Ga naar inhoud



Martin1946

Aanbevolen berichten

Hallo

Een vraag ik heb een disqc swith met 4 uitgangen daar heb ik 3 lnb's op aangesloten en dat werkt perfect,  nou heb ik ook nog een rotor met schotel over kan ik die op de 4e uitgang aansluiten en gaat dat werken en hoe doe ik dat met instellen .

Ik draai open pli.

 

Groetjes 

Martin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


op de switch op de uitgang (4de voor jou) voor je rotor gewoon rotor kiezen en je usals ingeven.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogal gebruikelijk is ook de aansluitvolgorde receiver - motor - disqc switch - LNBs.

Dan gaat er minder stroom door de switch (geen motorstroom).

 

Ik heb zelf (om praktische redenen) de motor op een afsplitsing:

receiver - splitter ---- één kant naar de motor (2e aansluiting op de motor blijft dan leeg);

                               \--  andere kant van de splitter naar de diseqc switch + LNBs.

(Moet natuurlijk wel een splitter zijn met power pass both ports, both directions!)

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A33, wat voor splitter wordt er in jouw situatie gebruikt?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het me goed herinner een splitter die eigenlijk alleen voor 5-1000 MHz bedoeld is. :)

Maar hij werkt totnutoe prima (al ruim een half jaar, gok ik).

En zo'n splitter gaat denk ik beter om met verdeling en impedantieverschillen dan een ordinair T-stuk.

 

Ik zal een keer bij mijn schotel moeten gaan kijken naar een typenummer; is dat waar je naar vraagt?

 

Ik schreef: (Moet natuurlijk wel een splitter zijn met power pass both ports, both directions!)

Natuurlijk hoeft de power pass feitelijk niet in twee richtingen te gaan, maar ik ken geen splitters met diodes de 'goede' kant op voor deze opzet. Om een splitter te vinden die in ieder geval de goede richting heeft, kies je dan dus het beste één die in beide richtingen de spanning doorgeeft.

Wat ik aan splitters heb liggen komt allemaal van de kringloop, en dat type van 5-1000 MHz was geloof ik de enige die ik had liggen met power pass both directions...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, a33 zei:

Als ik het me goed herinner een splitter die eigenlijk alleen voor 5-1000 MHz bedoeld is. :)

Maar hij werkt totnutoe prima (al ruim een half jaar, gok ik).

En zo'n splitter gaat denk ik beter om met verdeling en impedantieverschillen dan een ordinair T-stuk.

 

Ik zal een keer bij mijn schotel moeten gaan kijken naar een typenummer; is dat waar je naar vraagt?

Ja daar ben ik benieuwd naar, wellicht ook iets voor mijn mogelijkheden, kijken wanneer het goed  weer is!

👍 waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2-way splitter die ik gebruik is de König FC-2SPLT-KN, inderdaad officieel voor 5-1000 MHz.

 

Met google is hij nog gewoon te vinden, zo te zien.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Sprietje, die van jou werken allemaal niet in de bovenbeschreven set-up.

Het moet immers power pass both ways zijn, op beide poorten.

Zie mijn eerdere posts, hierboven.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom eigenlijk al dat gedoe.Heb een opstelling gewoon decoder - disecq - motor- lnb al 12 jaar werkend zonder enig probleem.Een goede disecq moet dit aankunnen bij een degelijke motor

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@waterpas :

 

FYI: Ik vond nog een oude post over passende splitters in deze setup, van Spaun: https://www.satellites.co.uk/forums/threads/methods-to-move-a-diseqc-motor.170671/#post-1002777

 

De UniTap zou goed moeten zijn (een tap), en de VBE-2P splitter (en dus niet de 2PD). En die gaan wel tot boven de 2000 MHz, als ik het wel heb.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Deze dan.

 

Ja, zo op het oog zou deze S-202 inderdaad power pass in twee richtingen moeten hebben, op beide poorten. 

 

Ook de Dynaflex S-222 heeft dat, zo te zien; die zit dan in een 'non-industrial body', en is weer wat goedkoper.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...