Ga naar inhoud


uitlijnen


zuul

Aanbevolen berichten

heb dus ook de gratis set ontvangen

ik woon in Watervliet maar het had hier ook wel windvliet mogen heten.

ik heb daarom de schotel laag bij de grond geinstalleerd.

eerst een bangkirai plank vast gemaakt aan de bast van een boom en ze 100% verticaal en horizontaal waterpas goed vastgezet

daarna het bijgeleverde statief erop gemonteerd en dan natuurlijk de schotel

de'23 astra lnb in de houder de andere met de meegeleverde mal gedraaid naar beneden tot de lijn van de mal waterpas stond .

via dishpointer  uitgericht - de schotel op 30 gr elevatie- maar ik kreeg geen beeld

na veel proberen en zoeken bleek de elevatie niet te kloppen .

hij staat nu op 25 gr   wat eigenlijk veel te laag is,kan eigenlijk niet ,  maar goed.

1 mm naar rechts of links   beeld kwijt

beetje naar boven of beneden ook beeld kwijt.

dus ik heb nu heel goed beeld maar af en toe blijft het beeld stilstaan-bij de ene zender wat meer dan bij de andere- en dat is best irritant.

de sterkte staat zo ongeveer op 60% , maar de kwaliteit  maar op 20 % ,beter krijg ik het niet

 

de coax kabel zit onder de grond en is wel al 25 j oud denk ik,zou dit de reden kunnen zijn?

ik meet wel mooi 13 en 18 V op de kabel aan de lnb's  wat goed lijkt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste zuul

 

Ik weet niet hoe jij aan 30 graden elevatie komt maar in Watervliet westelijk van Terneuzen is de elevatie voor de Astra 19,2 maar 29,5 graden en voor de Astra 23,5 maar 28,4 graden. Je moet de schotel uitrichten op de Astra 23,5 dus het elevatieverschil wat je schotel aan geeft is maar 3,4 graden en geen 5 graden. Dat is nog wel een ruim verschil maar dat zou nog wel kunnen als de paal niet helemaal zuiver verticaal staat en de elevatie aanduiding op de schotel niet geheel klopt. Ik zou me over de elevatie dus niet zo'n zorgen maken.

De signaalsterkte is niet zo van belang, het gaat om de signaalkwaliteit en die is met 20% veel te laag.
Of dat aan de oude coax ligt, kan ik zo niet zeggen maar het enige wat je kunt doen om dat uit te sluiten is om tijdelijk even een stuk coaxkabel over de grond weg te leggen.
Is het te doen om de oude coaxkabel te vervangen? Koop dan een stuk coaxkabel dat lang genoeg is om de oude coaxkabel te vervangen en koop ook een goed merk met 3-voudige afscherming.

 

Maar plaats ook even een foto van je schotel zodat de achterzijde van de duo-lnb en de schotel zichtbaar is, misschien zien we er iets vreemds aan.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal morgen eerst eens een paar foto's nemen.

 

de oude vervangen kan maar dat wordt graven dan...+ nieuw gat door de muren slaan.

liever niet dus  maar als het nodig is dan is het nodig...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat ingesteld met de bijbehorende mal, denkt dat het alleen maar zo lijkt

 

Ik heb de plank zo gemonteerd dat ik zowel boven als onderaan kan bijregelen...

Is het eigenlijk normaal dat de lnb arm zowel speling links rechts als boven onder heeft?

Het zal wel daaraan niet liggen maar lijkt mij beetje raar als alles op 1 mm aankomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, zuul zei:

eerst een bangkirai plank vast gemaakt aan de bast van een boom en ze 100% verticaal en horizontaal waterpas goed vastgezet

 

dat een boom, een Berk zo te zien, heen en weer wiegt door de wind en nooit een stabiele opstelling oplevert heb je niet aan gedacht?

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Controleer op knikken in de coaxkabel, m.a.w. mogelijke beschadigingen.  
- Controleer je F-connector goed,
- Gebruik een andere uitgang van de duo lnb.

Die oude kabel welke functie had die voorheen? ontvangst voor satelliet of via antenne.
We moeten hier coaxkabel met een middenader van CCS kunnen uitsluiten (ijzerdraad met een laagje koper erop) want deze geeft een enorme demping op satelliet signalen.
Niet visueel controleren maar met een magneet, als die blijft plakken aan de middenkern van de coax is het CSS kabel.
Coax voor satelliet moet een middenader uit koper hebben.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste zuul

 

Je hebt het over double shielded coax die je nog hebt. Welk merk en typenummer is dat?
Wat betreft de diseqc-instellingen; die zullen wel goed staan. Als deze niet goed staat heb je helemaal geen ontvangst en niet zoals je schrijft 20% signaalkwaliteit.
Wat ik niet begrijp is de speling waar je het over hebt. Je schrijft:  "Is het eigenlijk normaal dat de lnb arm zowel speling links rechts als boven onder heeft?"
Nee, dat is niet normaal. Een lnb-arm mag helemaal geen speling hebben.
Je hebt een TV Vlaanderen schotel. Dat is een Inverto-schotel met insteekarm. Als je die bout goed aan draait, moet de arm toch spelingsvrij vast zitten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw DiSEqC instellingen staan niet juist. Astra 1 moet A zijn en Astra 3 moet B zijn. Ga terug naar Fabrieksinstellingen en start opnieuw.De nieuwe decoders zoeken zelf hun DiSEqC instellingen en zal zeker die transponder 12168 niet kiezen voor hun signaal metingen die heb je wss zelf ingesteld?

 

aangepast door oble
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al getest of de schotel niet per ongeluk een beetje 'verwrongen' is?

 

De schotelvoorkant moet precies vlak zijn. Dat test je met de 'stringtest': twee touwtjes haaks op elkaar voor de schotel spannen, de touwtjes moeten elkaar in het midden precies raken.

Dan dezelfde test nog een keer, maar dan 45 graden verder gedraaid (of meteen met meer touwtjes testen, kan ook).

 

Of, een grote vlakke plaat tegen de voorkant houden als test, kan natuurlijk ook.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...