Ga naar inhoud


Vu+ duo 4K loopt vast na kanaallijst update via dreamedit


jasper24

Aanbevolen berichten

Na jaren van trouwe dienst heb ik mijn Dreambox 8000 vervangen voor een Vu+ duo 4K. 

De laatste jaren niet veel tijd gehad om met de box te hobbieen, dus ik ben er een beetje uit voor wat betreft Image, cams enz.

 

Ik heb de duo 4K ‘geüpgraded met VTI, Oscam geïnstalleerd, en het werkend gekregen met mijn oranje Canal digitaal kaart. (Is dit trouwens seca 2 of 3?)

 

Toen ik vervolgens via Dreamboxedit een kanaallijst van “hans” liep de box vast; dwz er kwam langdurig in beeld “even wachten aub” of iets van die strekking.

Een paar keer helemaal opnieuw begonnen met upgraden via de USB en steeds de zelfde uitkomst. Box reageert niet na de upload van de kanaallijst. 

 

Ik heb nu de ontvanger werkend met de kanaallijst die wordt aangeboden bij de installatie van de software, maar die is niet echt up to date.

 

Mijn vraag is wat doe ik fout, 

zit het in de instellingen van dreamboxedit?

is de enorme lijst met streams te "zwaar"?

kan ik beter een ander programma gebruiken, of is het mogelijk een recente lijst vanuit de software in de ontvanger te laden.

Hopelijk kunnen jullie mij weer even op weg helpen.

Heb helaas niet meer zoveel tijd als 10 jaar geleden, toen ik rustig een halve dag kon gaan experimenteren.

bij voorbaat dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de allerlaatste van Hans, want er was een aanpassing omdat iets niet goed was; weet niet meer wat.

En probeer het eens met Dreamset. Daar is de lijst mee gemaakt. Met Dreamboxedit liep het hier toen we zijn lijsten voor het eerst installeerden ook fout.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote 'probleem' is dat DreaboxEdit vaak (zoniet altijd) de satellites.xml sloopt. Na een herstart dus even kijken of je ingestelde satellieten nog aanwezig zijn.. Ook opletten dat de je optie 'Rotor beweging zichtbaar' op 'nee' staat (tenzij je juist een motorised systeem hebt natuurlijk).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Mimisiku:

DreaboxEdit vaak (zoniet altijd)

met welke versie werk jij dan?

ik kan dat niet bevestigen hoor

 

de HANS settings komen van iemand die voor het OpenPli image de settings actualiseerd

vooral die internet TV streams en WEBCam stremas die er ook nog in staan leiden hier met de VTI 13 en 14 tot problemen leidt

 

gebruikt u picons van dezelfde setting maker?

 

je kunt veel beter je lijsten zelf samenstellen

het actualiseren van een eigen gemaakte lijst is immers een maal per maand hobby

en nogmaals die kan ook gewoon erin met Dreamboxedit 7.2.0.0 en of nieuwer

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf versie 7.2.0.1 (even uit het hoofd).. Ik haal de lijst uit mijn DM8000 en plaats deze dan terug in andere boxen. Zonder uitzondering staat dan de satellites.xml op die van de DM8000! Die wordt dus mee bewaard. Als die afwijkt van je ingestelde versie ben je dus de Sjaak(k). In oudere versies vond je zelfs een volledig corrupte satellites.xml...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik op mijn duo2 versie 7.0.0.0 want met de andere heb ik ook vastlopers maar dan eerder op de PC.Zoals mimisiku zegt moet normaal je XML meegaan naar de box.

Ps : de satellites.xml kan je trouwens makkelijk vinden en FTPen naar de box.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat
13 minuten geleden zei bellejt:

ik gebruik op mijn duo2 versie 7.0.0.0 want met de andere heb ik ook vastlopers maar dan eerder op de PC.Zoals mimisiku zegt moet normaal je XML meegaan naar de box.

Ps : de satellites.xml kan je trouwens makkelijk vinden en FTPen naar de box.

 

Dat zou alleen 'niet mogen magge'. Die XML moet gelijk zijn (blijven) aan de lijst die je installeert op de box... Heeft anders weinig zin om er sowieso mee aan de slag te gaan..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

door de laatste veranderingen kan het zijn dat de XML in de box niet up to date is.Bv als een transponder van 22500 naar 27500 en een andere fec gaat.Dan moet je eigenlijk eerst scannen maar is het soms makkelijke manueel aan te passen.Ook via DBE.Zo doe ik het althans ipv alles opnieuw te scannen.

PS : in DBE zit trouwens een optie die xml automatisch te laten aanpassen

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties, 

Heb het inmiddels nogmaals geprobeerd met dreamboxedit.

Het leek weer mis te gaan, er waren geen kanalen te zien.

Maar nu was ik iets scherper;

Hij stond geopend in het laatste mapje favourites (TV) daar stonden geen kanalen in. Ik denk dat hij daardoor in het openingsscherm met please wait bleef staan.

Zo mogelijk op het verkeerde been gezet.

via blauwe knop dus andere bouquet geslecteerd.

opgelost dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:

ik kan het echt niet repliceren wat je daar deed...

ook op de lege favorites gaat het transport gewoon prima en met de juiste enigma2 init heeft de box de settings erin

 

Wat ik bedoelde te zeggen is dat na de update van de kanalenlijst en vervolgensde reboot, ik het opstart bleef staan met de mededeling please wait. De ontvanger reageerde niet op wisselen van kanalen en de lijst met favourites was leeg. Ik trok toen de conclusie hij blijft hangen. 

Terwijl in werkelijkheid het uploaden geslaagd was. Alleen openen de box in de laatste favorietenlijst die leeg is en hij dus geen kanaal had om weer te geven. Dus bleef het opstartscherm staan. Ik had alleen maar in de kanaallijst de blauwe knop moeten drukken om een andere favorietenlijst te kiezen.

 

hopelijk ben ik nu iets duidelijker....  maar vrees van niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...