Ga naar inhoud


ziggo mediabox next, ervaringen gevraagd.


blitz10

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Heb je de reden van het opzeggen nog terug gekoppeld aan Ziggo, en wat was hun reactie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ceesv zei:

Heb je de reden van het opzeggen

ik heb niet opgezegd.

Op 14-7-2021 om 08:58, Tonskidutch zei:

Misschien neem ik wel een CI+ van Ziggo voor in de TV en dump die NEXT op de post met het retour adres erop.

ik heb geen ander internet inclusief TV alternatief op locatie behalve starlink van Musk

 

die NeXT box gaat retour en ik downscale het TV abo en neem een CI-CAM voor m'n TV hetgeen ik al eerder schreef

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een open box hebt met een ongelimiteerde kaart is alles andere ‘slechter’. Als arme fUPC-er heb ik een Pace 7111 met Nagra kaart. Dat ding stast vanaf dag 10 in zijn doos in de kast…  Je kunt er niks mee (behalve TV kijken)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga even proberen of die oudere Panasonic TV (2013) dat CI+ cammetje ook kan gebruiken anders wordt het inderdaad een VU+ DVB-C

De vorige Smit van Vodafone Kabel Deutschland werkte ook prima in m'n Pan. Unpairen is overigens helemaal geen probleem.

 

The Last XL and the NEXT, tja het leek eerst zo voorspoedig te gaan.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook verschrikkelijk blij dat ik nog een Irdetokaart heb kunnen activeren. Is alweer wat jaren terug, maar de kaart werkt prima. Dochterlief woont inmiddels ook in oud Ziggo gebied en die heeft dus ook een Irdeto kaart…. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou plug en play was het niet helemaal, maar ik had ook een stomme fout in de AVreceiever setup van de AUDIO voor m'n Panasonic.

Ik kreeg verdomme geen geluid te horen

 

Nadat ik die had gevonden COAX moest OPT zijn wegens de sp-dif aansluiting was het geluid er weer.

Nadat ik de DNS van Ziggo ingevoerd had deed ook de Viera link het weer voor mijn Netflix.

 

Het beeld is via de TV tuner een heel stuk beter, echt en dat maakt heel vrolijk. 🌼

 

nu gaat die NeXT terug in de retourdoos

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Droevig om te vernemen dat het beeld van de Next bij jou zichtbaar slechter was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

Droevig om te vernemen dat het beeld van de Next bij jou zichtbaar slechter was.

 

Dat is niet zo vreemd ceesv. Zoals je wellicht wel weet zit er in een beetje moderne TV veel betere processing.

Dat geldt zowel voor het decoderen van de H264 stream als voor de scaler.

In ieder geval beter dan in zo'n simpel IP boxje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Panasonic TX-L42WT50E is nu niet de jongste (eind 2012) maar wel een van de best geteste uit zijn LCD concurrenten van die tijd.

Die Ziggo Next daar was ik in den beginne niet ontevreden over maar men heeft er mbt de firmware teveel aan gerommeld en het is nooit meer goed gekomen. Misschien lukt hun dat nog maar zonder een relevant UHD aanbod is die meerprijs voor je abonnement het niet waard.

 

IMG_0473.JPG

aangepast door Tonskidutch
plaatje erbij

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panasonic is mijn huismerk. Ik heb meerdere apparaten, o.a. een drietal onverslijtbare transistor radio's uit de jaren 70 die zowel technisch als fysiek nog steeds niet stuk te krijgen zijn als een full HD plasma TV van voor 2010 waar qua levensduur ook geen eind aan lijkt te komen (evenals de bijbehorende AB die evenmin stuk te krijgen is). 

Hiervoor had ik een breedbeeld Panasonic TV die ik uiteindelijk op mp heb gezet wegens aanschaf platte Panasonic maar die is ook na jaren gebruik  in wezen "in nieuwstaat" voor een habbekrats verkocht aan een student.

 

Panasonic was altijd onverwoestbaar. In  tegenstelling tot de weggooikwaliteit van veel andere merken (en soms zelfs van Sony).

 

On topic maar weer. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...