Ga naar inhoud



Martin1946

Aanbevolen berichten

En wat dacht je van deze?

KSP2FRPP 2 Way F Type Splitter 5-2400 MHz Reverse Power Pass

Frequency Range (MHz)

Insertion Loss (dB)

Return Loss (dB)

5-40

≤4.0

≥10

40-1000

≤4.5

≥10

1000-1750

≤5.0

≥10

1750-2400

≤5.5

≥10

2-way splitter reverse power pass.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat gebruik ik als ik twee (of meer) ontvangers op één draaibare schotel (via v-box) wil aansluiten?

Uiteraard is gelijktijdig kijken niet mogelijk, maar dat je niet steeds de kabel hoeft om te pluggen.

Eventueel dat één receiver prioriteit heeft (waar je mee opneemt bijvoorbeeld).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

En wat dacht je van deze?

KSP2FRPP 2 Way F Type Splitter 5-2400 MHz Reverse Power Pass

 

Dat is bijzonder: de reverse power pass splitter bestaat dus echt! Die had ik nog nooit gezien. :)

 

citaat uit de catalogus:

The KSP2FRPP & the KSP4FRPP have been specifically designed for use in a multistacker system. These splitters pass power from the input port to the output ports, which allow the active taps to be power remotely. The other splitters pass power in the traditional configuration, which is from the output ports to the input port.

 

 

@Alex1970 :

Dat kan inderdaad goed met een priority switch.

Ik heb de schakeltransistor van een antieke priorityswitch (toen geheten analog-digital-switch, als ik het mij goed herinner) een keer opgeblazen met een motoraansluiting, maar ik neem aan dat moderne priorityswitches de motorstroom gewoon aankunnen. En jij hebt een V-Box, dus dan speelt dat helemaal niet.

 

Wil je wel tegelijkertijd met twee receivers kijken naar één satelliet, maar met maar één receiver tegelijk in de motor-control, dan is eventueel ook een setup met een twin-LNB mogelijk.

Beide receivers moeten dan met een power pass both ways splitter (of dus een reverse power pass splitter, of een Spaun UniTap) motor- en LNB pad splitsen. De twee motor-paden dan via een priority switch naar de motor. En de twee LNB-paden naar de twee uitgangen van de twin LNB.

Dan kan je dus ook met de 'slave'-ontvanger naar de motor-satelliet kijken, ook bijvoorbeeld een ander kwadrant dan de 'master'. En als de 'master' uit is, heeft de slave weer volledige motor-control.

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi hè, en opblazen zul je deze niet snel. Hij kan maximaal 2 Ampère hebben. Nou dan heeft je ontvanger al lang de geest gegeven want die kunnen meestal niet meer dan 400 of 500 mA hebben. Ook in de kwaliteit heb ik wel vertrouwen gezien het programma wat ze aanbieden. Het is in ieder geval geen goedkope Chinese meuk maar komt uit Australië . Het merk is me niet onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, de eerdergenoemde S-222 kost $1.11 op het internet, en die diodes in de KSP2FRPP heb je niet echt nodig in de genoemde setup.

 

Ik neem aan dat in de S-222 gewoon een combinatie van spoeltjes, weerstanden en condensatoren zit, die vermoedelijk ook een aardige stroom aankan. De halfgeleiders zijn natuurlijk doorgaans de kwetsbare delen, in zo'n splitter.

 

Mooiste oplossing lijkt mij persoonlijk eigenlijk de UniTap, ervan uitgaande dat het HF-signaal in het hoofdpad dan zo min mogelijk te leiden heeft onder de 'tap' van de 22kHz voor de motor.

Maar ik heb dat nooit gemeten gezien. En mijn 5-1000 MHz splitter doet het dus ook prima....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...