Ga naar inhoud


Astra 2 SES zendt test 8k UHD uit


ceesv

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Sverige:

Als je al die dingen leest, bevestigt dat mijn gevoel dat de "mensen van nu" blijkbaar nooit tevreden zijn, en dat is erg jammer...

Het streven naar beter is menselijk, maar doordat dingen zo snel moeten gaan, is er gewoon geen tijd om van je verworvenheden te genieten, want mensen hollen steeds achter dat grotere, snellere, betere apparaat aan.

Ik zelf geniet nog steeds van het prachtige beeld op mijn 32" HD ready televisie... En gelukkig doet die het nog steeds, na 12 jaar dagelijks gebruik...

Als ik ergens kom waar zo een bakbeest staat, denk ik toch iedere keer weer, dat ik dat niet in mijn woonkamer wil hebben...

Maar het is allemaal leuk voor de mensen die graag meelopen in de trends die er gecreëerd worden...  zolang het geen verplichting wordt oudere apparaten weg te gooien omdat ze niet meer werken, maakt het mij niet echt uit... al is het triest deze ontwikkeling te zien. Het is allemaal te extreem.

Je bent een gevaar voor de moderne samenleving. Zonder continue vooruitgang zou er chaos en anarchy zijn. Denk even na en je ziet het ook.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ben van de oude stempel er wordt is vernieuwd als het kapot is njet als iets nieuws op de markt komt. 

gemiddeld gaat bv mijn gsm/smartphone 5 jaar mee. 

mijn 5 jaar oude fhd tv doet het nog goed en zie nog het kwaliteit verschil tussen nl hd uitzendingen en het betere duitse hd uitzendingen. 

tv is dus nog up to date

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Big fellow:

@moonchild Hoeveel neemt een 30fps UHD stream ongeveer in beslag? (Hoogste kwaliteit / H.265)

Hoogste kwaliteit heb je bij de hoogst gespecificeerde bitrate van een codec. Maar de kwaliteitstoename is niet lineair, een voor velen acceptabele kwaliteit is snel bereikt. Is H265 bij 0.1 bits/pixel ok? Even rekenen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Big fellow:

Ik werd nieuwsgierig naar aanleiding van het bericht van @Tripleboy . Arstechnica schrijft:

Als ik dit goed lees is 128Mbps goed voor 10 kanalen 4K, met H.265 . Dus een kanaal neemt 12.8Mbps in beslag...? Dus met de streaming snelheid van 15.25Mbps van Netflix dan zou je toch verwachten dat dit voldoende is?? Of is de HEVC codec, welke Netflix gebruikt, niet hetzelfde als H.265 ?

 

Ik realiseer mij nunet dat ik het verkeerd heb gelezen.... Main 10 is niet 10 streams... 😞

256 fps / 30 fps = ~8 . Dus een 30 fps stream neemt ongeveer 128 Mbps / 8 in beslag, wat dus neerkomt op 16Mbps. M.a.w. wat Netflix gebruikt...

 

    Maximale resolutie: UHD, te weten 3840x2160, progressief (2160p), BD 4K.
    Opslagcapaciteit
        Enkellaags: 25 GB
        meerlaags: 1 TB
    Maximale bitrates
        Raw data overdracht: 53,95 Mbit/s
        Audio+Video+ondertiteling: 48,0 Mbit/s
        Video: 40,0 Mbit/s

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎7‎-‎5‎-‎2019 om 22:25 zei ceesv:

Naar aanleiding van de berichtgeving van de vrije Fries kwam ik dit bericht tegen.

 

https://www.ses.com/press-release/ses-showcases-its-first-broadcast-8k-television

 

7680 x 4320 pixels, met een stream van 80 Mbit/s.

 

 

 

 

4K UHD Streaming via internet alhier , is een ramp !!

Satelliet of internet , voor mijn ogen maakt SD & HD al geen verschil !! 

speedtest 9 mei 2019 20h44s23.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-5-2019 om 12:51 zei Mimisiku:

#zeeteefje

Gecreërde pixels zijn niet echt. Alleen native 2K wat 1:1 wordt weergegeven is echt en ziet er prima uit.

 

 

En? Als je het verschil niet meer kunt zien tussen native UHD en naar 4K opgeschaald 2K is het niet relevant of het 'echt' of 'nep' 4K is. Het verschil tussen 'echt' 2K op een HD paneel met grote pixels en 'nep' 4K op een UHD paneel met kleine pixels is goed zichtbaar en duidelijk in het voordeel van 'nep' 4K op een UHD paneel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal inbeelding kwaliteit pixels bitrate enz enz.

Feit onze ogen nemen maar 10% waar van wat je denkt te zien.

Onze hersenen is de beste (mpeg) decompressor hij genereerd zaken die

wij zouden zien maar niet effectief zien.

Googelaars maken hier gretig gebruik van om ons iets wijs te maken wat we iets/niet zien en wat er wel/niet is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan hebben we het nog niet over de "Marketing" heren & dames gehad, daar wordt tegenwoordig meer gewerkt dan op de ontwikkelingsafdeling .

 

Waarom niet, de Massa slikt het toch allemaal, en stelt zich verder geen vragen, en koopt om de haverklap het nieuwe spul dat alweer "Grensverleggend is".

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie gelukkig nog steeds het verschil en kan genieten van bijvoorbeeld de F1 in native UHD.

 

Ook Netflix series zoals The Crown,  4k en Dolby 5.1, zijn een streling voor het oog en oor.

 

Voor de details in het beeld dien je wel een grootbeeld scherm en de juiste kijkafstand aan te houden

 

In mijn geval een 65" Oled en 3 meter kijkafstand.

 

Ik kan mij voorstellen dat mensen geen verschil zien, dan is aan een van bovenstaande voorwaarden niet voldaan, of mankeert men iets aan het zicht vermogen.

 

Dat laatste gaat heel geleidelijk en is men vaak zelf niet bewust.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees, is vind het fijn dat je daarvan kan genieten...

Ik zie dat dan meer als een hobby an sich... ik zelf kijk gewoon graag TV, en het beeld moet uiteraard OK zijn... maar ik wil zeker geen 65" bakbeest in huis hebben.

TV is onontbeerlijk, maar mag mijn woning niet overheersen. Dat voelt niet goed voor mij...  maar wie dat graag heeft, en het allemaal wil betalen, moet het uiteraard zeker doen.

 

Gisteravond heb ik een paar minuten naar het voetballen op RTL UHD gekeken, en dan vergeleken met RTL HD... en zelfs op een 32 HD ready zie ik verschil... Het was een erg net beeld... zeker... maar alleen al dat ze geen UHD tv met een afmeting van 32" aanbieden, bevestigt wel dat dat waarschijnlijk geen enkele zin heeft... dat is iets wat weggelegd is voor de liefhebbers van grote beeldschermen. Want, inderdaad, als ik bij mensen met een beeldscherm van meer dan 40" kom, vind ik altijd dat mijn eigen beeld scherper is, beter is...  en dat komt waarschijnlijk omdat de pixels gewoon uitgerokken worden bij een groot scherm, als je er niet meer van hebt. Dat had je vroeger ook al bij beeldbuizen, groter scherm is altijd slechter beeld, tenzij je dus meer pixels gaat zetten op die grote schermen, zodat alles weer in evenwicht is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat niet op 3 meter afstand naar een 65¨ scherm kijken je ogen moeten het hele scherm zien in de

oog zicht modus ver kijken dus niet op leesafstand.

de kijkafstand is afhankelijk van beeld grote doordat je op grotere afstand naar een groter beeld

kijkt zie je alweer niet dat er meerdere pixels zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

Je bevestigt mijn stelling dus helemaal.

Tot bitrates van 16mbit/s kunnen we een verbetering vaststellen alles daarboven

gaat onze zintuigen ten boven

Hij bevestigd helemaal niets m.b.t. deze uitspraak. Je ziet / leest iets wat er niet staat.

De benodigde bitrate om een "perfect" beeld op het scherm te toveren hangt af van de gebruikte codec.  Een MPEG2 stream heeft een veel hogere bitrate nodig dan een HEVC stream om een gelijkwaardig beeld op het scherm te toveren.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Big fellow:

Hij bevestigd helemaal niets m.b.t. deze uitspraak. Je ziet / leest iets wat er niet staat.

De benodigde bitrate om een "perfect" beeld op het scherm te toveren hangt af van de gebruikte codec.  Een MPEG2 stream heeft een veel hogere bitrate nodig dan een HEVC stream om een gelijkwaardig beeld op het scherm te toveren.

Je snapt het hele thema niet

Iets wat je niet kan waarnemen zie je niet en heeft het ook geen zin om dat uit te zenden of een tv te kopen die

meet pixels heeft dan je kan waarnemen.

Een verbetering tot een bitrate van 16mbit/s is nog waarneembaar alles daarboven humbug

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als dat zoveel stroom vreet, dan zal het wel niet voor de consument bedoeld zijn die test zender, daar de EU natuurlijk wel een regeltje heeft voor die energievreters, zoals de stofzuiger en de gloeilamp e.d.

( en dat vermoeden krijg ik ook als ik de baas van eutelsat nog eens zijn publicatie nalees over UHD per SATelliet, waarin die schrijft dat het niet opportuun lijkt dat alle UHD zenders per satelliet verspreid zullen worden.)

dus iets voor de leuk als test en de providers onderling.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...