Ga naar inhoud


Tuner VU+ FCB Dual DVB-S/S2 los


Jürgen

Aanbevolen berichten

Voor mijn VU+ UNO 4K SE zoek ik een losse Tuner VU+ FCB Dual DVB-S2 nodig, feitelijk niets bijzonders.

 

Meestal kon je bij dergelijke onderdelen zoals het vorige type Tuner nog wel eens schoppen om de voordeligste prijs te betalen maar dat zit er met deze Tuner schijnbaar niet in.

In tegenstelling tot andere losse Tuners valt het mij op dat de Tuner VU+ FCB Dual DVB-S/S2 nauwelijks bij de dealers worden aangeboden en als dat dan al zo is dan vraagt men rustig boven de € 100,=.

Nu heb ik erg wel een dealer gevonden die € 89,= vraagt maar is het tekort aan deze beschikbare Tuner terug te voeren aan te weinig belangstelling of een tekort aan aanvoer?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag heeft niet zo zeer betrekking op de te betalen prijs, de vorige DCB-S2 Dual Tuner kost ook € 89,=.

Mij valt hoofdzakelijk de non-beschikbaarheid op maar wellicht komt dit doordat je met een ontvanger met een ingebouwde FBC Tuner niet zo 1-2-3 behoefte hebt aan extra S2 Tuners.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar jij leest weer niet goed...

 

In mijn OB schrijf ik dat ik een Tuner VU+ FCB Dual DVB-S2 zoek en dat is de standaard Tuner die in de UNO 4K zit als je deze met S2 Tuner besteld.

Daarnaast past een 'gewone' S2 Tuner niet in de UNO 4K.

 

Nu heb ik er een DVB-C Tuner in mijn UNO zitten maar voor de 6 maanden overwintering in Spanje heb ik een FBC DVB-S2 Tuner nodig.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Jürgen:

@luisteraar jij leest weer niet goed...

 

In mijn OB schrijf ik dat ik een Tuner VU+ FCB Dual DVB-S2 zoek en dat is de standaard Tuner die in de UNO 4K zit als je deze met S2 Tuner besteld.

Daarnaast past een 'gewone' S2 Tuner niet in de UNO 4K.

 

Nu heb ik er een DVB-C Tuner in mijn UNO zitten maar voor de 6 maanden overwintering in Spanje heb ik een FBC DVB-S2 Tuner nodig.

 

Kan nergens lezen dat je een dvb-c tuner wilt uitwisselen

 

15 uur geleden zei Jürgen:

Voor mijn VU+ UNO 4K SE zoek ik een losse Tuner VU+ FCB Dual DVB-S2 nodig, feitelijk niets bijzonders.

 

Meestal kon je bij dergelijke onderdelen zoals het vorige type Tuner nog wel eens schoppen om de voordeligste prijs te betalen maar dat zit er met deze Tuner schijnbaar niet in.

In tegenstelling tot andere losse Tuners valt het mij op dat de Tuner VU+ FCB Dual DVB-S/S2 nauwelijks bij de dealers worden aangeboden en als dat dan al zo is dan vraagt men rustig boven de € 100,=.

Nu heb ik erg wel een dealer gevonden die € 89,= vraagt maar is het tekort aan deze beschikbare Tuner terug te voeren aan te weinig belangstelling of een tekort aan aanvoer?

 

 

1 uur geleden zei Jürgen:

De vraag heeft niet zo zeer betrekking op de te betalen prijs, de vorige DCB-S2 Dual Tuner kost ook € 89,=.

Mij valt hoofdzakelijk de non-beschikbaarheid op maar wellicht komt dit doordat je met een ontvanger met een ingebouwde FBC Tuner niet zo 1-2-3 behoefte hebt aan extra S2 Tuners.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hem bij de shop waar ik mijn VU+ kocht gewoon beschikbaar, voor 89 euro...

VU+ lijkt inderdaad wel een duur merk te zijn...  en voor mij zal de toekomst leren of het het geld waard was...

Maar terug naar de vraag naar de beschikbaarheid... blijkbaar geen enkel probleem.... en 7 euro verzendkosten naar NL erbij en je hebt hem...

In principe kan je nog 3% korting krijgen ook dan is het 86,33 voor de tuner...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei luisteraar:

Kan nergens lezen dat je een dvb-c tuner wilt uitwisselen

 

 

 

 

Dat was voor de vraagstelling ook verder niet relevant, ik schreef alleen dat ik een FBC S2 Tuner zocht en meer niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

om het onderscheid te kunnen maken tussen de twin receiver met 2 vast ingebouwde tuners is er destijds de term voor de insteektuners bedacht "DUAL tuner"

het geeft niks dat men dat door elkaar haalt, maar om bij de juiste shop te komen via een zoekmachine of desbetreffende topic in de fora, is het wel handig DUAL te gebruiken

ciao ciao

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...