Ga naar inhoud


bedienen van op afstand


dream timmy

Aanbevolen berichten

Mijn Vu+ werkt goed in mijn thuisnetwerk. Ik kan van op mijn smartphone, pc, Raspberry, ... kijken naar tv programma's vanuit de vu+ en opnames die op de Vu+ staan.

 

Nu zou ik graag een stapje verder willen gaan en bv van op het werk of elders de vu+ benaderen om bv een timer in te stellen. Hoe kan ik dit klaarspelen?

 

Internet komt binnen via de modem van telenet. Deze gaat dan naar mijn router Dlink Dir 868L en dan naar de Vu+.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Methode 1

maak een prive vpn verbinding naar jou thuis internet modem of vpn server op satbox

Methode 2

zet in jou internet modem bij jou thuis port forwarding in dat poort 80 geforward wordt

naar jou satbox ,hier kleven veiligheids problemen aan je wilt toch niet de hele wereld toegang

geven naar jou satbox.

 

er zijn nog meerdere methoden zoals tunneling , ipipencapselation, .....

maar dat gaat te diep

 

Je zou zelfs als je thuis een pc altijd aan hebt staan met theamview verbinding maken met die pc en van daaruit naar jou satbox

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Telenet een Fritz!Box als router uitgeeft is een VPN verreweg het snelst en meest eenvoudig. Op de router een VPN toegang creëren, opje smartphone de credentials ingeven en klaar...

 

IMG_0934.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Methode 2

zet in jou internet modem bij jou thuis port forwarding in dat poort 80 geforward wordt

naar jou satbox ,hier kleven veiligheids problemen aan je wilt toch niet de hele wereld toegang

geven naar jou satbox.

 

VPN heeft natuurlijk altijd verreweg de voorkeur, maar dat kan wellicht een te moeilijke uitdaging zijn, dan wel dichtgetimmerd door Telenet.


Bij poort 80 forwarden natuurlijk in ieder geval aan de buitenkant een ander poortnummer gebruiken.


Overigens lijkt het me slimmer https, en eventueel SSH te gebruiken, dus poort 443 respectievelijk 22 in het modem naar buiten forwarden (naar een willekeurig ander nummer, bijvoorbeeld 15837 of zo).

Hiervoor moet je wel een wachtwoord instellen, bijv. inloggen met PuTTY (telnet), dan commando passwd.

En in Applicaties>Openwebif configuratie:

image.png.d5b7daa43c1757cb152eb0e002264bd0.png

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Op 12-12-2019 om 13:16, Tonskidutch zei:

kun je nagaan hoeveel veiligheids leks er op een linux kernel versie bestaan

Die leks hebben niets met de kernel te doen de user software die gebruikt maakt van

de kernel kunnen slecht geprogrammeerd zijn.

Wil je een linux doos open op internet zetten configureer dan een firewall zodat

alleen toegang komt tot programma´s die betrouwbaar zijn via internet.

Geen vti gebruiken je weet niet hoe en wat er in zit.

Dus in dit geval iptables installeren en configureren op de box

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...