Ga naar inhoud


HD+ module CI+ en smartcard op de VU+ Ultimo4k met VTI


Hoogie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

OK... ik heb VTI...  maar ik heb nog even voordat ik dan ofwel ga opwaarderen of een HD04 kaart koop...

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige

Die uitspraak doe ik uit compleetheid zodat je niet verrast wordt ALS het je gebeurd. De info komt uiteraard van gebruikers van het officiële VU+ board en gold ten tijde van de 11344 versie. Inmiddels zitten we op 11522 en in die tijd zijn er uiteraard fixes aangebracht. Het wil dus niet zeggen dát het nu nog voorkomt.. Ik heb hem nu zoals gezegd ruim 3 maanden en geen enkel probleem met mijn HD04.

Getest in een VU+ Zero 4K, een DM525-Combo en een DM8000. OScam homesharing werkt prima en zelfs Gbox sharing met rete-snelle response tijden van 50 msec..

Gbox is ook een softcam, dus een CI+ module aanschaffen is niet noodzakelijk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Mimisiku! Ik begrijp het.

Ik hoop dat je tegen eind juli nog steeds foutloos draait met je HD04 kaart... Dan denk ik dat ik het wel aandurf om de HD04 te kopen als ik die in een aanbieding vindt...

Ik weet even niet op welke versie van OSCAM ik draai... wordt dat automatisch bijgewerkt bij een update van VTI of niet, ik weet het even niet... Maar ik zal er eens naar kijken of ik hem kan updaten...  dan is dat al gebeurd tegen dat het HD04 experiment hier van start gaat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Mimisiku:

Inmiddels zitten we op 11522 en in die tijd zijn er uiteraard fixes aangebracht.

 

Die versie kan ik niet vinden bij VTI...  de laatste versie is 11517, en ik zie dat ik daar nu mee werk. In het lijstje geinstalleerde cams staat ook nog de oude versie, maar het groene vinkje staat bij 11517... ik denk dus dat de oude in principe verwijderd mag worden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku, interessant verhaal HD04 kaart met OScam! Waar haal ik de versie van OScam die je gebruikt? Of kun je mij die binary in een PB sturen? Heb wel de ARM versie nodig

 

Groet

Daf_driver

aangepast door daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de OScam gewoon vanuit de VTi feed.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

   Dat wordt dan VTi erop zetten :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Mimisiku:

Ik heb de OScam gewoon vanuit de VTi feed.....

Vreemd dat ik dan blijkbaar niet verder dan 11517 zie...

(maar misschien doe ik wel iets fout, ik weet het niet)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is op het VU+ forum een aparte subgroep waar de OScam binaries worden aangeboden... Deze werken in ieder geval op de VU+ serie..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Voor de Oscam direct van de VTi Feed is het toevoegen van keys niet nodig (normaal ook niet voor de laaste versie 11517, aangezien er ook geen enkele melding gekomen is van gebruikers de laatste weken in het VTi Forum waarbij de HD04 plots niet meer werkt na het updaten van Oscam is dit niet het geval), voor zelf gecompileerde oscam waarbij je die dingen niet hardcoded wel.

 

Wat betreft de HD04: er zijn nog steeds gebruikers die problemen melden met het "uit sync" geraken, ook mt de nieuwste versie van Oscam. Oplossing is dan Gbox starten, wachten tot het weer werkt en Oscam herstarten. Dit is een probleem dat dan sporadisch op kan treden...sommigen hebben er meer last van, sommigen minder, een fix wat betreft het probleem is nog niet aan Oscam toegevoegd. (Indien toch mag je me gerust op de changelogs wijzen)

 

De HD01/02/03 kennen die probleem niet, en zou daarom proberen een van die kaarten te bemachtigen.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een werkende HD02 en tenzij ik voor einde juli lees dat de problemen opgelost zijn, waardeer ik die gewoon op...

Die kaart werkt sinds einde juli van afgelopen jaar...

Tegen die tijd kom ik nog wel terug op de vraag... Je kan blijkbaar zo nu en dan HD04 kaarten met korting kopen... en dat zou dan mooi meegenomen zijn... maar om daarvoor problemen te krijgen, is het niet echt waard natuurlijk.

Als ik op de HD04 geen uiterste gebruikdatum zie staan, mag ik er waarschijnlijk wel van uitgaan dat de kaart gewoon houdbaar blijft (het kijktegoed dan)?

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...