Ga naar inhoud


display VU+ Uno 4K-UHD SE


Martin1946

Aanbevolen berichten


dat ligt aan de skin die je in het image hebt geselecteerd

en alsmede hoe je LCD4LINUX hebt ingesteld

welk image en welke skin gebruik je

je kunt via het webinterface van je receiver de LCD4LINUX instellingen bekijken

indien je dat in het verleden al eens hebt gedaan wordt het eenvoudig om ook de zenderpicons / logo's te vertonen

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste regel van het bovenstaande antwoord is de crux...

Als je de LCD4LINUX instellingen niet eerder hebt gewijzigd dan is het wijzigen daarvan niet zo simpel.

 

Ik heb in de bijlage een LCD4LINUX configuratie geplaatst welke het zender logo wel weergeeft.

Ik weet alleen op dit moment de naam van de map niet waar die ingezet moet worden want ik heb nu geen VU+ UNO 4K ter beschikking maar dat zullen andere leden vast wel kunnen opgeven.

lcd4config.rar

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst is het wel noodzakelijk dat je contact weet te leggen met de VU+

en in dit geval het best met het programma DCC_E2 zo te downloaden de laatste versie staat bovenaan http://www.bernyr.de/dcce2/index.html

dan moet je hetgeen Jürgen aanleverde uitpakken op een map op de pC en met DCC_E2 / ftp naar het pad /etc/enigma2/

hier een en ander voor VTI als leesvoer

 

als Jürgen een zip zou hebben aangeleverd is elke basic Windows gebruiker sneller klaar

het ipadres van de VU+ moet je even in je netwerk instellingen op je VU+ nakijken

want dat moet in DCC_E2 ingevoerd worden met het root paswoord

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheelt het display van de uno 4k se van de ultimo 4k?

Want in principe hoef je toch niet in lcd4linux te gaan wijzigen als je VTI hebt op je receiver?

 

De picons moeten de goede naam hebben, en moeten met bv filezilla in deze directory komen /usr/share/enigma2/picon

 

Het Picon van ZDF HD krijgt de naam : 1_0_19_2B66_3F3_1_C00000_0_0_0.png

En als je dat dan in de genoemde map plaatst, zou je zowel in de zenderlijst als op het display dit picon moeten zien...

 

1_0_19_2B66_3F3_1_C00000_0_0_0.png.4d5de53aa7b3137b788d9815d5b4433f.png

 

Deze wijsheid heb ik uit de wiki van het duitse vuplus forum... : https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Picon

Blijkbaar zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, maar zo werkt het bij mij

Als je bovenstaand picon met bv filezilla, of een gelijkaardig programma in de aangegeven map plaatst, zou het voor deze ene zender moeten werken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet wel alles na de flash en installatie ook nog een en ander zodanig instellen dat dit vergelijkbaar is

expert mode voor de menu's als eerstes inschakelen

je moet het gebruik van picons / zender logo's dus ook mogelijk maken in je instellingen voor TV

 

17 minuten geleden zei Sverige:

Scheelt het display van de uno 4k se van de ultimo 4k?

maar tussen Ultimo 4K en Uno 4K zijn er wel verschillen betreffende de lcd4linux config onder het VTI image!!!

aangepast door Tonskidutch
nog

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dat wist ik niet.

Ik heb nooit iets aangepast in lcd4linux... Het werkte bij mij gewoon met de standaard instellingen.

 

Ik hoop in ieder geval dat Martin het werkend krijgt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...