Ga naar inhoud


Welke alteratieve image?


scannie

Aanbevolen berichten


Deze vraag is in dit forum al tientallen malen besteld en daarop zijn steeds dezelfde antwoorden gegeven, dus door de Help functie te gebruiken had je het antwoord zelf al gemakkelijk kunnen vinden.

Globaal komt het erop neer dat de verschillende Images zoals b.v. VTI of Openpli nauwelijks van elkaar afwijken en het puur persoonlijk is welke Image jij wilt gebruiken.

Dus zoals zo vaak al geadviseerd, gewoon installeren, steltniet veel voor en gewoon uitproberen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb specifiek voor VTI gekozen vanwege de FCC (Fast Channel Change) optie. Openpli ondersteunt dit niet (nog steeds niet naar mijn weten).

 

FCC is dé reden dat ik de VU+ Ultimo 4k gekocht heb, lekker snel zappen. Al krijg je soms wel wat artifacten te zien. Maar ik vind het acceptabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik VTi vanwege de stabiliteit van de drivers en de support en de mogelijkheid van CI+ (indien nodig)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openpli ondersteunt ook nog niet de nieuwe DVB-T-tuner. Volgens mijn leverancier is VTi het meest stabiel. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een leverancier keurt meestal zijn eigen vlees, maar dat terzijde.. Op mijn VU+ boxen heb ik meerdere images geprobeerd.. VTi bleef voor mijn doelen het meest stabiel. Ik gebruik géén IPTV streams en geen zaken als Kodi. Puur kijken met Canal Digitaal, TV-Vlaanderen, HD+ en Ziggo (Irdeto). Werkt zonder problemen en zoals gezegd rete-stabiel...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier al jaren heel tevreden over openvix.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...