webif] staat vermeld met user root en password leeg laten (dacht ik tenminste bij een nieuwe Vu+ Ultimo 4K; klopt dit?). Met dit IP-adres (zonder port want is n.l. de standaard port 80) kom je in de WebIf waarvanuit je TV kunt kijken op een PC, tablet of mobieltje door op het TV-schermpje te klikken:

 

image.png.4499a7ec83c163e218fb7ed665059dc2.png

 

En ja, die ACTIVE bedoel ik inderdaad.

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een reactie van een meelezer (ook uit Zweden maar geen Zweedse CD-kaart)

Perfecte thread en erg leerzaam. 
Af en toe zou het goed zijn om te noemen op wie jullie reageren maar verder klasse!

(En bij het zien van de SKIP/SEND had ik voor mijzelf een vraagteken bij de dubbele ID 95 en 98 voor de ORF kaart)
@Sverige, heb je goede fora in Zweden ontdekt voor dit sort vragen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

leor888, het is inderdaad voor toekomstige lezers een goed gedocumenteerde berichtgeving over de methodiek en het optimaliseren van je oscam instellingen

petje af voor @Sverige wat dat betreft, het is dus met wat eigenstudie en vooral goed inlezen goed te doen...

 

 

 

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Beeheap, ik heb dat aangepast, en ik zie nu inderdaad de zendernaam staan in dat veld...

Er is blijkbaar wel iets... nu ik zit te schrijven, zie ik als Last channel, Kanal5 HD staan... dat is de volgende zender in mijn favoriten lijst...  en ik vermoed dat dat komt door dat die optie voor het snel wisselen van zender aan staat, en hij dan al in een andere tuner de volgende zender inleest. (zo wordt het in ieder geval uitgelegd)...

 

oscam21.jpg.b04400d417327833a87e882d33bc9b58.jpg

 

 

Leor888, het zit allemaal wat verspreid...  ik kijk wel op Minhembio maar ook op het flashback forum zit wel wat war je iets mee kan...

 

Het meeste leesvoer wat ik doorgespit heb, is de duitstalige wiki van het vuplus support forum...  daar zit ook erg veel know how, wat ze verzameld hebben...

Dat is handig om te lezen, en je vertrouwd te maken met de materie...  De praktijk is dan soms nog wel even wat anders, maar hier op dit forum zit ook erg veel kennis...

Dit forum is van grote waarde...  ik ben blij zo ver gekomen te zijn!

 

De datum staat nog steeds op 31 juli... vandaag dus.

Ook nog even de emm's onder "reader"

oscam22.jpg.0e7ee4d8a7641999a30286325e786a16.jpg

 

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...