Ga naar inhoud



Sverige

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei RS2000:

 

Als je Deutschland/Osterreich/Switzerland kiest klap je alleen de onderliggende keuzes open en daar moet je aanvinken welke je wilt importeren.

Dus wil je Deutschland basis hebben dan moet je die dus i.d.d. kiezen.

Inderdaad werkt hier ook nog steeds niet voor de UK zenders, ook niet met het nieuwe formaat.

 

Getest met OPENATV, daar werkt het voor alle zenders als een speer.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

4 uur geleden zei RS2000:

Als je Deutschland/Osterreich/Switzerland kiest klap je alleen de onderliggende keuzes open en daar moet je aanvinken welke je wilt importeren.

Dus wil je Deutschland basis hebben dan moet je die dus i.d.d. kiezen.

Maar als je op ok klikt, krijg je wel dat "symbooltje" ervoor...  net als dat je op OK klikt, als je op Deutschland basis gaat staan... dan staat ook dat symbool ervoor, dat je dat geselecteerd hebt.

Om het te kunnen testen moet ik dan eerst de reguliere epg settings uitzetten begreep ik...  want als die aanstaan krijg ik steeds dat er niets gebeurt.

Ik wil het eerst nu een week aanzien of ales goed blijft gaan met de EPG van de zenders zelf...  als dat goed is, is er geen reden om het anders te gaan doen. Loopt dat na een poos weer fout dan ga ik de importer eens op de goede manier testen.  Het blijft echter wel onduidelijk welke bronnen je voor welke zenders moet kiezen...  want Duitse, Oostenrijkse en Zweedse zenders komen meer dan 1x voor...  

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het maar 1 keer gehad dat de epg in de soep was dat kwam doordat de systeem klok een verkeerde tijd had. 

Oplossing was ontvanger volledig uitschakelen dan stekker er voor 30 seconden er uit en nieuw opstarten. 

De epg. data op zich was nog goed logisch daar staat de data met tijd van provider in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sverige,

jij schakelt vaak van astra 19,2 naar 0.8 west toch?

dan is er sowieso een tijd issue dat je eerst moet oplossen en wel door een NTP server voor je tijd te kiezen

dan stel je de regio in op amsterdam

en

dan moet je die EPG bronnen / sources kiezen voor puur die zenders uit de EPGImport van rytec

en voor de UK / de duitsers / de zweedse (je hebt dus maar 3 bronnen nodig)

 

vervolgens is de opbouw en volgorde van de settings, dus je zenderlijst met favorieten van belang

dit is niks nieuws

eventueel is wegens bij voordurende problemen wegens die combinatie van satellietposities de EIT EPG uit te schakelen

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik tijd problemen had, heb ik daar inderdaad op zitten zoeken, en ik heb "ergens" in het vti menu gekozen voor een Zweedse NTP tijdserver.

De tijd is nu gewoon correct... tot op de seconde. Eerst had ik afwijkingen van 40 seconden, wat uiteindelijk ook niet echt erg is, maar nu is het beter.

UK zenders heb ik niet met deze installatie. Ik heb slechts 2 schotels, op 19.2 en op 0.8 west.  Naast Zweden en Duitsland heb ik ook Oostenrijkse zenders...  dus toch 3 bronnen.

 

Je hebt het over het uitschakelen van de EIT EPG. Dat is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb...

Want de normale EPG kan je toch niet echt "uitschakelen" zoals er gisteren gezegd werd?

ik ga naar die instellingen via Menu, VTI, Einstellungen, EPG.

Daar kan je dan een aantal dingen instellen, waaronder "EIT epg verwenden j/n".

Maar het is me nog nooit gelukt om via de epg import data binnen te halen.

 

De opbouw/volgorde van de zenderlijst....  ik heb die gewoon zoals ik hem vroeger ook had op mijn Technisat...  van nr 1 tot 15 zijn het Zweedse zenders, en dan vanaf 16 komt Das Erste, ZDF etc...  Ik ben me er niet van bewust dat je een bepaalde volgorde moet aanhouden...

 

Als ik geen problemen meer zou krijgen met de situatie zoals die nu is, dus zonder de importer, is het eigenlijk prima voor mij. Zowel de Zweedse, Duitse als Oostenrijkse zenders krijgen een goede EPG, met een wissel in de infobar bij aanvang van het nieuwe programma. Prima.

Maar ik heb al 2x gehad dat ik dus de programma uitleg ga missen na een aantal dagen. Dat heb ik al 2x opgelost door de epg.dat te wissen en dan alles opnieuw in te lezen...  

Het kan zijn dat er iets mis gegaan is door te proberen de epg importer aan de praat te krijgen. Dat er daardoor dingen fout lopen. Misschien komt het ook door die talloze updates van het besturingssysteen??  want dat is ook een beetje vreemd dat er in 1 maand zo vreselijk veel updates zijn???  

Daarom was het mijn bedoeling om nu alles met rust te laten, en na een dag of 10 te evalueren of alles nog steeds goed is. Dus geen updates, niet knutselen aan plug-in's etc etc.

Blijft het werken is het goed zo, en laat ik het zo... zit ik na een paar dagen weer zonder informatie dan 'moet' er iets gebeuren, en wil ik de epg importer aan de praat proberen te krijgen.

 

Ik zal straks nog een kijken of de programma info nu 1 dag verder ingevuld is dan gisteren het geval was. Toen was het tot 8 september... vanaf 9 sept was het alleen de titel en 1 regeltje met het type programma.  Wordt dat bijgevuld zoals ik het verwacht, zal het wel blijven werken hoop ik. Na de update om 11 uur kijk ik of het goed gegaan is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

16 uur geleden zei Sverige:

Maar als je op ok klikt, krijg je wel dat "symbooltje" ervoor...  net als dat je op OK klikt, als je op Deutschland basis gaat staan... dan staat ook dat symbool ervoor, dat je dat geselecteerd hebt.

 

 

 

Ik weet niet wat je precies met "symbooltje" bedoelt, het moet een groen vinkje zijn:

 

image.png.3e6aa9e8fd8284d719223d5e4a6d3e21.png

 

Bij mij werkt  het importeren prima, ik gebruik de laatste VTI op een Vu+ Duo2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei RS2000:

 

 

Ik weet niet wat je precies met "symbooltje" bedoelt, het moet een groen vinkje zijn:

 

image.png.3e6aa9e8fd8284d719223d5e4a6d3e21.png

 

Bij mij werkt  het importeren prima, ik gebruik de laatste VTI op een Vu+ Duo2.

 

Ok, zal er even mee testen deze week, met de laatste VTI versie, op heden werkt het voor de UK zenders niet.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei RS2000:

Ik weet niet wat je precies met "symbooltje" bedoelt, het moet een groen vinkje zijn:

 

Het is een "haakje"  In ieder geval is het bij mij GEEN groen vinkje. Maar ik gebruik VTI, misschien scheet dat welk systeem je gebruikt.

Ik weet niet hoe jullie zo een goed screenshot krijgen, maar bij mij is de plugin heel erg klein. Ik heb het beeld wat vergroot, maar dan wordt de kwaliteit behoorlijk slecht...

import00.jpg.ee28b50ec6a6866364c30ee2d718d869.jpg

 

Nog even een update.

Ik heb net naar de EPG van Das Erste gekeken, en nu staat hij opgevuld met omschrijvingen tot het einde van 9 september. Gisteren was dat nog tot 8 september.

Het lijkt er nu dus op dat dit werkt.

Ik ga niet "rommelen" met de EPG's zolang dit werkt...  precies om de reden die @luisteraar aangeeft... De EPG voor alles wat ik ontvang DE/AT/SE is gewoon goed zonder de extra toeters en bellen...   Mijn probleem was dat ik nu al 2x geen omschrijvingen meer had bij de ARD-zenders en ZDF...  de overige zenders bleven het gewoon goed doen. Daarom zocht ik eventueel een alternatief.

 

Maar ik blijf het even in de gaten houden... blijft het werken ben ik gewoon tevreden. 

 

 

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook VTI maar ik heb een Duo2, het zal waarschijnlijk ook afhangen van de gebruikte skin.

Als ik op een regel (zoals UK - FTA (xz)) ga staan en op OK druk dan krijg ik een groen vinkje ervoor.

 

Voor zenders die zelf meerdere dagen EPG aanbieden gebruik ik het ook niet, maar de UK zenders hebben alleen Now/Next, daar heb je EPG Import dus wel nodig om meerdere dagen erin te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral die "xz" is belangrijk, dan heb je de goede source

7 uur geleden zei RS2000:

 

 

Ik weet niet wat je precies met "symbooltje" bedoelt, het moet een groen vinkje zijn:

 

image.png.3e6aa9e8fd8284d719223d5e4a6d3e21.png

 

Bij mij werkt  het importeren prima, ik gebruik de laatste VTI op een Vu+ Duo2.

 

Hier hetzelfde op de Ultimo4k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd...  tenzij het met de skin te maken heeft...   ik heb de originele,  VU HD 1080p ... ligt het daar niet aan, dan zal ik wel iets fout doen.

Maar als met de epg van de zenders werkt, is het niet nodig .

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...