Ga naar inhoud


Astra 2 SES zendt test 8k UHD uit


ceesv

Aanbevolen berichten


4 minuten geleden zei patje7of9:

De 8K zender wordt als DATA ingelezen bij de DM920.

Als je deze aanpast naar TV met dreamboxedit staat die in de zenderlijst.

Maar ik heb alleen geluid en geen beeld.😭

Dan zal ik dat eens moeten uitsnuffelen in het edision mio draadje ,

want hier zit nog de originele ATV 6.2 in de ontvanger !! Ik & Computers = :(

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tv hoeft volgens mij niet... de receiver wel...  Ik kan ook RTL UHD zien op een hd ready tv...  maar je receiver moet wel de goede norm aankunnen...

Hoe dat met 8K zit weet ik niet, ik heb de hotbird niet op mijn VU+

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kijk liever naar een gedownscaled 8K beeld als naar een upscaled 480 beeld.

Dat is pas waardeloos.

 

 

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:grin: triple is weer eens constructief bezig...

mijn kameraad die professioneel films edit, zegt dat je wel degelijk prachtige beelden kunt zien ook met downscaling

maar de TV's zullen geen beeld geven als als er geen 8K module in zit downscaling on the fly gaat middels speciale hardware

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

, je hebt het niet eens zelf ervaren,

tuurlijk niet want ik heb geen 8K tv en zeker niet een receiver die dat ontvangt

maar je mag je ervaringen met downscalen van 8K naar 4K en High Dynamic Range (HDR)  best nader uitleggen in een nieuw topic,

denk dat je der een hard eitje aan overhoudt

is ook niet lastig je constatering als ik dat eerder in dit draadje / Thread zelf al meld dat ik dat eens moet gaan bekijken

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier enkele tijdschriften liggen waar dat door ervaren experts haarfijn uit de doeken gedaan wordt, groot voordeel is deze heren niet van veronderstellingen uitgaan.

 

o.a: https://www.homecinemamagazine.nl/2018/06/preview-sharp-lv-70x500e-ultra-hd-8k-televisie/

 

Vermits voor 8K minimaal een 65 inch wordt aanbevolen en te koop word aangeboden weten ook al direct dat je Lucht aan het verkopen bent.

 

Tijdens grote beurzen, zoals de CES in Las Vegas en IFA in Berlijn, tonen diverse merken steeds vaker 8K tv's. Ook hierin wordt upscaling technologie gebruikt om het gebrek aan content te compenseren. De eerste Samsung 8K televisie ligt in oktober 2018 in de winkels. Het betreft een QLED model dat gemaakt wordt in de formaten 65, 75 en 85 inch. Logisch, want in principe heeft de hogere 8K resolutie alleen een meerwaarde op grote beeldschermen. Op een klein scherm zou de meerwaarde niet of nauwelijks waar te nemen zijn. Op de IFA 2018 liet LG een 88 inch OLED scherm met 8K resolutie zien. Een primeur, want tot nu toe verschenen uitsluitend 4K OLED-tv's.

 

Electro Zine

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Tripleboy:

groot voordeel is deze heren niet van veronderstellingen uitgaan.

dat deed ik ook helemaal niet

als ik een editor uit de professionele filmwereld ken die mij dat uitlegt daar het z'n dagelijks brood is,  dan is dat geen veronderstelling hetgeen ik van hem aan jullie meedeel over downscaling middels de hardware, maar een feit

 

en daarom hoef je niet zo ongepast te reageren op mijn commentaar...

maak er een nieuw topic van en laat de testzender voor wat het is

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel flauw van je maar doe maar met je tijdschriften

maar je hebt dus zelf geen apparatuur staan waaruit blijkt dat

3 uur geleden zei Tripleboy:

Dan heb je Downscaling van het 8K beeldformaat, maar geen 8K beeld en de bijvoerende resolutie, laat staan HDR, waardeloos dus.

deze bewering een feit is voor alle hardware die er voor 8K HECV en HDR te koop staat

 

geflipte luchtfietsers las ik hedenochtend nog in een artikel over wav en flac dat beter op een pC afspeelt dan een Apple

dacht gelijk aan jou

met de vriendelijke groeten

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een 4K kun je onmogelijk beeld krijgen op deze TP. Op de Edison OS mio 4K niks....

Wel heb ik ontvangst en beeld + geluid met een TBS 6925 kaart via PC en VLC player.

ScreenShot014.jpg

  • Bedankt 2

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk, de eerste hier die deze zender zichtbaar kan maken!

Er zijn nog echte satelliet hobbyisten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...