Ga naar inhoud


uitlijnen


zuul

Aanbevolen berichten

Op 7-4-2020 om 11:38, zuul zei:

Hmmm..ik he het met die nieuwe kabel geprobeerd.Maar zelfde resultaat

 

Als ik jou was zou ik eerst de uitlijning proberen te verbeteren met die extra kabel tussen ontvanger en LNB. Dan weet je zeker dat het niet aan de oude grondkabel en kabelverbinding ligt (hoewel zo'n onbeschermde plugverbinding waarschijnlijk niet op alle frequenties zo'n negatief effect zou hebben, denk ik).

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


We weten niet eens of de kabel die in de grond ligt een folieafscherming heeft. Die geeft veel verlies maar als je die dan tijdelijk gaat vervangen door een een stuk van 10 meter CCS-kabel met folie, dan wordt het zeker niet beter, misschien wel slechter. Daarom graag wat meer info over de kabel die in de grond ligt als ook de tijdelijke kabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de tijdelijke kabel heb ik al uitgelegd   staat verder helemaal niets op

de kabel die in de grond zit , daar staat over 3 meter- die nog boven de grond ligt- helemaal niets op....

 

 

ik denk dat ik maar paar spulletjes on line ga bestellen.

f connectors  , kabel,  enz....beetje degelijke aansluitingen maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ,vandaag nog eens goed weer, dus alles naar buiten en rechtstreeks met de nieuwe tv vlaanderen coax kabel verbinding gemaakt tussen lnb en ontvanger.

De kwaliteit is nagenoeg gelijk gebleven en de sterkte is sterk toegenomen. Nu ik ook direct het balkje kon zien terwijl bij te regelen nog geprobeerd om de uitlijning te optimaliseren maar nee hoor...dit is het beste wat er uit te krijgen is.

Het is ongeloofelijk hoe gevoelignde afregeling is.

Weet echt niet of dit normaal is....IMG_20200410_122457.thumb.jpg.3655f0329c903801d3e2f1223a5d96e7.jpg

 

IMG_20200410_122526.jpg

IMG_20200410_122601.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het vermoeden dat je niet aan het afregelen bent op de Astra 23.5 maar op de 19.2 , die heeft namelijk dezelfde frequentie in gebruik.

Normaal gezien zou je ook ontvangst moeten krijgen op de astra 19.2, lukt dat in deze situatie, zonder aan de schotel te raken?

 

 

  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft die set de laatste software versie?

er was ooit een bug, die ervoor zorgde dat de signaal meter niet goed werkte.

 

Verder zijn die Duo lnb's regelmatig al kapot uit doos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nu vanaf je schotel de balk signaalkwaliteit zien want ik heb de indruk dat de tv en schotel best een stuk van elkaar staan.
Welke zender ontvang je nu op de Astra 23,5?
Ja, het klopt dat het uitrichten van een schotel heel precies luistert. De moer van de schotelklem een kwart slag verdraaien is duidelijk zichtbaar op de signaalkwaliteit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, en een boom is geen goede mast voor een satelliet antenne.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-4-2020 om 13:15, Tonskidutch zei:

dat een boom, een Berk zo te zien, heen en weer wiegt door de wind en nooit een stabiele opstelling oplevert heb je niet aan gedacht?

 

een Berk is geen beschermde boom en die mag je omzagen zonder vergunning

als je hem omzaagt boven de schotel bevestiging zal die heel veel minder bewegen (een echte mast is echter natuurlijk beter)

en verder moet de LNB met de klem zoveel mogelijk vooraan de lens zitten

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel zenders op 19 en 23 astra zonder aan de schotel te komen

 

Ik neem aan dat het de nieuwste software versie is.is gewoon een nieuwe set.

 

Ik heb alles weer binnen geinstalleerd  en heb nu overal mooi beeld en geen stilstaand beeld.???

Sterkte is 65% en kwaliteit 40% ...

Ik denk dat ik er voorlopig maar afblijf.

Alleen als het gaat regenen zal dit natuurlijk niet verbeteren.

Zal later de aangekochte spullen monteren ...

 

Iedereen bedankt voor het meedenken

 

Gr. Uit het Meetjesland

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan net zijn dat je schotel kort bij de zoo hangt ?😁

 

Ik denkt dat ik ze heb zien hangen.

Ze hangt wel behoorlijk hoog tegen de stam, 

Ik vrees dan ook dat er bij wat wind, zeker als er blaadjes aan de boom hangen, je beeld regelmatig gaat wegvallen door het bewegen van de stam.

 

Mvg

  • Haha 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...