Ga naar inhoud


Welke softcam voor CanalDigital Zweden?


Aanbevolen berichten

Ik heb kunnen betalen...   en terwijl ik nu aan het typen ben, hoor ik ineens geluid van de tv komen

 

Het is GELUKT!!!

 

 

 

Ik zal de box even herstarten dat moest vanochtend bij canal digital ook...

dan post ik de datums etc

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 281
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben erg tevreden...

 

Nu mijn favoriten-zenderlijst aanpassen... de SD zenders er uitgooien en de HD zenders er inzetten...

 

Hier wat info

hdplus14.jpg.1e802d6dc88ed3a9ba5b7d284774838e.jpg

 

hdplus15.jpg.f3415466f6e1e68bb185b2edb32b45e7.jpg

 

hdplus16.jpg.ba3bf3caccc151df0f87d66bb7a59d15.jpg

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL UHD doet het overigens ook...   het is een tekst kaart met de data voor volgende uitzendingen...  haarscherp, ook al heb ik geen uhd tv.

 

Hartelijk dank Luisteraar!!!

Je hebt me weer eens uitstekend geholpen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! 

 

Ik moet zeggen dat er wel erg veel moeite (Ongeveer 1 week lang elke dag ermee bezig.....) gedaan moet worden voor een goed resultaat. Tsjonge, Tsjonge......

 

Maar het resultaat is er dan, TOPPIE

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk maar eens naar de UHD 4k FTA demo zenders, ook die zien er met je nieuwe ontvanger zonder UHD TV er uit om te watertanden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het net vindt je 003411 die heb ik ook een jaar gebruikt en de updates kwamen binnen. 

toen had ik ook 3 actieve kaarten. 

ik krijg de indruk dat auprovid totaal geen uitwerking heeft. 

of moet auprovid decemaal dan klopt het ook niet. 

Als ik een zin/tijd heb kijk ik wel in de source code van oscam over hoe en wat auprovid. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

op het net vindt je 003411 die heb ik ook een jaar gebruikt en de updates kwamen binnen. 

toen had ik ook 3 actieve kaarten. 

ik krijg de indruk dat auprovid totaal geen uitwerking heeft. 

of moet auprovid decemaal dan klopt het ook niet. 

Als ik een zin/tijd heb kijk ik wel in de source code van oscam over hoe en wat auprovid. 

 

Vindt je die laatste zin zelf ook niet een lachertje? Je hebt n.l. echt alles op internet op moeten zoeken wat o.a. geresulteerd heeft in 4 pagina's om een externe cardreader werkend te krijgen. Ook uit jouw (met een W) vraag of de auprov decimaal ingevoerd moet worden, geeft wel aan wat jouw kennis op het gebied van OSCam is. Op zich niks mis mee om alles op te moeten zoeken maar waarom moet je dan opeens interessant doen met de opmerking om, wanneer je zin/tijd hebt, in de source code te gaan kijken hoe de parameter auprovid werkt alsof je een expert bent?

 

In de OSCam WiKi staan trouwens 3 providers voor deze kaart: 000000,003411,008011. In de screenshot wordt duidelijk 008011 aangegeven dus geen idee waarom je halsstarrig volhoudt dat het 003411 moet zijn. En als jij maar 1 jaar deze kaart gehad hebt, vraag ik mij af of je überhaupt updates ontvangen hebt daar de kaart 1 jaar geldig is zoals je boven kunt zien in de screenshot van Sverige.

 

De readers zet je trouwens normaliter in een aparte groep waaraan je de user(s) toewijst dus reader hd02 zou dan group = 3 moeten zijn en bij de user dvbapi_local moet dan group = 1,2,3 staan.

 

Maar goed, alhoewel ik behoorlijk wat ervaring met OSCam heb, beschouw ik mezelf zeker niet als expert en ik geef alleen maar aan hoe ik de config zou doen. Iedereen is vrij om te doen en te laten wat ie wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2018 om 14:26 zei luisteraar:

Over de hd02 kaart lopen meerder berichten/geruchten in duitsland.

Een hd02 die nog nooit verlengt geworden is daar kan het abbo verlengt worden.

Een hd02 die al een verlengt geworden is en x maanden niet verlengt geworden is kan niet verlengt worden.

Op de site gaan van HD+  kaart nummer ingeven en na betalen gaan dan merk je of

je nog kan verlengen.

Maar zoals gezegd Duitse geruchten.

ik heb een HD+ 02 kaart en die was enkele maanden niet geüpdatet en heb die kaartnummer in oktober 2017 ingegeven en via paypal betaald en kreeg de update er op dat die weer voor een jaar actief was en krijg nu elke maand of elke keer ik kijk een update voor 2 maand verder.

dus kan nog kijken en heb al 3 keer betaald voor een jaar en werkt nog steeds.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dit instaan bij mij en update elke maand voor 2 maand verder.

 

mhz                           = 368
cardmhz                       = 368
ident                         = 1843:000000,003411,008011
group                         = 6
emmcache                      = 1,3,2,0
auprovid                      = 003411

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was ook eens even erg de mist ingegaan met een auprovid die iemand anders opgaf

maar je kunt maar een keer tegen de lamp lopen of?

mooi dat het allemaal werkt, dan heb je nu tijd om van je Ultimo4K te gaan genieten

aangepast door Tonskidutch
link

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitaal kijker, heb jij dan een abonnement op HD+? Ik zeg dat omdat je schrijft dat je steeds 2 maanden vooruit gaat...   ik heb prepaid, gewoon 70 euro betaald voor 1 jaar verlenging... en dan gaat de datum blijkbaar 1 jaar vooruit.  Maar dat heb jij blijkbaar ook gedaan.....   ik zie wel wat er hier gaat gebeuren.

Feit is wel dat de update binnengekomen is met de auprovid zoals die nu staat...   ik ga er dus vanuit dat het wel OK is... al dacht ik ook dat het 008011 moest zijn.

Ik laat het zo..., het werkt blijkbaar, en daar ben ik erg blij mee.

 

Ik heb nog 1 schoonheidsfoutje gewijzigd...  het label van de Zweedse kaart gewijzigd in CanalDigital, eerst stond er Reader-1...  nu is het duidelijker.

 

Is het interessant, of "beter" om de HD+ kaart in groep 3 onder te brengen, en dan in de dvb_api ook de group met  1,2,3  aan te passen?

We zijn nu toch bezig...  en eens alles dan goed is, bewaar ik de gegevens in een word-dokumentje...

Ook nog eens kijken om alles te backuppen.

Bij de Bouquet editor (web interface) vond ik al "Exportieren" en "Importieren"...    Kan dat met de oscam gegevens ook, of moet ik de file ophalen via de ftp client Filezilla, en die dan daar terugzetten als er iets fout gaat?

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is beter... m.b.t. de group

dat backuppen kun je natuurlijk nu na de laatste aanpassingen doen... van /etc/tuxbox/config met filezilla of DCC_E2.exe

ik backup ook gewoon alle settings als ik tevreden ben ermee met het automaticfullbackup op mijn USB stickje

(dus dubbel image kompleet en config separaat)

 

kan je altijd ook wisselen van image en toch de oscam config erin rauzen

aangepast door Tonskidutch
verduidelijking

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb HD+ in group 3 gezet.

 

Ik heb de box herstart...  en dan ga ik de boel even backuppen...   even kijken welke files exact...

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...