Ga naar inhoud



Sverige

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste dagen een EPG probleem op de Duitse ÖR kanalen (Public Service: Das Erste, ZDF, Derde netten...).

Ik krijg wel een EPG met de programma's voor een behoorlijk aantal dagen in de toekomst, maar wat er ontbreekt is de programma beschrijving, zeg maar de inhoudsomschrijving.

Dat probleem heb ik niet bij de Oostenrijkse zenders, en ook niet bij de Duitse Commerciele zenders.

Ik zie dat bij sommige SD varianten wél een omschrijving staat, en ook bij sommige HD varianten bijvoorbeeld een ander variant van MDR of BR heeft het dan weer wel, en die ik gekozen heeft niet etc etc.  In principe heeft het altijd goed gewerkt in het verleden.

 

Wat ik ook merk, als er een "extra" programma ingeschoven wordt, bv een "Brandpunt" wat vaak n.a.v. een actuele gebeurtenis uitgezonden wordt (Das Erste). Dan zie je in de "Now/Next" informatie, in de infobar, wel netjes dat programma staan, maar in de EPG staat dat dan niet.  Bij mijn Technisat was dat wel zo.

 

Dagelijks, om 11 uur laat ik het programma "EPG Refresh" lopen.  Ik heb een speciale favoritenlijst met dat doel opgesteld waarin de belangrijkste zenders zitten, en ook de "EPG zender" voor de Zweedse televisie, want die krijg je niet via iedere zender, je moet daar bv TV4Film voor hebben, ook al heb je geen abonnement daarvoor. Daarvoor dank aan iemand van een Zweeds forum, want dat wist ik niet.

Bestaat er eventueel ook een Duitse zender die je daarvoor moet gebruiken??  ik heb er nog niets over gehoord eigenlijk.

 

Ik heb ook al geëxperimenteerd met "EPG Import", maar dat programma krijg ik niet aan de praat.  Ik had gelezen dat je uit de lijst met providers blijkbaar bij de laatsten moest zoeken, dat de eerste in de lijst oud zouden zijn, en niet meer werken...   Maar goed, ik heb vrijwel alles geprobeerd, en dan manueel laten ophalen, en telkens krijg ik "0 Ereignisse" Er wordt dus niets opgehaald...

Waarschijnlijk doe ik iets fout... maar ik lees wel erg veel problemen met dat programma... dus waarschijnlijk is het gewoon iet goed.

Volgens Duitse fora zou de normale EPG die dus door de zenders uitgezonden wordt, ruim voldoende zijn... en in principe ben ik het daarmee eens, behalve dan dat ik blijkbaar geen informatie meer krijg.

Wat kan ik doen,  of wat doe ik fout?

 

Bij Technisat werkte de EPG een stuk eenvoudiger...  Het lijkt wel alsof bij deze Enigma receivers alles zo ingewikkeld moet zijn...

 

Geen programma informatie bij public service :

EPG_daserste_01.jpg.063d55c16f0617a2b7fba008c351fce9.jpg

 

EPG_zdf_01.jpg.49b775c556fb4028aefd9bdcf1780fd2.jpg

 

EPG_MDR_01.jpg.b6861780c9618c1b3f5f2143efa27d17.jpg

 

Wel bij ORF of duitse commerciele zenders

EPG_ORF2_01.jpg.0332ee9e91958b95946d1d0dee2121cb.jpg

 

EPG_sat1_01.jpg.4c70b2a977fb1dcd7d54e8388e24e30d.jpg

 

 

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

het moet niet ingewikkelder zijn...

jouw keuze de EPG refresh op 11:00 in te stellen heeft natuurlijk wel wat ermee van doen

ik adviseer iedereen dat te doen wanneer niemand kijkt en geen opnames gepland zijn (dus ergens 's nachts 3:00)

 

maar, EPG Import bij VTI images (bij OpenPli XMLTV) hetwelke ik 12 jaar gebruik is een prima oplossing voor meerdere satellietposities en tijdzones.

ik heb alleen bij zomertijd wintertijd al eens een enkele keer een dag lang problemen gehad

 

EPG Import uitleg indien je die zoekt is relatief simpel

nooit meerdere EPG bronnen aanvinken voor dezelfde zenders

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur is bewust gekozen omdat ik dan nooit kijk e ook nooit opneem.

3 uur 's nachts neem ik soms wel dingen op... 's nachts worden er vaak herhalingen uitgezonden van de avond ervoor...  en die uitzendtijden gebruik ik vaak voor opnames, omdat die dan nooit iets in de weg zitten.

Maar ik ga er vanuit dat een refresh in principe gelijk is of je die nu om 11 uur in de ochtend doet, of om 3 uur in de nacht ervoor...

 

Dan de EPG import...  Als je manueel , van die ene bron wil downloaden, krijg ik altijd dat er niets geimporteerd werd.

 

Ik kies bv als enige bron deze:  (ik ga er vanuit dat ik dan niets verder moet kiezen zoals Deutschland basis?)

import01.jpg.e4bdfa245866c9c60de50c7f92cb7bf5.jpg

 

Maar dan krijg ik dit , 0 Ereignisse.

 

import11.jpg.e4d041a495594498ae7fdd1cd0559e38.jpg

 

Dat heb ik overigens ook als ik alleen Deutschland Basis aanduid...

Ik vraag me af wat ik nog moet doen om het te laten werken...   Ik krijg nergens een resultaat.

 

De tekst is overigens vreselijk klein... je moet met je neus op de tv zitten om het te kunnen lezen.

 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwste updates van het vti image vrijdag geinstalleerd.

Ik had de EPG importer er weer afgegooid, en nu ivm de vraag die ik stelde opnieuw geinstalleerd... met exact hetzelfde resultaat.

Hij behoudt blijkbaar wel de instellingen die ik de vorige keren had...  maar alles nagelopen, en dan met slechts 1 bron per keer getest... iedere keer krijg ik 0

En dat heb ik al altijd gehad. Ik heb dat nooit werkend gekregen... maar, na veel lezen zag ik ook dat blijkbaar iedereen gewoon tevreden is over wat de zenders aanbieden... en dat was ik ook, maar de laatste dagen krijg ik dus geen verdere informatie meer op een aantal zenders.

Nu is dat geen groot probleem...  ik lees in principe de gegevens wel in mijn papieren gids... Maar aan de andere kant, het werkte bij Technisat altijd prima... en bij de VU+ is het dus blijkbaar een probleem...

Maar goed...  ik ben al blij dat de titel van het programma er op staat, dat is makkelijk om te programmeren...  Ik had gehoopt dat ik iets verkeerds deed, en dat het dan makkelijk op te lossen was.

 

Hebben jullie bij Das Erste of ZDF wel informatie?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

altijd gehad

je moet zoals ik reeds schreef maar een EPG inschakelen

schakel EPG Refresh uit

 

dus of of < niet > en en

wis de EPG.dat van de HDD

herstart je receiver en gebruik EPG import

druk geel opdat deze gaat importeren

in het vervolg gaat die importeren op het moment dat jij ingesteld hebt

 

kijk wel ook nog even of je de receiver in de juiste tijdzone hebt staan

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij vele Engelse zenders krijg je enkel het lopende programma en het erop volgende, en epgimport werkt ook niet onder VTI voor deze zenders, dit al bijna het gehele jaar.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had even voor 11 de epg data via het menu in de optie epg, gewist. Dan even gekeken, en er stonden alleen 4 regeltjes in... uitgezet, en gewacht.

Om 11 uur loopt dan de refresh...  en hij is nu net klaar... de boel weer even opgestart, en nu heb ik overal weer de volledige omschrijvingen inzitten!

Een paar weken gelden had ik dat ook al eens... en door de nogal warrige omschrijving eigenlijk per ongeluk de epg data gewist. Er staat dat je ongeldige data wist, en ik dacht dus dat de geldige data zou blijven bestaan, maar blijkbaar wis je alles...

Maar nadat de refresh dan weer gelopen heeft, was alles goed... tot een paar dagen gelden dus.  

Blijkbaar repareert hij gegevens niet als er iets ontbreekt... anders zou hij dat gisteren toch ook moeten opgehaald hebben... of als je op de zender staat, laadt hij in principe toch ook de data......   en waarom deed hij het dan niet, maar nu na het wissen plots weer wel.

 

Ik ga het nu zo laten... ik gooi de importer er maar weer af. Wat ik las is dat je met de importer alleen de gegevens hebt van het moment dat je importeert... wijzigingen krijg je dan niet meer te zien, en omdat je blijkbaar de andere epg vormen moet uitzetten, krijg je ook geen exacte epg wissel meer bij het exacte begin van je programma, en dat is weer erg handig bij opnamen. Ik was dat gewoon van mijn Technisat, dan kon je bij je opname gewoon vooruitspringen naar het exacte begin van de uitzending, en dat doet de VU+ nu ook...  dus ik denk dat dat niet weer werkt bij de importer, als je de epg van de zender dan uitschakelt.

 

Nog even dit...  ik zie nu dat de informatie opgevuld is tot en met zondag 8 september. Vanaf 9 september is het alleen de titel...

Zou het kunnen dat ik vanaf de 9e opnieuw het probleem krijg?  Het lijkt er op dat de zender slechts voor 1 week gedetailleerde info geeft.

Als hij niets overschrijft, krijg je dus vanaf de 9e geen info meer.  Doet hij het goed, zou ik in principe morgen ook voor maandag de 9e volledige info moeten hebben.

Ik hou het in de gaten.

Misschien is het dan beter om in het menupunt EPG het aantal op te halen epg dagen op 7 te zetten?  nu staat dat op 14 of 15, ben niet zeker...  maar als het slechts met 7 dagen tegelijk goed werkt, moet ik dit misschien wijzigen?  Ik laat alles eerst nu zo staan, en wacht wat ik morgen krijg.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Alphasat...

Blijkbaar is dat ongeveer hetzelfde als wat je via de provider krijgt zie ik.

 

kanal5.jpg.4e83f52dd1d798d7ab1f392f3f794466.jpg

 

Maar als ik het via de EPGImport wil gaan doen, moet ik de "andere" epg dienst uitzetten begrijp ik van Tonski.

Dat is dus de reden dat hij het hier nooit doet.

 

Ik wacht nu even af of ik geen problemen meer krijg met de epg refresh...   als dat weer fout loopt, ga ik het met de import proberen.

Met de kanttekening dat je dan de rest van de dag geen updates meer binnenkrijgt, als ze besluiten het uitzendschema te wijzigen...

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sverige:

Dan de EPG import...  Als je manueel , van die ene bron wil downloaden, krijg ik altijd dat er niets geimporteerd werd.

 

Ik kies bv als enige bron deze:  (ik ga er vanuit dat ik dan niets verder moet kiezen zoals Deutschland basis?)

import01.jpg.e4bdfa245866c9c60de50c7f92cb7bf5.jpg

 

 

 

 

Als je Deutschland/Osterreich/Switzerland kiest klap je alleen de onderliggende keuzes open en daar moet je aanvinken welke je wilt importeren.

Dus wil je Deutschland basis hebben dan moet je die dus i.d.d. kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tripleboy:

Bij vele Engelse zenders krijg je enkel het lopende programma en het erop volgende, en epgimport werkt ook niet onder VTI voor deze zenders, dit al bijna het gehele jaar.

Kan ik niet beamen, of over welke zenders heb je het?.

1_0_1_4B60_813_600_FFFF0000_0_0_0.jpg

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uur geleden zei Tripleboy:

Bij vele Engelse zenders krijg je enkel het lopende programma en het erop volgende, en epgimport werkt ook niet onder VTI voor deze zenders, dit al bijna het gehele jaar.

Ik gebruik de epgimport al jaren voor de freeview satelliet kanalen van de UK, en de epg daarvan is bijna altijd correct hier. Begin dit jaar is er wat gewijzigd aan de epg import, wellicht even kijken wat je zoal moet veranderen?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...