Ga naar inhoud


Canaldigitaal UHD, CI+ Slot en 4k Receiver


Eveneenvraagje

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

ik heb een vraagje betreffend UHD ontvangst van Canaldigitaal. Op deze pagina staat beschreven dat men een CI+ slot van CD moet kopen en deze in een TV met DVB-S2 tuner moet duwen.

Nou heb ik toen een UHD TV met DVB-T maar geen DVB-S2 tuner gekocht en heb sindsdien altijd met een externe receiver HD kanalen van CD zitten kijken.

 

  • Heb ik voor UHD Kanalen behoefte aan een CI+ slot met geintegreerde kaart?
  • Moet ik erop achten dat een 4k receiver  absoluut een CI+ slot opwijst of kan dit ook een normaal CI slot zijn?
  • Heb ik überhaupt behoefte aan een CI slot als ik een 4k receiver heb met een normale smartcard?

 

Ik weet namelijk niet precies wat ik moet kopen omdat ik zoveel weersprekende informatie overal zie.. 🙄 Momentaan zit ik op een simpele HD receiver zonder CI slot te kijken. Ik zit in het buitenland en heb een normaal CD Basis HD abonnement.

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
35 minuten geleden zei Eveneenvraagje:

Heb ik überhaupt behoefte aan een CI slot als ik een 4k receiver heb met een normale smartcard?

De 4k programma's van Canaldigitaal worden niet vrij geschakeld met een gewone kaart.

Dat werkt alleen met het CI module met ingebouwde softcard.

 

De Duitse HD+ UHD programma's worden geleverd met een losse kaart en een HD+ module, welke in ieder geval op dit moment werken in mijn Vu+ Solo 4k.

De HD+ kaart zou ook werken met bepaalde softcams en de nodige instellingen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat standaard UHD ontvangst nog enkele jaren op zich laat wachten, 70% van de zenders zijn nog altijd in SD en zoals je vaak leest wordt alles voor iedereen al te duur. Laat ze eerst maar eens de financiele problemen oplossen alvorens 4K door je strot te drukken.

 

Bij Canal Digitaal ziet ik niet zo snel UHD verschijnen en gelukkig maar want het zou de abo´s onbetaalbaar maken.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

De 4k programma's van Canaldigitaal worden niet vrij geschakeld met een gewone kaart.

Dat werkt alleen met het CI module met ingebouwde softcard.

 

 

Dus in ieder geval een CI+ Slot van CD kopen.

Maar moet de receiver ook een CI+ slot hebben of is een normaal CI slot al voldoende?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment is het CI+ gedeelte nog niet echt in gebruik, maar ik kan niet in de toekomst kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Eveneenvraagje:

Dus in ieder geval een CI+ Slot van CD kopen.

even ter correctie

 

een CI+ Slot is hetgeen waar de CI+ Cam in moet en dat insteek Slot kun je in veel enigma2 receivers vinden (als TV's en pC's)

eigenlijk is het een pcmcia slot welke op wikipedia met uitleg staat

 

( die CI+ kan de receiver gebruiken mits die ook het CI+helper plugin werkzaam heeft )

 

je koopt dus een alternatieve receiver die een CI+ Cam van Canal DIGITAAL kan gebruiken door de standaard pcmcia = CI Slot

 

het pcmcia slot is niet veranderd voor en na CI+ en kun je dus gebruiken voor de oude CI_Cam en de nieuwe CI+Cam

de firmware op de CI Cam (zo heet zo'n ding) en in dat pcmcia insteek slot past is dus altijd afhankelijk van het soort receiver / pC of TV 

 

nog even m.b.t. CI+ dat is ingeschakeld voor bepaalde commerciele zenders inzake vooruitspoelen van opnames

aangepast door Tonskidutch
nieuwe

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...