Ga naar inhoud


Geen HDMI signaal meer


MR_B

Aanbevolen berichten

Ik had een 3 jaar oude zero, die had plots geen HDMI signaal meer. Toen een Zero4k gekocht, slechts 2 maanden in gebruik. Nu weer hetzelfde probleem. Box start wel op en is via webinterface te benaderen. Ook andere TV en andere HDMI kabel geprobeerd. Geen HDMI signaal.

 

iemand suggesties ?

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan je de box opnieuw flashen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, misschien toch een hardware probleem?

Of toeval en 2 keer in een paar maanden je HDMI uitgang defect?

Of een potentiaal verschil tussen je tv en box welke je HDMI uitgang opblaast?

Of toch 2 defecte kabels?

 

Heb je de HDMI stekker diep genoeg in je ontvanger en TV gestoken, soms lijkt hij diep genoeg te zitten, maar maakt dan toch net geen contact?

 

Heb je eventueel een andere HDMI bron, bijvoorbeeld een laptop waarmee je de kabel en TV kan testen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een solo 4k die al weer enige tijd zonder problemen aan een OL OLED hangt.

Ik heb ook nog nooit een HDMI ingang of uitgang kapot gehad.

 

Maar wanneer er grote potentiaal verschillen staan tussen verschillende apparaten kan ik mij voorstellen dat de hardware kapot kan gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei alias haha:

LG TV toevallig?

Nee Samsung

 

22 uur geleden zei Tonskidutch:

MR_B

gaat die hdmi via een Audio Video Receiver naar de monitor out (dus naar de TV) ???

druk maar eens op de TV toets AV en dan de HDMI waar de Zero op staat

Er zit een losse box bij van Samsung.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien iets mis met de hdmi kabel?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 een samsung connectbox...

 

Iedereen wil graag alle randapparatuur op z’n TV aansluiten. Maar niemand wil die warrige troep aan kabels zien. Gelukkig is er de One Connect Box van Samsung, waarmee je afrekent met al die lelijke kabels rond je smart-TV. Eén kabel verbindt de TV met de One Connect Box. Deze ‘slimme box’ bevat zelf een groot aantal aansluitingen om je randapparatuur op aan te sluiten. Zo kun je alles gemakkelijk buiten het zicht houden en hoef je nooit achter de TV te kruipen om een apparaat aan te sluiten.

aangepast door youriy
  • Haha 1

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als we de HDMI 2.0 kabel hebben vervangen en daarmee getest en er is nog steeds geen beeld, kan het zijn dat iets van de video audio settings pardoes aangepast zijn

die krijg je niet zonder opnieuw flashen op de default

dus nog eens flashen

als de instalwizard dan zichtbaar op tv komt is het niet de VU+ZERO4K maar een foutje in de instellingen

 

en daar aan denkende, kun je het ook via ethernet webinterface eens bekijken voor je gaat flashen want daar kom je ook bij de TV instellingen van de receiver

 

ps het webinterface oproepen gaat gewoon door het IPadres in de webbrowser van de pC in te voeren

kaal nummers met punt

indien je dat adres niet weet kijk je effe op je router (webinterface / network) wat het adres is van de ZERO4K

192.168.178.xxx

aangepast door Tonskidutch
tovoeging ter verduidelijking

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de resolutie een mogelijk probleem? 

Zijn zowel de tv c.q. connectbox als de Zero 4K box op HDMI instellingen op de juiste doorvoer ingesteld. 

Instellingen in het TV menu op UHD staan op 

De HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Uit, biedt ondersteuning tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl
de HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Aan ondersteuning biedt tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2.
 

Kan ook met de signaal recht doorgifte te maken hebben het bekende HDCP 2.2 verhaal.

Ook kunnen niet alle 4 HDMI aansluitingen, van de eerdere versies van de connect box de juiste hoogwaardige (lees4K UHD) signalen doorgeven. 

Bij de afbeelding hierboven betreft het zo te zien een nieuwere versie, zouden alle 4 HDMI poorten gewoon moeten werken. 

 

https://www.homecinemamagazine.nl/2014/02/geen-beeld-audio-via-hdmi-zo-kun-je-het-probleem-oplossen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...