Ga naar inhoud


Welke softcam voor CanalDigital Zweden?


Aanbevolen berichten

Opgelost

Nu hd02

rsa en boxkey moet je invlulle voor info kan ik je mailen .

Config is voor externe card reader op eerste tty usb serial poort.

Uit de software feed van vti moet je module driver serial usb installeren

 


[reader]
label                         = hd02
description                   = hd02
protocol                      = mouse
device                        = /dev/ttyUSB0
caid                          = 1843
boxkey                        =
rsakey                        =
detect                        = cd
ident                         = 1843:000000
group                         = 1
#emmcache                      = 1,3,2,0
emmcache                      = 1,1,2
auprovid                      = 003411
ecmwhitelist                  = 1843:89

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 281
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

6 uur geleden zei waterpas:

Mijn Zweedse Canal Digital kaart krijgt meestal in de nacht van de eerste op de tweede datum van de nieuwe maand een update. Als ik in oscam mijn kaart controleer op de eerste van de maand heb ik vaak geen entitlement maar wel beeld. Later wordt er gewoon een nieuw tijdsbestek opgegeven, dus voor augustus is dat 2018/7/31 en zo wordt dat ook aangegeven. De geldigheid  wordt in tegenstelling met CD-NL altijd maar voor een maand vooruit opgegeven! Ik ga er vanuit dat je de entitlements info voor update´s op de Technisat, nooit hebt kunnen kontroleren.

 

@Sverige, heb je in de Oscam-configuratie ook een oscam.dvbapi , een oscam.provid en een oscam.srvid staan?

 

Zonnesteek?? het is natuurlijk 2018/08/31

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat één maand vooruit is een beetje standaard Conax. Bij Digitenne werd ook maar 1 maand aangegeven en ook de MTV unlimited kaart doet hetzelfde.

Heb het ooit eens gevolgd op Digitenne.

10000003

1000000F

1000001F

 

dus een stapsgewijze opwaardering van standaard pakket naar extra pakket. Heb inderdaad ook meegemaakt dat er beeld was nadat de datum verlopen was. Een paar dagen later kwam dan de entitlement weer binnen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Sverige:

We wachten nog maar even af...  de datum staat nog op 31 juli...

Misschien is het nog te vroeg...

 

Het beeld loopt in ieder geval goed nu.

 

Morgen ben ik ook het grootste deel van de dag niet thuis...  ik moet een behoorlijk eindje rijden voor een verjaardag ;)

Maar met een beetje geluk kan ik wel even kijken of alles goed gaat...   en we hebben maandag en dinsdag nog voordat het 1 augustus wordt...

Lukt de update dan niet, kan ik altijd de Technisat nog even aansluiten... daar ging het altijd gewoon goed mee...  Maar ik hoop dat we het kunnen fixen.

 

dat cam gedoe is wel heel erg hokus pokus voor mij...  

Ik ben jullie allemaal erg dankbaar...  zonder hulp is dit stuk onbegonnen werk....  (voor mij)

 

 

Hey Sverige,

 

Mijn Zweedse kaart van C+ krijgt nu telkens op het einde van de maand een update.

Rekening houdend, ik werk met VTI met de basis Oscam.

Op Pli werkt de kaart maar krijgt geen updates op het einde van de maand.

Dat is mijn ervaring.

 

Groet

Alphasat.

aangepast door Alphasat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt toch niet aan de image? Dan is er gewoon iets anders mis in de OScam configuratie bestanden..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer thuis.

Had gevraagd om de vu vanochtend al aan te zetten op een zweedse zender.

 

Ik begrijp uit wat jullie schrijven dat de update dus pas de 1e zou kunnen komen?

 

Maar als ik kijk zie ik dat er geen EMM geschreven lijkt te worden op de kaart, ik kan daar zelf geen conclusie aan verbinden, maar misschien jullie wel.

Het lijkt me dat er toch iets geschreven moet worden, of toch niet?

 

hier een screen, het gaat dus om "reader-1 de andere is de ORF kaart:

oscam4.jpg.9a012449b806442ff7024abcd48eec64.jpg

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas had ik nooit een C+ kaartje uit Zweden

dus er zijn nu vergelijkingen in het debat die eerder vermoedens voeden dan praktijk en ervaring behalve die ook een kaart hebben met oscam kennis

 

maar je moet wat ORF reader toont niet direct koppelen aan een eenduidige oproep of verzonden items aan de kaart

kijk maar eens hoeveel andere CAID's er op kingofsat.net voor ORF1 rouleren

m.a.w. niet bezorgd zijn dat je Conax kaart die fouten niet telt want dat is puur een conax CAID

 

aangepast door Tonskidutch
e = o

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is zo, maar aan de andedre kant, wordt er gewoon niets geschreven wat EMM betreft... er zijn er 23 skipped... Als je het zo bekijkt zouden er ook niet'meer' emm's aangeboden geweest zijn, anders zou je meer fouten krijgen.  Maar ik weet niet of die logica opgaat.

Ik vermoed dat wachten het enige is...  als het beeld echt uitvalt kan ik de Technisat er wel weer even aanhangen tot het weer goed is... maar dat zou ik willen vermijden... omdat ik het probleem anders weer 1 maand vooruit schuif.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je kaart nog steeds werkt in de Ultimo 4K met oscam is er ook nooit iets naar de technisat gestuurd inzake pairing

snap je?

volgens mij moet je echt de kaart en een CI+ gecertificeerde machine vertrouwen

hij was al gepaired, dan had ie nooit in je Oscam gelopen

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK... Ik wacht nog wel even af. Laat de tv voorlopig maar even aanstaan.  Hij doet het gewoon goed, en ik ben verbaasd over het snelle omschakelen, ook bij gecodeerde zenders. Verbluffend.

Volgens mij kan er niet veel misgaan, behalve dan dat er op een bepaald moment geen beeld meer komt...

Mag ik er dan vanuit gaan dat de configuratie in principe goed is nu?

Wat mij eigenlijk stoort, is dat dit zo "vaag" is allemaal.  Ik ben iemand die uitzoekt hoe iets werkt, en dan is het zo...  het lijkt nu dat bij de een blijkbaar dezelfde kaart met een configuratie werkt, die mij mij alleen maar een stoppend beeld oplevert...  en dat begrijp ik niet...  maar misschien zoek ik er ook teveel achter.

Ik probeer rust te vinden...en te hopen dat het goed komt.

 

 

Vroeger zat hij overigens niet in een module, maar gewoon in de conax cardreader van de Technisat... Helemaal geen CI"+" maar dat even terzijde.

Pairing zou alleen nodig geweest zijn voor bepaalde pay per view diensten (Elitserien,  dat is voetbal) had ik destijds begrepen toen ik de kaart haalde.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oscam0.jpg.54a6eae56bfeefb7b4618c40bf1a9eb4.jpgDe  afbeeldingen spreken voor zich, kijk nu naar SVT 2 Småland.

entitlements.jpg

livelog.jpg

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterpas, dank je voor deze informatie.

Dat zegt erg veel...  :)

 

Het enige verschil wat ik zie, is dat in de log, bij jpu dvbapiau staat, en bij mij is dat "dvbapi-local"  wat dat ook mag zijn...

 

oscam5.jpg.b543e806559f8ea4d7a7565ea61adcee.jpg

 

oscam6.jpg.445e6a3ea22f9883e675b598a81ccc24.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dvbapiau, zo wordt dat in de user aangemaakt.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...