Ga naar inhoud


ziggo mediabox next, ervaringen gevraagd.


blitz10

Aanbevolen berichten


Hoi Tonskidutch, ik weet niet of er een fan in zit. Maar ik hoor toch echt een bij geluid wat lijkt op het lopen van een klein ventilatortje met een kapot lagertje of dat hij iets aanloopt.

Om de twijfel weg te nemen omdat her kastje vlakbei tv en modum staat heb ik steeds iets uitgeschakelt. Het stopt als ik de mediabox uitzet aan de achterzijde en begint als ik hem weer aanzet. Voor duidelijk dat het de mediabox is die ik hoor. Ik weet niet of er elektronica is/in kan zitten die zulk geluid kan maken maar het klinkt als een kleine ventilator.

 

Ik zal melding maken bij Ziggo en het resultaat hier mededelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Christiaan71 zei:

ik weet niet of er een fan in zit

de beelden/foto's  van Pionewbie zijn eenduidig...

je kan vorige berichten ook altijd nog even bekijken.

 

Een fan vervangen of de hele Next vervangen moet Ziggo doen. Het is immers een leentoestel.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Quote

Software-update 4.25 voor Mediabox Next

We werken er altijd aan om tv-kijken zo makkelijk mogelijk te maken. Vannacht vernieuwen we daarom weer de software van je Mediabox Next. In deze e-mail lees je er alles over.

Nieuw in deze update

Verbeterd gebruiksgemak:

We hebben de tekens op het scherm bij het doorspoelen bij Replay, On Demand en opnames aangepast:

Als je de doorspoelknoppen gebruikt zie je niet langer de snelheid in getallen, maar met 1 tot 4 pijltjes.

Wanneer je doorspoelt met een klik op de doorspoelknop naar links of rechts zie je in beeld hoeveel seconden je voor- of achteruit spoelt.

Wanneer je ‘bingewatching’ (automatisch verder kijken naar volgende aflevering) gebruikt bij On Demand, dan heeft de volgende aflevering dezelfde ingestelde ondertitelings- en audio-instellingen.

Je krijgt betere zoekresultaten in het geval dat dezelfde programmatitels op verschillende zenders wordt uitgezonden.

Aanpassingen en oplossingen:

Je kunt nu programma's uit het ‘Verder kijken’-menu verwijderen via de contextmenu-knop (dat is de knop op je afstandsbediening die boven de CH+/- knop zit).

Als je tijdens het kijken naar Replay, een opname of een app op de CH+/- of op een nummer van de afstandsbediening drukt, dan krijg je een pop-up in beeld met de vraag of je wilt stoppen met wat je kijkt. Zo voorkom je dat het programma waar je naar keek per ongeluk stopt.

Voor mensen die in Dolby-geluidskwaliteit luisteren: we hebben de ‘Volg signaal’-functie verbeterd. Ook stereo wordt nu goed doorgegeven.

Wanneer je tijdens het kijken van een opname een app start, dan wordt de opname niet weer opnieuw gestart zodra je de app afsluit, maar kun je gewoon verder kijken waar je was gebleven.

Wanneer je een spraak-commando gebruikt voor het herstarten van Replay of een opname, dan start die nu weer op het juiste startpunt, en niet vijf minuten te vroeg.

Hoe werkt deze software-update?

Voor deze software-update op de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. Die wordt automatisch vannacht op je mediabox klaargezet, zodra de box in de stand-by-stand staat. Het updaten gebeurt uiterlijk tot drie dagen nadat de software op de box is klaargezet. Je kunt die tijd natuurlijk gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: ‘We hebben je software bijgewerkt’. Meer informatie over deze software-update vind je op onze Community.a

Tips & trucs

Tip: je kunt je Mediabox Next het beste via een netwerkkabel aansluiten. Dat houdt je wifi-verbinding op zijn best.

Stel vragen en vind antwoorden op de Ziggo Community.

Vind de functies van de Mediabox Next op een rij.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik moet misschien aanvullen dat na deze update het probleem nog steeds bestaat dat het HDMI signaal even wegvalt via de Denon en soms helemaal niet meer terugkeert behalve als ik van bron overschakel en terug keer op de Next. Strontvervelend dus als je midden in een programma zit.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-9-2020 om 10:24, Tonskidutch zei:

Ik moet misschien aanvullen dat na deze update het probleem nog steeds bestaat dat het HDMI signaal even wegvalt via de Denon en soms helemaal niet meer terugkeert behalve als ik van bron overschakel en terug keer op de Next. Strontvervelend dus als je midden in een programma zit.

 

dit probleem is er in belgie ook en wordt ook onderzocht door telenet hoe dit op te lossen....

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Nou hèhè, eindelijk.

ook die 4.26 was niet de oplossing (dat bleek na wat avonden)

de Firmware 4.27 Upgrade die men deze week uitgebracht heeft lost mijn initiële probleem op dat er plots geen HDMI signaal doorgegeven wordt (let wel, via de AVR) aan de TV

 

ik zag er ook op andere fora positieve ervaringen over.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo, de 4.28 firmware is er...

die kwam dinsdagnacht en ik dacht zelfs aan inbrekers bij me thuis want de TV en AVreceiver stond om 5:58 aan.

Het kleven van de afstandbediening in de zenderlijst na snel heen en weer scrollen is in ieder geval weer verdwenen.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...