Ga naar inhoud


Terug naar fabrieksinstellingen lukt niet.


Wimo01

Aanbevolen berichten

Mijn VU+ zero4k loopt helemaal in de knoei.  Vti image is 14.0.3

Zenders komen van de ene op andere dag in een andere favorietenlijst terecht. En vanwaar die komen weet ik niet.

Zenders die helemaal niet meer te zien zijn.

Had al de laatste backup terug gezet maar daar zitten ook al een paar van die fouten in.

AB radio en TV toets werken ook niet meer. Met radio toets loopt alles opnieuw in de knoei.

 

Enfin, nu probeer ik daarstraks fabrieksinstelling terug te doen maar na een paar sec. krijg ik het begin scherm opnieuw voor de instellingen terug

maar dan blijkt ook VTI daar nog op te staan. Want die instelling is nog altijd als ervoor. Hoe kan dit?

En nogmaals naar fabrieksinstelling met OpenPLi 7.0 usb erin maar dat lukt helemaal niet omdat VTI daar nog opstaat.

Dan maar opnieuw VTI erin en opgestart en nu kan ik terug een fastscan doen en heb alle zenders terug. Radio zenders kloppen nog niet.

En mijn vraag, hoe komt het dat fabrieksinstelling maar half zijn werk doet?

Probeer met een volledige propere lei te beginnen maar.....

Eventueel met PLI OF terug VTI

 

En er is de vorige weken helemaal niets mee gebeurt want zijn maar een paar dagen terug thuis van Spanje

Heb eerst nog de update 14.0.3 nog gedaan.

 

 

 

aangepast door Wimo01
Foutje in tekst

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


gewoon een fresh flash via usb doen zonder restore en je bent weer netjes .Is nagenoeg hetzelfde als een factory reset

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die staat op usb, daarstraks gedownload.

Zal die morgen eens doen. De vrouw wilt nu kijken.

Maar die factory reset wil ik wel weten waarom die niet werkt.

Wilde ook weleens met PLI beginnen.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pli op stick en dat zou moeten werken.Heeft niks te maken met het image dat erop staat.Wel koud opstarten (met on/off knop).Wel zien dat er geen andere usb is aangesloten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Bellejt,

 

Ga dat ook zo eens proberen.

Kom hier zeker op terug.

Ben van plan om een 2° VU+ Zero 4k bij te kopen voor in Spanje.

En die kan daar blijven staan i.p.v. van dat M7 bakje. (maar heeft zijn dienst al wel bewezen ondanks alle negatieve commentaar)

Die voeding wordt een probleem. Wordt meestal een beetje rammelen met dat bakje om aan de praat te krijgen.

Bedankt

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carlo666

Had dat reeds gevonden via google

thx.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben hier nog even terug.

Sinds gisteren avond is mijn VU eindelijk een beetje terug op orde. maar wel nog met een paar fouten.

 

Had ook nog geprobeerd met PLI 7.0 maar die ging niet.

Vraag 1; Zou dan de PLI 6.2 wel kunnen werken?

Mijn Wifi stick is van VU maar die doet helemaal niks. Heeft   een tiental dagen geleden nog gewerkt. Update nog gedaan.

Maar daarna met alle problemen doet ie helemaal niks meer. Iemand een idee?

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Downgraden naar je oude, werkende versie?

Of overstappen naar VTi, dat is software speciaal voor Vu+ ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Het is met VTI dat ik nu die problemen heb. Die stond erop van in het begin.

Daarom overweeg ik om met PLI verder te gaan.

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn precies de problemen die je ondervind?

Heb hier 5 van die boxen en die werken prima... Het zóu een HW defect kunnen zijn..

Doe eens een lsusb met de VU+ WiFi stick (en maak een duidelijke foto). Haal de VU+ WiFi er uit en doe nog eens een lsusb. Vergelijk de uitvoer van die 2.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen chinees aub.

Leg eens uit.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via telnet kun je commando's geven. Het commando lsusb doet een scan van de usb poorten. Ben je met telnet niet bekend, doe het dan met de OScam WebIF. Overigens werkt het laatste uitsluitend als je een smargo compatibele OScam binary hebt geïnstalleerd.

Overigens geef je niet aan WELKE problemen je ondervind! Maakt het zoeken/oplossen een stuk eenvoudiger...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

Probleem1= opgelost. Heb terug verbinding met de WIFI  usb stick.

 

Probleem 2,

Op 31-5-2019 om 18:14 zei Wimo01:

Mijn VU+ zero4k loopt helemaal in de knoei.  Vti image is 14.0.3

Zenders komen van de ene op andere dag in een andere favorietenlijst terecht. En vanwaar die komen weet ik niet.

Zenders die helemaal niet meer te zien zijn.

Had al de laatste backup terug gezet maar daar zitten ook al een paar van die fouten in.

AB radio en TV toets werken ook niet meer. Met radio toets loopt alles opnieuw in de knoei. 

 

Sinds 1° gebruik kon ik schakelen tussen via AB tussen radio en TV

Na het flashen (een paar keer) en een zoveelste fastscan heb ik nu sinds gisteren opnieuw alle zenders( Radio en TV) in een aparte lijst staan.

Schakelen tussen zenders (radio en TV) werkt nu opnieuw.

 

Alleen het probleem nu is dat wanneer de VU wordt uitgeschakeld als er een radio zender opstaat er de volgende opstart opnieuw een TV kanaal speelt. Ik verwacht toch dat de radio zender terug zou afspelen.

 

 

aangepast door Wimo01
Stukje tekst aangepast

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet ergens een instelling zijn want ik heb hier openvix en die start steeds op het laatst gekozen kanaal.Of dit tv of radio is speelt geen rol.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...