Ga naar inhoud


ziggo mediabox next, ervaringen gevraagd.


blitz10

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, dunhans zei:

reclame doorspoelen gaat niet

 

het mag zo zijn dat iedereen z'n eigen ervaringen maakt maar doorspoelen van opnames met reclame op NPO, RTL8, ONS, BBC First gaat gegarandeerd want dat doe ik voor m'n favoriete series dagelijks.

 

Het is niet erg dat men klaagt over bepaalde functionaliteiten die men pover vindt, maar een combo van verschillende apparaten maakt het voor anderen ook minder duidelijk wie er de oorzaak is dat een NEXT kassie van de firma Arris het niet fatsoenlijk doet, zou doen. Een soundbar is maar zelden op niveau van een AVR receiver voor de geluidweergave.

 

Als ik je handtekening bekijk beste @dunhans, wiebelen mijn knieën hoe je dat allemaal verbindt.

 

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, @Tonskidutch,

 

Ik heb bijna alles draadloos verbonden, ik heb 3 devices met een UTP kabeltje, een experia wif versterker, de tv en de HUE verlichting. Overdag luister ik radio via Google Home op de soundbar, de 2 HK citation speakers en de LG speaker in de keuken, en zomers de JBL link 10 in de tuin, alle speakers spelen synchroon, zonder vertragingen of storing. Als ik 's avonds de tv aanzet via HDMI ARC dan schakelen de speakers uit en krijg ik het tv geluid via de soundbar.

 

In de gangkast hangt een Experia v10 modem (met wifi uitgeschakeld) verbonden met een Experia wifi versterker die bovenop de koelkast staat, al het wifi verkeer wordt via dat wifipunt verwerkt, ik heb overal in huis en de tuin een sterk wifi signaal van 103,2 Mbps download en 33,1 Mbps upload en een ping van 11 ms.

 

Meer dan 16 devices zijn verbonden via wifi, en zelden of nooit uitval of knikkende knieën.

 

Fijne jaarwisseling allemaal!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik snap de mensen die roepen gesloten box never nooit niet ik dacht ook altijd zo was ook precies die mening toegedaan maar ook ik heb de Next en moet zeggen dit is reeds nummer 3 dat ik daar eigenlijk zeer tevreden mee ben en als je dan spreekt over vrije hardware waarmee je zelf de keuze hebt ....hmmmm  alles is tegenwoordig softwarematig gestuurd de kaarten worden reeds gekoppeld aan je ci+ module en hoe lang denk je dat die kaart gekoppeld gaat worden aan "jou vrije hardware keuze" vrijheid is slechts een relatief begrip, de leuke tijden als hobbyist zijnde zelf kaartjes proggen en of ci modules is voorbij en komt denk ik niet terug, Ik ben een tijdje aan het klooien geweest met die android boxjes maar vind dat gewoon echt niks, voor mijn vrouw die uit Jakarta komt kijken we voor haar streaming online zodat zei op de hoogte kan blijven en verder met de Next en die voldoet mij verder prima....opnames in the cloud tja weer zo'n dingetje jongens wees eens eerlijk hoe vaak kijk je nou eigenlijk een opname terug laat staan zeg twee keer ...dat gezegd hebbende opnemen doe ik eigenlijk bijna nooit met die box omdat je namelijk heel erg gemakkelijk vrijwel alles terug kan kijken via de epg dus als ik het nieuws van 18.00 uur gemist heb omdat ik net wat anders keek kan ik die gewoon starten op 19.00 uur ....tuurlijk zijn er ook dingen die ik minder leuk vind of vind dat deze ontbreken ...sotfware word regelmatig geupdate nu geloof 4.29 of dit via input van fora omtrent ziggo komt weet ik niet heb ik me nog niet zo zeer in verdiept.....

Keuzes die je maakt ,

ADSL of de opvolger daarvan VDSL: max 100 glasvezel ze roepen al 10 jaar we komen....via satelliet erg duur en niet stabiel....  heb een jaar lang online uitgeprobeerd  tv + internet wat een zooi daar gelijk weer opgezegd ....nu weer ziggo internet precies zoals afgesproken met de Next en moet zeggen dat bevalt me prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch ook je goed recht? Een mens mag van mening veranderen toch? De omstandigheden veranderen immers ook continue..

Ik heb dat ook lang geventileerd en me zeker de laatste jaren 'blauw' betaald aan CDS terwijl er steeds meer zenders (die ik wel leuk vond) verdwenen. Inmiddels is CDS de deur uit en vervangen door Joyne en backup Ziggo en nog steeds flink goedkoper dan mijn superdooperMegaTopHD pakket van CDS... Het kan verkeren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ook ontdekt dat die Prime Video er nu als app bij staat.

nog even en we hebben alle payperview providers er in. ;) (even wachten)

 

Op 30-1-2021 om 23:47, Terradon zei:

met de Next en moet zeggen dat bevalt me prima.

zo lang als het draadje hier op sat4all loopt heeft het wel al een tijdje geduurd totdat alles stabiel is via de firmware van die NEXT

maar mij bevalt het ook

 

wie em nog niet heeft kan ook eigenlijk niet meepraten!

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met serieopnames ligt niet aan de firmware, maar aan de EPG gegevens.

Ziggo is bezig met een nieuwe leverancier voor de EPG gegevens en er zijn de laatste tijd daarom nogal wat problemen met serieopnames.

Als ik het goed heb begrepen beginnen ze morgen op het Next platform met gegevens van de nieuwe leverancier en zou het weer goed moeten gaan.

Controleer morgen de geplande serieopnames en plan ze eventueel opnieuw in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 22-3-2021 om 23:32, Pionewbie zei:

Ziggo is bezig met een nieuwe leverancier voor de EPG gegevens en er zijn de laatste tijd daarom nogal wat problemen met serieopnames.

Als ik het goed heb begrepen beginnen ze morgen op het Next platform met gegevens van de nieuwe leverancier en zou het weer goed moeten gaan.

Ja je hoeft natuurlijk niet "a la minute" te testen maar het is rampzalig slecht geregeld en voor hulp hoef je ook helemaal niet op de ziggo community te kijken of zoeken. -0- verbeteringen of mededelingen van zogenaamde moderatoren aldaar.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...