Ga naar inhoud


KPN zet er de schaar in ?


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

was ik even aan het grasduinen in een ander forum, kom ik daar een bericht tegen wat ik hier nog niet gelezen heb :

Citaat

Nog meer zenderwijzigingen bij KPN
KPN laat steeds meer zenders uit het aanbod van Interactieve TV op 1 juni verdwijnen. In eerste instantie kondigde het telecombedrijf het verdwijnen van slechts drie zenders aan.


Maar niet alleen WildHitz, Antena 3 en Zing verdwijnen uit het aanbod van KPN Interactieve TV. KPN kondigde deze week plotseling en geheel onverwacht aan dat ook de zenders FOX NL, 24 Kitchen, National Geographic, Nat Geo Wild en Baby TV van zendergroep FOX Benelux per 1 juni gaan verdwijnen. FOX Benelux noemt deze aankondiging voorbarig omdat de onderhandelingen volgens hen nog worden gevoerd. KPN lijkt met de aankondiging de druk op de onderhandelingen te willen opvoeren. Inzet lijkt een prijsverlaging van de inkoopprijs van de zenders te zijn.

Radio
Maar ook in het aanbod van radiozenders voert KPN een wijziging door. Het Duitse publieke radiostation WDR3 van ARD is vanaf 1 juni niet meer via de televisiedecoder van Interactieve TV te ontvangen bij KPN, XS4All en Telfort. WDR3 kan in Nederland wel via diverse manieren online beluisterd worden. Tegen het verdwijnen van zenders staat de komst van de televisiezenders 100%NL, TV538 HD, Stingray Classica (Brava) HD en Love Nature HD. Ondanks dat het aantal zenders bij KPN, zoals nu gecommuniceerd is, minder wordt, voert het telecombedrijf wel op 1 juni een prijsverhoging van maximaal €3,50 per maand door.

gezien het bericht uit een ander forum komt plaats ik hier geen link, tenzij de moderator mij toestemming geeft.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


en een ander bericht, op datzelfde forum :

Citaat

Speelt oud zeer een rol bij huidig conflict KPN en FOX?
KPN maakte gisteren geheel onverwacht bekend dat de zenders FOX NL, 24Kitchen, National Geographic Channel, Nat Geo Wild en Baby TV op 1 juni uit het aanbod worden verwijderd.

Deze aankondiging is voorbarig, was het tegengeluid van FOX Benelux. Inhoudelijk wil de zendergroep niet op het conflict met KPN ingaan. Wel laat FOX Benelux weten nog steeds met KPN in gesprek te zijn over blijvende doorgifte van de zenders. KPN stelt zich op het punt dat met verschillende partijen over passende alternatieven voor de FOX Benelux-zenders wordt onderhandeld. Over onderhandelingen met FOX Benelux houdt het telecombedrijf zich op de vlakte. KPN wil doen voorkomen dat het besluit om de vijf zenders van FOX uit het aanbod te verwijderen definitief is.

FOX Sports
Of de soep uiteindelijk op 1 juni zo heet wordt gegeten als nu is opgediend, blijft de vraag waar de komende weken een duidelijk antwoord op gegeven moet worden. Het huidige conflict is naar alle waarschijnlijkheid terug te herleiden naar de zomer van 2016. Toen zette FOX Benelux – in de hoedanigheid van Eredivisie Media & Marketing – KPN met de rug tegen de muur in de onderhandelingen over de doorgifte van betaalzender FOX Sports. Het werd uiteindelijk 'slikken of stikken' voor KPN. Eredivisievoetbal is een 'must have' voor distributeurs, en op dat moment zeker voor KPN. Dit had alles te maken met een doorlopende overeenkomst voor FOX Sports die bij concurrent Ziggo voor een tot media 2020 blijvende doorgifte zorgt. KPN moest uiteindelijk een fors hogere doorgiftevergoeding voor FOX Sports betalen. De overeenkomst – gestoeld op een nieuw verdienmodel voor FOX Sports – werd uiteindelijk de leidraad voor de onderhandelingen met andere distributeurs voor doorgifte van de betaalzender.

KPN
De situatie is nu heel anders. FOX Benelux heeft doorgifte bij KPN om een belangrijke reden nodig. Om FOX NL de status van open net-kanaal te laten behouden, is doorgifte van deze zender bij KPN een verplichting. Het belang van FOX NL als open net-kanaal is aanwezig vanwege het voetbal dat op deze tv-zender wordt uitgezonden. Om de KNVB Beker te mogen uitzenden, moet FOX NL in minimaal 75 procent van de Nederlandse woningen in het goedkoopste tv-pakket aangeboden worden. De KNVB Beker staat namelijk op de evenementenlijst in de Mediawet. De samenvattingen moeten op een open net-kanaal uitgezonden worden. Dit geldt ook voor het live uitzenden van de halve finales en finale. KPN probeert op deze manier gedeeltelijk bakzeil te halen voor de druk die in 2016 door FOX Benelux op de onderhandelingen over FOX Sports werd gelegd.

Doorgiftevergoeding
Tevens speelt een rol dat distributeurs als Ziggo en KPN bij onderhandelingen over nieuwe distributieovereenkomst inzetten op een verlaging van doorgiftevergoeding. Nederlanders consumeren media op een andere manier dan in de voorbijgaande jaren. En aan deze nieuwe realiteit moet een ander verdienmodel gekoppeld worden die meer aansluit bij de huidige realiteit, is de mening van distributeurs. FOX Benelux krijgt als eerste grote zendergroep nu te maken met deze nieuwe denkwijze. Het steekspel wordt over de hoofden van klanten van het telecombedrijf gespeeld. Zij verkeren in onduidelijkheid over de blijvende doorgifte van door velen geliefde zenders als FOX NL en 24Kitchen. En echt belang bij een goede uitkomst hebben KPN-klanten niet. Zelfs al zou KPN minder voor deze zenders gaan betalen, het abonnement wordt op 1 juni alsnog duurder. Ook als KPN voet bij stuk houdt en de FOX Benelux-zenders uit het aanbod schrapt. In ieder geval zijn klanten van Ziggo de komende periode verzekerd van het kijkgenot van zenders van FOX Benelux. De huidige distributieovereenkomst van het kabelbedrijf loopt nog enige tijd door.

interessante lektuur.....

copyright naar tokoroko

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zenderwijzigingen moet je toch wel eerst aan je klanten mededelen?

dus een bepaalde strategische werking tov leveranciers zoals FOX NL kan best in die aankondiging zitten

en eerlijk gezegd vind ik dat ook goed dat men de vinger op de zere plek legt

 

waar de KNVB weer aan derden verkoopt in plaats van de Publieke is een grof schandaal gezien al die Honderden Miljoenen die de gemeentes voor het over eind houden van clubs en stadia moeten ophoesten (nationaal gezien)

maar kom niet aan het bestuur en de voorzitters hun handeltje

waarom zit die KNVB er überhaupt tussen, dat is toch een overbodige bond?

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Tonskidutch:

zenderwijzigingen moet je toch wel eerst aan je klanten mededelen?

en volgens mijn bron is dat al gebeurd (digitenne is toch KNP, niet ?) :

Citaat

KPN zet onderhandeling FOX Benelux op scherp
Het is KPN ernst in het onderhandelingstraject met FOX Benelux. Het telecombedrijf maakte vandaag bekend dat bij Digitenne Love Nature als vervanging voor National Geographic Channel is aangewezen.

KPN heeft aangegeven de tot 31 mei lopende distributieovereenkomst met FOX Benelux niet te verlengen. Met deze overeenkomst wordt de doorgifte van de zenders FOX NL, 24Kitchen, National Geographic Channel, Nat Geo Wild en Baby TV bij Interactieve TV en de eerste drie genoemde zenders bij Digitenne geregeld.

FOX Benelux
Direct na de aankondiging van KPN maakte FOX Benelux bekend dat het mediabedrijf de melding van KPN voorbarig te vinden. FOX Benelux zegt nog steeds met KPN in gesprek te zijn om de vijf zenders bij het telecombedrijf te behouden en stelt optimistisch over een goede afloop van de gesprekken te zijn.

KPN
KPN is een hele andere mening toegedaan. Het verdwijnen van de zenders van FOX Benelux heeft te maken met kijkgedrag en te weinig kijkmomenten van klanten. Dit rechtvaardigt niet de inkoopprijs die KPN voor deze zenders moet betalen. KPN-woordvoerster Ellen van Heerwaarden wil vandaag aan Totaal TV geen antwoord geven of het telecombedrijf nog steeds met FOX Benelux onderhandelt over een nieuwe overeenkomst.

Digitenne
Mocht inderdaad nog tussen KPN en FOX Benelux gepraat worden dan heeft KPN vandaag de onderhandelingen op scherp gezet. Klanten van Digitenne kregen vandaag namelijk het bericht dat National Geographic Channel op 1 juni wordt vervangen door Love Nature.

FOX Sports
Mocht KPN voet bij stuk houden en de zenders van FOX Benelux op 1 juni verwijdert, heeft dit geen gevolg voor de kanalen van betaalzender FOX Sports. De doorgifte van deze zenders is in een aparte overeenkomst bij KPN geregeld. FOX Sports is hierdoor nog minimaal twee jaar bij KPN te zien.

bron terug naar tokoroko

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nee

uhm we hebben IPTV (interactief van KPN of dochter XS4ALL) via een WAN aansluiting op koper of glasvezel

en

de DIGITENNE per DVB-T2 hetgeen niet interactief is en een klein basis pakket heeft...

 

ciao ciao

dat zijn dus twee systemen met wellicht een gelijke lijst aan zenders

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

men spreekt van een "open net" en het feit dat FOX in de miserie zit als het van KPN gesmeten wordt, zal dus wel niet over de IPTV gaan maar over DVB-T2 maar je hebt waarschijnlijk gelijk dat beiden eenzelfde zenderlijst zullen hanteren.

NGC wordt vervangen door "Love Nature" :wub: je zou voor minder denken dat dit een "natuurkanaal" is ..... nog nooit van gehoord, trouwens, zal er vanavond eens naar gaan zoeken.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg gisteravond een mail van KPN over de zenderwijziging en prijsverhoging per 1 Juni. Ontzettend jammer dat Nat Geo en Nat Geo Wild verdwijnen uit het zenderpakket. Want Nat Geo is hier de meest bekeken zender. Dat LoveNature is ook niks. Misschien toch maar overstappen naar een andere provider. 

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi members,

 

Ik dacht er al een tijdje over om CDS de deur uit te gooien en om over te stappen naar KPN Alles In Eén;

(voor mijn vaste telefoon en internet zit ik al bij KPN, en voor mijn mobieltje zit ik bij Vodafone), dus zou ik in dat geval gewoon mijn email-adres kunnen behouden.

 

Maar nu ik lees dat KPN Nat Geo Wild wil schrappen doe ik dat dus niet.

 

Nat Geo Wild is hier de meest bekeken zender, dus hou ik CDS maar aan; daar zit ie in het basis-pakket.

 

Waarom KPN m verwijdert is voor mij een raadsel,. zal wel met centen en/of ruzie temaken hebben neem ik aan.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei D-box:

Nat Geo Wild is hier de meest bekeken zender, dus hou ik CDS maar aan; daar zit ie in het basis-pakket.

Nog wel. Tot het tijd is om het over de doorgiftevergoedingen te praten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er wordt in elk geval hoog spel gespeeld - KPN stuurt mails naar zijn klanten om mede te delen dat de 5 zenders van FOX Benelux gaan verdwijnen en noemt al een vervanger, vanuit FOX Benelux komt dan weer het bericht dat alles nog wel in kannen en kruiken komt en dat KPN voorbarig is met zijn communicaties.

het draait in elk geval om de centen, en FOX Benelux heeft hier het meeste te verliezen : als ze KPN verliezen dan mogen ze geen voetbal meer op FOX uitzenden en laat dat nu net de reden zijn waarom ze van iedere abonnee op ieder platform een bijdragen vragen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Jean-Claude:

et draait in elk geval om de centen, en FOX Benelux heeft hier het meeste te verliezen : als ze KPN verliezen dan mogen ze geen voetbal meer op FOX uitzenden en laat dat nu net de reden zijn waarom ze van iedere abonnee op ieder platform een bijdragen vragen.

snap het niet

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

FOX Benelux heeft doorgifte bij KPN om een belangrijke reden nodig. Om FOX NL de status van open net-kanaal te laten behouden, is doorgifte van deze zender bij KPN een verplichting. Het belang van FOX NL als open net-kanaal is aanwezig vanwege het voetbal dat op deze tv-zender wordt uitgezonden. Om de KNVB Beker te mogen uitzenden, moet FOX NL in minimaal 75 procent van de Nederlandse woningen in het goedkoopste tv-pakket aangeboden worden. De KNVB Beker staat namelijk op de evenementenlijst in de Mediawet. De samenvattingen moeten op een open net-kanaal uitgezonden worden. Dit geldt ook voor het live uitzenden van de halve finales en finale.

men heeft toch overal van elke distributeur een bijdrage gevraagd voor elke klant, de fameuze 3 euro voetbaltaks ? FOX werd daarom overal in het 'gratis" basispakket geplaatst voor die samenvattingen en rechtstreekse matchen. Als FOX zijn status van open net verliest en dus de KNVB wedstrijden ook niet meer mag uitzenden dan komt heel de historie van die voetbaltaks weer op de helling te staan - of zie ik dat verkeerd ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...