Ga naar inhoud


ziggo mediabox next, ervaringen gevraagd.


blitz10

Aanbevolen berichten


Ja, en daarom komt er bij mij dus géén providerbak (tenzij het niet anders meer kan). Gesloten, opgedrongen zooi. Er is altijd wel wat.. Met spullen in eigen beheer (en een community die het actief ondersteunt) ben je beter af. Problemen duren geen máááánden op opgelost te worden.... Dan weer vastlopers met die Next, dan weer HDMI blackouts, HDMI-CEC wat niet wil, EPG ellende..... Ja hoor, meneer, we zijn er hard mee bezig (om uw geld van uw rekening te halen)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2020 om 10:27, Mimisiku zei:

Ja, en daarom komt er bij mij dus géén providerbak (tenzij het niet anders meer kan). Gesloten, opgedrongen zooi. Er is altijd wel wat.. Met spullen in eigen beheer (en een community die het actief ondersteunt) ben je beter af. Problemen duren geen máááánden op opgelost te worden.... Dan weer vastlopers met die Next, dan weer HDMI blackouts, HDMI-CEC wat niet wil, EPG ellende..... Ja hoor, meneer, we zijn er hard mee bezig (om uw geld van uw rekening te halen)...

Sinds introductie van seca 3 is Canal ook een gesloten provider net als Ziggo  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seca 3 kon gewoon met eigen apparatuur gebruikt worden..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Terradon zei:

Hier draait de Next met software 4.28 gewoon erg goed,

 

Ja het lijkt op een spook firmware want nu al weer de tweede keer begint dat wegvallen van het beeld opnieuw.

( ik zal nog eens de resolutie aanpassen op automatisch)

aangepast door Tonskidutch
resolutie

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En? Mag er niet vergeleken worden? Die Ziggo Next is een opgedrongen dichte bak met 5 Virtuele smartcards). Als gebruiker geen enkele invloed meer over de werking en/of mogelijkheden... Snap ook niet waarom juist Nederlanders zich zo laten inpakken door die providers... Zeker de oudere garde die de vrijheid van kijken en opname gewend zijn...

Heel simpel: het doel van een opname is om die te bewaren en naar wens te (her)bekijken. Wat bezielt een provider om dit in de Cloud te doen mét een jaar tijdslimiet en een anti reclameblokkering blokkering? Sodemieter op! De opnames die ik maak wil ik in eigen beheer!!!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kun je wel als voorkeur stellen, maar die gebruikers welke zich een NEXT gunnen hebben er meer aan om te weten wat dat kassie kan en doet of verkeerd doet.

Overigens een echte vergelijking heeft nog niemand (met beide abonnementen en diverse apparatuur) voor ons uitgevoerd.

Mocht men die vergelijking nu eens echt met legale en niet gecertificeerde boxen uitvoeren, opdat de gebruiker een keuze heeft gezien de beloofde levering van die twee providers, zou dat zeer wenselijk zijn.

 

Maar dat betreffende die vergelijking moet echt in een eigen Topic.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensen WENSEN geen Next... Er valt niets te wensen!! Dat apparaat wordt je door de provider opgedrongen.. Met je Maxx abo komt automatisch (en alleen) die Next... Ook andere Ziggo Mediaboxen laten je niet kiezen.. Je krijgt wat je krijgt... Waarom snapt niemand dit?? De providers doen er alles aan om je in mogelijkheden te castreren. En iedereen accepteert dit.. Ben ik dan de uitzondering??

Je moet ook niet in die Triple P(l)ay stinken. Die providers lachen zich de ballen uit de broek! Lekker alles van 1 provider, ben je mooi afhankelijk.. Internet eruit: alles eruit....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft geen bloedvete te starten.

Het apparaat van de firma Arris is een heel moderne snelle receiver. Vergeleken met de Vu+ ZERO4K een waardige tegenstander.

Ik heb het niet over de beperkingen van een provider maar over de techniek van dat receivertje, ofschoon ik de firmware niet optimaal vind.

 

Als je het met een DM8000 zou vergelijken qua techniek is de NEXT een Quantumleap.

 

Wat niet meer mogelijk is verliest het altijd tegen over wat er wel mogelijk gemaakt wordt.

Maar het is duidelijk dat je die vergelijking niet kunt maken en enkel eenzijdig naar de kwestie kijkt.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bloedvete ga ik er zeker niet van maken.... Ieder het zijne...

Ik krijg bij XS4ALL maandelijks een brief dat ik me vooral moet aanmelden voor hun IPTV, Ziggo idem... Maar gaat nooit gebeuren.... Ik houd het lekker gescheiden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens @Mimisiku

Alles wordt door je str*t geduwd, en ik verafschuw AL die losse prulle-bakskes die je aan je tv moet koppelen met een HDMI kabel, hoe goed en technisch geavanceerd sommige ontvangers ook zijn.

Je moet altijd werken met minimaal 3 afstandsbedieningen, ook al beweren ze dat je er alles mee kan bedienen. Bijvoorbeeld de soundbar, de volume-regeling werkt inderdaad perfect met de afstandsbediening van de tv, maar NIET als je de soundbar gebruikt via de chromecast / Google Home, dan moet je het volume regelen met de soundbar remote.

 

Ik heb onlangs de zware PVR die ik achter de tv had geschoven weggedaan, ik kijk nu via een CI-module en mijn tv kan helaas niet opnemen, dus af en toe kijk ik eens wat terug via een cloud optie, met al die nadelen erbij, zoals niet kunnen doorspoelen en verplicht elke keer weer diezelfde reclame's ertussen kijken, bah bah.

 

En ik hou ook alles gescheiden, onlangs 3 dagen storing in het kabelsignaal, het was één mozaiek beeld, gelukkig heb internet via een ADSL koperlijntje en kon ik tv kijken via de canaldigitaal app en als dat niet zou werken dan prik ik mijn Funcke DVB-T antenne in mijn tv en heb ik altijd nog NED1/2/+2extra/3 en 2 regionalen in 1080P kwaliteit.

 

Dus om terug op dit topic te komen over ervaringen met de media box NEXT, ik heb slechte ervaringen, reclame doorspoelen gaat niet, duur abonnement, opname's kan je niet bewaren, elke keer omschakelen naar de hdmi ingang als je Netflix via je smart tv hebt gekeken, vaak problemen met de aangesloten soundbar of audio/video receiver en wat ik er wel mooi en goed aan vindt is de programma-info tijdens het zappen, dat is erg mooi en duidelijk!

 

Fijne jaarwisseling iedereen en blijf lief voor elkaar..............

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...