Ga naar inhoud


Klachten over slechtere ontvangst van Digitenne na omzetting DVB-T2/HEVC.


Sprietje

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei luisteraar:

Ik ontvang dvb-t2 alreeds op kanaal 54 de wissel is dus al gedaan

 

Nee, lees wat er staat!

 

volgt er nog een frequentiewissel van de zenders die nu via kanaal 51 en kanaal 54 uitzenden. Die gaan dan naar lagere kanaalnummers.

 

 

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 13-4-2019 om 10:54 zei Tonskidutch:

dan zenden die tijdelijk dubbel want op de DVB-T TV tuner is L1 ook nog zichtbaar

 

HO WACHT

is sinds hedenmorgen weg - geen ontvangst op de oude DVB-T tuner van de TV

 

DVB-T is uitgezet in Zuid-Limburg op 9-4-2019 rond 1.00.

DVB-T2 is aangezet op 10-4-1019 rond 20.00. 

 

Vanwege een storing op de zendmasten Sittard, Heerlen en Maastricht heeft de omzetting zo lang geduurd. 

Hier op Sat4all heeft kennelijk niemand last gehad van deze storing. Elders op internet regende het klachten. 

Gelukkig werkte het allemaal weer vlak voor de voetbalwedstrijd van Ajax. 

 

Het HD-beeld is werkelijk prachtig. Alleen op DVB-T2 is het in 1080P. Heb je nog geen FTA-ontvanger gekocht? 

Die zijn er al voor tussen de twintig en dertig euro......

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt eraan. Ik heb hier nu bijna een jaar lang een Xoro 7619 draaien in de hobbykamer. Die kostte 27 euro incl. verzendkosten en de ontvanger werkt prima. 

Als je alleen TV wilt kijken naar de publieke omroep en evt. de Duitse zenders is dit een prima oplossing. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Noordzee:

Hier op Sat4all heeft kennelijk niemand last gehad van deze storing. Elders op internet regende het klachten.

ik heb het wel  bemerkt maar dacht binnen antenne is te min voor t2

vrijdag of zaterdag zag ik opeens signaal sterkte op de oude t1 frequentie een scan gedaan en een prachtig beeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Noordzee:

Heb je nog geen FTA-ontvanger gekocht?

ik had er een in de Ultimo4K maar die is aan een ander familie lid gegaan nu ik IPTV van sat4all heb, ik keek wel nog tv Maastricht op dvb-T

der gaat misschien een nieuwe receiver komen voor dvb-T2 voor 27€ kun je niet mokken^_^

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Tonskidutch:

ik keek wel nog tv Maastricht op dvb-T

 

TV Maastricht op DVB-T?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-4-2019 om 19:09 zei Zunigkyk:

Gedurende afgelopen paar dagen had Tilburg / Loon op Zand heeft op DVB-T2 kortstondige onderbrekingen (~ 1 sec). Komt soms 10-tal keren per uur voor, soms ook wel een heel uur storingsvrij.

Het wordt er niet beter op.

Zondag 21 april gekeken naar "Ellie op patrouille". Was tussen 21.30 en 22.00 uur.

In die tijd misschien wel 100 (honderd) beeldstoringen, soms ook met geluiduitval, gehad.

 

Ik kijk FTA, maar als KPN hier geld voor vraagt zullen ze een hoop ontevreden klanten scoren.

 

P.S.:

Met mijn antenne is niets mis (85%-90% signaalsterkte), soms is er geen signaal. Veel vaker duikt alleen de Kwaliteit (BER) ver onder onder de normale 100.

Voorheen met DVB-T1 en dezelfde antenne is me eigenlijk nooit storingsgevoeligheid opgevallen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier in Noord Holland slechtere (lees:bijna geen) ontvangst meer van Omroep Flevoland en diekwam altijd behoorlijk stevig binnen,maar nu heeft dat stomme KPN kanaal 27 in gebruik genomen! (Lelystad zit op kanaal 26)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...