Ga naar inhoud


Media-akkoord: publieke omroep tot 20.00 uur reclamevrij


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op 7-6-2019 om 09:31 zei Emekli:

Er zijn 12 provincies, met totaal 13 regiozenders.

....

 

En dat is echt flut.

Volgens mij zijn er 12 provincies, waarvan 1 meer dan 3 regiozenders heeft die de andere 11 als landelijk moeten zien.

Die 13 die jij bedoelt vallen daarbuiten. De meeste daarvan zijn trouwens radiostations met slechts een camera in de "studio" waar mensen verveeld heen en weer lopen.

 

Als het echt wat moet worden met de publieke omroep moeten ze gaan verhuizen naar Roodeschool of Delfzijl. Dan zien de "landelijke" BN'ers en politici op hun dagelijkse PR-reisjes ook nog eens wat er buiten hun regio speelt.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 5-6-2019 om 17:37 zei Sprietje:

De regeringscoalitie heeft een deal bereikt over de toekomst van de publieke omroep. Besloten is dat de publieke omroepen tot acht uur ’s avonds reclamevrij worden. Ook de websites worden reclamevrij. Dat kost samen 60 miljoen euro. Het Rijk gaat 40 miljoen euro betalen. De rest moeten de omroepen betalen door in eigen vlees te snijden. De NOS en NTR zullen gaan fuseren.

Aspirant omroepen hoeven straks geen 150.000 leden te hebben om in het bestel te mogen blijven, maar slechts 50.000.

 

 

En na 20:00 worden we xtra volgepompt met reclame???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netflix blijft nog steeds nummer 1 om te kijken hier dan

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

zo ernstig is het niet, dat de netflix kijker een ongeïnformeerde kijker zou zijn

met respect beste Johnno

 

Begrijp me niet verkeerd, Tonskidutch, ik heb niets tegen Netflix of de Netflix kijker. Maar er zijn nogal wat mensen die zelf toegeven alleen daar nog maar naar te kijken. En dat vind ik eerlijk gezegd wel een ernstige zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei johnno:

Begrijp me niet verkeerd, Tonskidutch, ik heb niets tegen Netflix of de Netflix kijker. Maar er zijn nogal wat mensen die zelf toegeven alleen daar nog maar naar te kijken. En dat vind ik eerlijk gezegd wel een ernstige zaak.

Ik ben het met je eens dat de vervlakking met dit regeringsbesluit in ieder geval geen tegengas krijgt.

 

Echter, de centrale vraag - ook gesteld door de EO bij monde van Arjan Lock - blijft onbeantwoord: voor welk probleem is het ombatterijen van NPO3 naar NPO3-Regio eigenlijk een oplossing?  Er is al genoeg Regio tv.

 

Slob heeft niet vraag tot nu toe niet beantwoord. Misschien wel omdat hij te weinig van omroepzaken af weet om er zelf een zinnige visie op te hebben.  

 

Het regeringsbesluit rammelt in ieder geval aan alle kanten, en Slob zegt er weinig over. En wat hij zegt, komt niet erg bevlogen over. 

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei johnno:

Begrijp me niet verkeerd, Tonskidutch, ik heb niets tegen Netflix of de Netflix kijker. Maar er zijn nogal wat mensen die zelf toegeven alleen daar nog maar naar te kijken. En dat vind ik eerlijk gezegd wel een ernstige zaak.

Ik vind het niet zo ernstig, met al die herhalingen, reclames en herhalingen, kunnen we het hier best met 4 zenders doen, als ze het een beetje inhoud geven, ned1, 2, en 3 en een film kanaal.

Kunnen ze niks fatsoenlijks op die tv gooien, dan blijf ik inderdaad netflix kijken en de film kanalen, zolang ze reclame vrij blijven...

Anders word het toch weer zoeken naar iets anders.

Als het nu vrij te ontvangen tv was, gooi daar dan wat reklame in, maar als je er geld voor moet betalen, MOET het wel reclame vrij zijn.

En wat er in de echte wereld gebeurd is jaren bekend...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei alias haha:

En wat er in de echte wereld gebeurd is jaren bekend...

Dat is nou juist niet het geval. Lees de fora eens waar mensen op reageren over politieke zaken en leg de reacties eens naast de harde feiten. 

 

De sociale media spelen een sleutelrol in de meningsvorming. Helaas zijn veel posten gebaseerd op de "waan van de dag". En op veel op emotie. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling.    

 

Was het maar waar dat alles in de wereld "jaren bekend" is. Ik ben eerder beducht voor het korte-termijn geheugen van veel mensen.

En voor het feit dat men vaak geen historisch perspectief meer heeft. Dus "leren van fouten" van eerdere generaties is er niet veel meer bij.

De Tweede Wereldoorlog wordt bijna als "stoffig" ervaren. En juist daardoor zie je momenteel  misschien wel opnieuw dingen gebeuren waarvan we de mogelijke afloop zouden moeten kennen.

Helaas zijn er inmiddels bijna geen overlevenden meer uit die tijd die ons nog kunnen waarschuwen.Ik zou er haast aan willen toevoegen: Dat is duidelijk te merken.

 

Ziehier een taak van een PO.

De afgelopen maand zond de VRT een 2-delige documentaire uit over de Hitler Jugend. Een toonbeeld van hoe brainwashing werkt.

Hoeveel keken ernaar en zien parallellen met vandaag ?   

 

NPO3 kan veel bijdragen aan een stukje bewustwording bij onze jeugd. Doet dat ook, naast vertier. Kijk maar welke dagelijkse series erop worden uitgezonden. 

Een NPO3-Regio is m.i. een afleidingsmanoeuvre richting latere opheffing.

 

Geen visie. geen verantwoordelijkheid bij deze minister. Met name bij deze minister met zijn achtergrond had ik meer diepgang verwacht.  

Terwijl de taakomschrijving van een PO juist in deze tijd voor het grijpen ligt.

 

En laat die reclame tot 20.00 uur er desnoods maar gewoon in. Ik denk dat het "brainwashing" argument een drogreden is.

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reclamevrij tot 20.00 uur zou "beschermend" zijn voor de jeugd. Gelegenheidsargument?

Die jeugd raakt tegelijkertijd NPO3 kwijt! Waar kijken ze dan nog naar?

 

Vervolgens moet er door de NPO ook nog 20 miljoen worden bezuinigd. Dus ook op jeugdprogramma's.

 

Hoezo "versterking PO"?

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...