Ga naar inhoud


ziggo mediabox next, ervaringen gevraagd.


blitz10

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Het wordt tijd voor vrije keuze in apparatuur, al willen ze niet, ik denk dat het een kwestie van tijd is, maar dan moeten er wel genoeg klachten bij de ACM ingediend worden, anders gebeurt er niets.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mediabox Next werkt prima, alleen ik hoor hem wel.

Hij maakt een irretant geluidje iets van een ventilatortje wat je hoort lopen, een ander zal het misschien niet horen of storend vinden maar ik wel.

Ik denk dat het zo zacht is dat als ik hem over een tijdje in de tv kast zet het niet meer hoorbaar is.

 

Voor mij blijft wel staan dat het echt niet tegen een de Satellietontvanger als een VU Duo 4K op kan.

In bediening, mogelijkheden, beeldkwaliteit, EPG etc. maar het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is het ook precies! Het werkt. Niets meer en vaak minder...... Vrije hardwarekeus gaat er niet komen.. Ze verzetten zich met hand en tand. Direct onder het mom van 'beveiligingsrisico' en 'diensten van....'. Bij de collega's van de KPN speelt nu het Fritz!Box spook...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski=Tonski+1

If Tonski=10000000 then print 'Tonski is the greatest'

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-6-2020 om 23:18, ilseonline zei:

Het wordt tijd voor vrije keuze in apparatuur, al willen ze niet, ik denk dat het een kwestie van tijd is, maar dan moeten er wel genoeg klachten bij de ACM ingediend worden, anders gebeurt er niets.

Tonski, hier reageerde ik op. Moet ik daar zelf een Mediabox voor hebben? Sterker nog: het geldt voor iedere NL provider m.u.v. XS4ALL (nog!). Ze zijn allemaal als de dood voor een Provider gebonden hack...

Persoonlijk vind ik dat je vaak helemaal niet alles leest, maar gewoon letterlijk op iedere posting in ieder subforum reageert. En daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je onzin uitkraamt, maar dat je een posting triggervinger hebt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Tonski, hier reageerde ik op. Moet ik daar zelf een Mediabox voor hebben? Sterker nog: het geldt voor iedere NL provider m.u.v. XS4ALL (nog!). Ze zijn allemaal als de dood voor een Provider gebonden hack...

Persoonlijk vind ik dat je vaak helemaal niet alles leest, maar gewoon letterlijk op iedere posting in ieder subforum reageert. En daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je onzin uitkraamt, maar dat je een posting triggervinger hebt...

 

Van wat ik begrepen heb gaat de ACM er geen zaak meer van maken i.v.m. dat het wettelijk of Europees geregeld wordt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms lees je weleens verkeerd, gebeurd iedereen.. Zolang we netjes met elkaar communiceren is er niks aan de hand. Even goede vrienden...

 

Overigens kom ik door mijn werk met welhaast ieder denkbaar apparaat in aanraking, die bezit ik dan wel niet privé, maar moet er vaak zat op/mee werken zodat ik in elk geval wel over ervaring beschik... Zelf bezit ik talloze (test) ontvangers, Fritz!Boxen (nu de 7581), Fritz!Fon, een zolder vol museum materiaal...

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen, ik weet verder niet welke achterliggende gedachte aan deze discussie voorafgaan, maar ik reageerde puur op de topic/stelling "Mediabox Next ervaringen" omdat ik sinds ik de Mediabox Next heb er korte/kleine ervaring mee heb.

En deze vindt ik belangrijk om te delen, vooral zodat mensen een goede keuze kunnen maken of om de kwaliteit van iets te verbeteren.

Verder niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugkomende op je ervaring beste @Christiaan71, ik hoor inderdaad helemaal niets en wist niet eens dat er een "fan" in die Next zit.

Als die te horen is zou ik Ziggo maar eens bellen en een vervanging vragen. Want ook drie van mijn familieleden met de Next bevestigen mij dat er niets te horen is.

Let wel TV op Mute en vrouw is inkopen doen. :grin:

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...