Ga naar inhoud


Google Nest hub en Homey


Aanbevolen berichten

Geïnspireerd door het slimme huis filmpje op Hardware.info heb ik besloten mijn eerste stappen te zetten in de wondere wereld van domotica.

 

Ik heb een Google Nest hub (met gratis Google home mini) en een Homey (met gratis Scene controller) aangeschaft. De achterliggende reden is dat mijn partner door MS niet alles meer even makkelijk kan doen. In de toekomst denk ik dus aan bedienbare gordijnen en zonwering. Om te beginnen wil ik beide apparaten eerst los van elkaar gebruiken. De Homey laat ik dan mijn klikaanklikuit schakelaars en dimmers bedienen. Daarnaast heb ik nog een Fibaro bewegingscensor.

 

Ik wil vooral in één keer goed beginnen vandaar deze vraag.

De Google apparaten draaien op een Google account. Die hebben we natuurlijk beiden. De vraag is echter of het niet handiger / verstandiger is om voor het hele domotica gebeuren een nieuw Google account aan te maken? Een huis account zeg maar.

 

NB: Het gaat hierbij niet om privacy. Door je IP adres weet Google evengoed wel alles aan elkaar te koppelen.

 

Iemand hier ideeën over?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Get a life!😡

 

Neem nou gewoon een facebook account, kan je daar verder mekkeren.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Psychosammie:

Die hebben we natuurlijk beiden. De vraag is echter of het niet handiger / verstandiger is om voor het hele domotica gebeuren een nieuw Google account aan te maken? Een huis account zeg maar.

ligt een beetje aan JULLIE discipline inzake wachtwoord en aanmeldgedrag?

je moet immers met dat account dan bewust aanmelden opdat je toegang hebt tot je nest

ik heb er een extra voor  mezelf aangemaakt onder windows met de geïnstalleerde cortana en googleaccount , op de pC, want daarmee kan ik middels spraakbesturing heel wat regelen in huis en via google assist op android kan ik ook op de telefoon die spraakbesturing gebruiken

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

ligt een beetje aan JULLIE discipline inzake wachtwoord en aanmeldgedrag?

je moet immers met dat account dan bewust aanmelden opdat je toegang hebt tot je nest

 

Ja, dat is precies waarover ik dus twijfel. De Nest hub is aangemeld met het "huis" account. Onze telefoons zijn aangemeld met onze privé accounts of meestal helemaal niet aangemeld.Ik kan me voorstellen dat je voor het configureren van die Nest hub wel met je telefoon aangemeld moet zijn op het "huis" account maar voor gewoon gebruik zou het moeten werken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Psychosammie:

Geïnspireerd door het slimme huis filmpje op Hardware.info heb ik besloten mijn eerste stappen te zetten in de wondere wereld van domotica.

 

Ik wil vooral in één keer goed beginnen vandaar deze vraag.

De Google apparaten draaien op een Google account. Die hebben we natuurlijk beiden. De vraag is echter of het niet handiger / verstandiger is om voor het hele domotica gebeuren een nieuw Google account aan te maken? Een huis account zeg maar.

 

NB: Het gaat hierbij niet om privacy. Door je IP adres weet Google evengoed wel alles aan elkaar te koppelen.

 

Iemand hier ideeën over?

In de homey kan je een flow instellen, rolgordijn of rolluik, welke je op een bepaalde tijd omhoog of omlaag laten gaan, bij de somfy ook naar de eventuele MY stand, zelfs op temperatuur.

In mijn flow bij zonsopgang 39 minuten later het rolluik omhoog, dit kan tot + of _ 60 minuten om het in de zomer en winter op een redelijke tijd met open en sluiten te bedienen (omhoog of omlaag laten gaan).

 

Zo zijn er meerdere schakelmomenten mogelijk, dit kan ook gebruikt worden voor de klik aan klik uit (kaku) schakelaars.
Wel even de goede apps installeren en op de community kan je, bij interesse serieuze vragen stellen en krijg je daar "goede" antworden op.

Met deurbelcamera en telegram erbij krijg je een photo op je telefoon van de geen die er aanbeld, bij goede instellingen.

flow-1.PNG

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

@catw
Eerst maar eens uit de doos halen en de kaki schakelaars instellen. We hebben Somfy rolluiken dus ik kom nog wel eens bij je terug :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn ervaring met KAKU is wat bereikbaarheid niet al te best.

Ik ben inmiddels bijna geheel overgeschakeld naar alles Wifi

middels ESP-tjes.

 

Voor rolgordijnen heb je dan wel een 2-switch schakelaar

nodig om één rolgordijn aan te sturen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 kaku schakelaars en die doen het vooralsnog prima met Homey.
Voor gordijnen en zonwering denk ik meer aan Forest en Luxaflex.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...