Ga naar inhoud


uitlijnen


zuul

Aanbevolen berichten

Er hangen toch geen takken in de weg,

 

denk eraan dat de schotel niet recht vooruit kijkt maar schuin naar boven.

 

er bestaan apps , waarop je kan zien waar de satelliet hangt.

Als je dan met de smartphone achter de schotel gaat staan zie je of er wat in de weg hangt.

 

mvg

 

MVg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


aan de diseq instellingen ben ik niet geweest, zo te zien klopt het toch?  astra 1 staat op A  en 3  op B.

ik kijk morgen eens naar die bout  maar er zit toch speling op die arm.ik maak dan ook een fotootje van die kabel

of de schotel vervrongen is kijk ik morgen ook eens.

 

dank voor alle sugesties

 

nee   er hangt echt niets in de weg,  alleen de Watervlietse vlakte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, zuul zei:

aan de diseq instellingen ben ik niet geweest, zo te zien klopt het toch?  astra 1 staat op A  en 3  op B.

ik kijk morgen eens naar die bout  maar er zit toch speling op die arm.ik maak dan ook een fotootje van die kabel

of de schotel vervrongen is kijk ik morgen ook eens.

 

dank voor alle sugesties

 

nee   er hangt echt niets in de weg,  alleen de Watervlietse vlakte...

Ik zie toch iets anders?  A1...B en A3 Uni LNB1 ? Maak nog eens een foto van uw huidig scherm!

aangepast door oble
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het beeld van de diseqc-instellingen niet het juiste aan geeft klopt maar zuul schrijft in zijn eerste bericht:

"dus ik heb nu heel goed beeld maar af en toe blijft het beeld stilstaan-bij de ene zender wat meer dan bij de andere- en dat is best irritant.

de sterkte staat zo ongeveer op 60% , maar de kwaliteit  maar op 20 % ,beter krijg ik het niet"

Als de diseqc-instellingen echt niet goed zouden staan, heb je helemaal geen beeld en krijg je meteen de melding "geen signaal". Daarom denk ik dat het probleem niet in de diseqc-instellingen gezocht moet worden.

Maar beste zuul, kun je de lnb-arm omhoog- en omlaag bewegen? Dat is echt foute boel. Er mag totaal geen speling op zitten anders komt de lnb niet in het brandpunt van de schotel te staan. Met verticale speling zal hij dan altijd omlaag zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja  ik kan hem beetje op en neer bewegen,zoals geschreven ik ga morgen kijken of ik die speling kan opheffen door de bout aan te draaien.

twijfel echter of dit het probleem is.

 

ik heb vroeger ook al eens een schotel uitgericht   wel met 1 lnb en alleen voor bvn  en dat was echt kinderspel, ik heb mij hierin dus zwaar vergist

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmn, de elevatie zou niet kloppen, en de lnb arm heeft speling.

Het lijkt erop dat de lnb arm niet goed bevestigd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je lnb-arm lager staat dan normaal, dan heb je een grotere offset. Normaal is die bij die schotel 26 graden maar dan wordt hij wel 28-29 graden. Dan gaat de schotel de signalen dus van schuiner van boven ontvangen en om dan toch signaal van de satelliet te ontvangen, zul je de elevatie van de schotel lager moeten instellen en dat is nu precies wat @zuul in zijn eerste bericht schreef.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, zuul zei:

t is wel zo als je hem op astra 19   zet  komt er diseq A   te staan   als je hem op astra 23 zet    diseq B.

 

En je foto gaf dat ook precies goed aan, hoor: Astra3 23.5E:  Diseqc B.

Dus geen enkele reden om het daar te zoeken.

 

Ben benieuwd naar die arm opnieuw monteren. Het lijkt me nu dat dat het wel zal zijn.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, a33 zei:

 

En je foto gaf dat ook precies goed aan, hoor: Astra3 23.5E:  Diseqc B.

Dus geen enkele reden om het daar te zoeken.

 

Ben benieuwd naar die arm opnieuw monteren. Het lijkt me nu dat dat het wel zal zijn.

 

groet,

A33

 

6 uren geleden, oble zei:

Ik zie toch iets anders?  A1...B en A3 Uni LNB1 ? Maak nog eens een foto van uw huidig scherm!

Sorry, ik heb mijzelf op een verkeerd dwaalspoor gezet, ik had een ander scherm in mijn gedachten. Mea culpa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, oble zei:

Sorry, ik heb mijzelf op een verkeerd dwaalspoor gezet, ik had een ander scherm in mijn gedachten. Mea culpa.

 

No problem!

Kan gebeuren. Zoiets overkomt ons allemaal wel eens.

Als het uiteindelijk de topicstarter maar niet definitief op het verkeerde been zet...!

 

Groet,

A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem,ik ben blij dat zoveel mensen hier willen helpen.

Nu heb ik de arm vasrgezet,idd hetboutje was tijdens installeren blijkbaar los gekomen.

Zit nu goed vast, maar.   Geen verbetering.

Heb nog een uur aan het uitlijnen geweest ,maar krijg het niet beter.

De links. Rechts beweging is duidelijk, 1 mm naar links of rechts   beeld kwijt, 0 %signaal .

Op en neer kom ik terugop rond de 25 op de aflezing,hierkan ikbeetjemee spelen,ditluistert blijkbaar iets minder nauw,van zodra ik rond de 20 of 28 kom is het beeld ook weg.Daartussen varieerende sterktes met 25% kwaliteitssterkte als maximum.

,ik kom niet meer verder...

 

Dit is de verbinding binnen tussen de 2 coaxkabels,zou dit er nog voor iets tussen kunnen zitten?

15863375737121110338051.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV coax kabel en connectors ! Echt waar ?

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...