Ga naar inhoud


uitlijnen


zuul

Aanbevolen berichten


8 minuten geleden, zuul zei:

Enig advies hoe ik dit volgens de regels van de kunst kan verbinden?

 

F connectors met bijbehorende koppelstuk gebruiken

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets dus, ik vrees dat er nog wel wat meer mis zal zijn met je coaxkabel.

Verbazend dat je met zulke constructie nog ontvangst had.

Koppelstuk---F-Connector---female---female.png

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het hoort niet, maar of een f connector je probleem gaat oplossen?

De tv connector is wel gevoelig voor externe storingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel of je de mantel van de coax niet onder de klembeugel hebt zitten.
Heeft de coaxkabel die je gebruikt wel een afschermfolie over de vlechtmantel zitten?
Wat is nu het merk en type coaxkabel dat je tijdelijk even hebt gebruikt maar geen verbetering gaf?

 

1-2-3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, zuul zei:

Nu heb ik de arm vasrgezet,idd hetboutje was tijdens installeren blijkbaar los gekomen.

Zit nu goed vast, maar.   Geen verbetering.

 

Nu ken ik die schotel niet, maar we hadden het niet alleen over vastdraaien van het boutje, maar ook over opnieuw bekijken of de arm wel in de schotel gestoken is, zoals de bedoeling is.

Zit het boutje nu door de arm heen gestoken, of erlangs (met alleen een klem-functie)?

Heb je daarnaar gekeken?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, zo heb ik het idd gemonteerd,dit zit nu gewoon goed.

de kabel ben ik vergeten ,sorry.  kijk morgen zeker even.

kan iemand mij misschien bevestigen of mijn manier van uitlijnen wel klopt?

1 mm naar rechts of links  beeld  weg    is dit normaal?

ik moet kunnen uitsluiten of het nu aan de positie van de schotel/lnb ligt of aan de aansluitingen.

Als ik er echt niet uitkom  ga ik ontvanger en tv naar buiten slepen dicht bij de schotel en dan met kort kabeltje -uit 1 stuk- proberen, dan ga ik in ieder geval weten of het aan de uitlijning ligt of niet...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oble      ja klopt er zit een kabel van 10 meter in het pakket.  ik heb deze gebruikt om van de ontvanger naar de andere kant van de kamer te leggen en aan te sluiten op de coax kabel die naar buiten gaat. zie mijn humorvolle foto van de verbinding hiervoor.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de schotel al ongeveer goed staat, kun je de draairichting van de schotel optimaal instellen door het volgende doen:
Als je schotel met twee klemmen boven elkaar op de mast bevestigd is, ga je de bovenste mastklem met een zelftapper op de mast vastzetten.
- neem een zelftapper van 4 of 5mm buitenmaat.
- meet de kerndiameter op en boor een gat door de bovenste klem en de pijp
- boor nu een gat gelijk aan de buitendiameter van de zelftapper in de bovenste klembeugel
- zet nu de bovenste klem met de zelftapper goed vast
- zet de onderste klembeugel net los
- nu kun je met de twee moeren van de bovenste klembeugel de schotel sturen totdat je maximale signaalkwaliteit hebt. Draai je de rechtse moer aan, dan gaat de schotel naar rechts, draai je de linker moer aan, dan gaat de schotel naar links.
- nu draai je ook de onderste klem vast, telkens links en rechts in kleine stapjes
- nu staat de schotel optimaal gericht
- nu ga je de elevatie nog fijntunen op maximale signaalkwaliteit
Op deze manier hoef je zelfs geen procent te laten vallen tijdens het vastzetten van de schotel.

 

mastklem vastzetten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pepruts van gisteren heeft toch iets opgeleverd. Ik heb op de astra 19 een verdubbeling van de kwaliteit nl48%.De astra 23 blijft echter op 20% ...

Ik denk toch dat het dus met de uitlijning te maken heeft.

Oja op de kabel kan ik niets extras vinden   staat er ook in Duits op.doppelt geschirmt 75 ohm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...